Nievelt Goudriaan & Co
Re: Nievelt Goudriaan & Co
m.s. Alhena uit het boek Amstleven boek is uitgebracht 1954.
groet
Hans
groet
Hans
- Bijlagen
-
- Alhena.jpg (421.79 KiB) 8316 keer bekeken
Voor elke oplossing.
Is wel een probleem te bedenken.
Is wel een probleem te bedenken.
- willem den boer
- Berichten: 213
- Lid geworden op: 12 jul 2006 20:33
- Locatie: Heerjansdam
Re: Nievelt Goudriaan & Co
Ik heb als timmerman op de Alchiba gezeten o.a van 11-09-65 tot22 -04 -66 op de P G en toen zat er een wasbaas op en die heette
Felix ,achternaam weet ik niet meer. Halverwege de reis moest hij met verlof en dat was ook de laatste wasbaas op de ALCHIBA. Hij is toen in Marzeille
naar huis gegaan,te gelijk met de helft van de crow.
Gr , Willem.
Felix ,achternaam weet ik niet meer. Halverwege de reis moest hij met verlof en dat was ook de laatste wasbaas op de ALCHIBA. Hij is toen in Marzeille
naar huis gegaan,te gelijk met de helft van de crow.
Gr , Willem.
Hang de wolken van
vandaag niet voor de
zon van morgen.
vandaag niet voor de
zon van morgen.
Re: Nievelt Goudriaan & Co
Oké Willem,
ik zat toen als pantryman in 1964 op de Alchiba.
de timmerman van toen kwam uit Krommenie.
Wij zaten met vier Maassluizers aan boord. Wrn. bootsman Eerde van Teijlingen.
de bekende Chef Kok Bertus van Beest, (leef niet meer) matr. o.g. Huib de Geus (leef sinds kort ook niet meer)
en ik (Willem Warbout).
Dat wat Wil zegt klopt ook. de Rotterdamse wasbaas was klein van stuk en de Amsterdammer lang.
Ik ben na drie en een halve maand ook afgelost wegens een gebroken hielbeen.
En was via het vliegveld Pisa in Livorno aan boord gekomen.
Gr, Willem. W
ik zat toen als pantryman in 1964 op de Alchiba.
de timmerman van toen kwam uit Krommenie.
Wij zaten met vier Maassluizers aan boord. Wrn. bootsman Eerde van Teijlingen.
de bekende Chef Kok Bertus van Beest, (leef niet meer) matr. o.g. Huib de Geus (leef sinds kort ook niet meer)
en ik (Willem Warbout).
Dat wat Wil zegt klopt ook. de Rotterdamse wasbaas was klein van stuk en de Amsterdammer lang.
Ik ben na drie en een halve maand ook afgelost wegens een gebroken hielbeen.
En was via het vliegveld Pisa in Livorno aan boord gekomen.
Gr, Willem. W
"De tijd gaat niet voorbij maar wijzelf gaan voorbij"
- willem den boer
- Berichten: 213
- Lid geworden op: 12 jul 2006 20:33
- Locatie: Heerjansdam
Re: Nievelt Goudriaan & Co
Willem , ik meen dat die baas uit Krommenie JAN HEINE was,die bar achterop op de Alchiba heb hij grotendeels gemaakt lig me bij.
Hang de wolken van
vandaag niet voor de
zon van morgen.
vandaag niet voor de
zon van morgen.
Re: Nievelt Goudriaan & Co
Dat zou best wel een kunnen Willem.
De toenmalige gezagvoerder was Kapt. Das.
Dat was een vriendelijke Oud marine officier met een eigen vlag in top.
Hij is later in 1966 nog nautisch adviseur geweest bij Nievelt.
De Hofmeester heette Reul.
Zo terugdenkende schieten er nog weleens personen en hun namen te binnen.
Gr, Willem.W
De toenmalige gezagvoerder was Kapt. Das.
Dat was een vriendelijke Oud marine officier met een eigen vlag in top.
Hij is later in 1966 nog nautisch adviseur geweest bij Nievelt.
De Hofmeester heette Reul.
Zo terugdenkende schieten er nog weleens personen en hun namen te binnen.
Gr, Willem.W
"De tijd gaat niet voorbij maar wijzelf gaan voorbij"
Re: Nievelt Goudriaan & Co
Dat was het rots eilandje waar de aludra over heen schoof van af ruim 2 tot de kont
de loods ging een boei te vroeg van boord af door routine van al die jaren koers naar santos op de automaat alleen de koers kloppen niet en dat is het resutaat zie foto,s oplage
koos bos
de loods ging een boei te vroeg van boord af door routine van al die jaren koers naar santos op de automaat alleen de koers kloppen niet en dat is het resutaat zie foto,s oplage
koos bos
Re: Nievelt Goudriaan & Co
jana het luk me niet om die foto.s er op te krijgen
koos
koos
Re: Nievelt Goudriaan & Co
Email ze maar naar mij toe Koos, dan regel ik dat wel.
Ik PB m'n Emailadres wel.
Ik PB m'n Emailadres wel.
Re: Nievelt Goudriaan & Co
..en deel twee:
De eerste foto laat zien dat ze de schroefas deels getrokken hebben, want het pokhouten lager is mee naar buiten gekomen. Die as is dus wél los geweest van de hoofdmotor Koos.
En de laatste foto laat zien dat ze fors aan het lassen zijn geweest onder de MK, waardoor de hoofdmotor, die volgens de verhalen niet los van z'n fundatie gezet is, schade heeft opgelopen.
De eerste foto laat zien dat ze de schroefas deels getrokken hebben, want het pokhouten lager is mee naar buiten gekomen. Die as is dus wél los geweest van de hoofdmotor Koos.
En de laatste foto laat zien dat ze fors aan het lassen zijn geweest onder de MK, waardoor de hoofdmotor, die volgens de verhalen niet los van z'n fundatie gezet is, schade heeft opgelopen.