Groninger scheepsbouw

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Groninger scheepsbouw

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Leuk Scheepje....maar waarom dat hoge traliewerk tussen kop en kont? Zeelieden waaien niet zo vlug over de muur,dus moet een andere reden voor zijn. :?
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook

Bert (R.I.P.)

Re: Groninger scheepsbouw

Bericht door Bert (R.I.P.) »

Vanmorgen in een dichte mist, de stapelloop van de "ARKLOW VALOUR" bij de werf Royal Bodewes te Hoogezand.


Bert.Romeling.

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14358
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Groninger scheepsbouw

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Gelijksoortige schepen opgelegd en/of bij opbod verkocht en/of failliet etc. etc. EN " nieuw te water"......IK zal wel flink in de war zijn :roll:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Groninger scheepsbouw

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Deze ierse club gaat waarschijnlijk niet ''de mist in''....ze blijven bouwen. :idea:
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Bert (R.I.P.)

Re: Groninger scheepsbouw

Bericht door Bert (R.I.P.) »

Verslik je niet Harry , maar we brachten er vandaag er al weer eentje uit gebouwd bij Ferus Smit locatie Leer (vanwege de breedte), de "SYMPHONY PERFORMER".

Gr Bert.Romeling.


Afbeelding
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14358
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Groninger scheepsbouw

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Verslik je niet Harry ,
NO worries Bert :lol: .......Praaachtig scheepie.....ik hoop dat de eigenaar er een goed emplooi/charter voor heeft zodat ze de snelle jongens van de bank in hun flitsende grijze streepies pakkies, fraaie aktetassen EN crocodillen leren schoentjes " van de nek" weten te houden voorlopig........aanders ligt ie net zo snel weer aan de ketting als ie te water is gelaaat'n :roll:
WEL een scheepie voor massinisten trouwens...........de stuurlui zo VER mogelijk " op de bak" :roll: :oops:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Jos Komen (R.I.P)

Re: Groninger scheepsbouw

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

de stuurlui zo VER mogelijk " op de bak"
Niet wat je noemt een mooi schip, maar het zal wel heerlijk rustig varen zijn daar op de bak. :wink:
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10539
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Groninger scheepsbouw

Bericht door jdbvos »

Dat weet ik nog niet, Jos...
In mien tiet kwamen we langs Portugal vaak van die Duitse Fels-schepen tegen, en vooral in de Golf....
Die boten hadden dakkommadoazie óók helemaal 'op de punt' staan, en als je dan in de Golf bij wat slecht weer naar ze keek, gingen ze op die punt wel heel erg op-en-neer.
Met de marifoon heeft een brugwachter wel eens gevraagd hoe ze daar sliepen...
"In Gurten...belted down" schijnt het antwoord geweest te zijn...

Ik heb op pa's potje wel eens in het voormalige bemanningsverblijf voor in de bak geslapen, en uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat de ankers, en de kettingen in de kettingbak en kluisgaten bijzonder luidruchtig kunnen zijn..., nog afgezien van de wrijfhoutjes die langs de huid achter een stangetje staan....
Bevaren matrozen, die vroeger voorop sliepen, hadden diverse truukjes om dergelijke ongemakken het hoofd te bieden, maar als joch van een jaar of 6 maakt het een enorrume indruk als je ineens een snelvarende GHV-er tegenkomt op korte afstand....Alsof de wereld vergaat !

...en het ergste is: op die nieuwbouw slapen de wtk's óók daar.... :shock:
Ik denk dat ik een lampenhokkie achter de controlekamer in de MK opruim, en een slaapplekkie dáár inricht igv slecht weer...
en als ik mocht kiezen: gewoon weer brug én mk weer mooi midscheeps.... Scheelt wel wat laadruimte, maar slaapt stukken beter ! :-D
Oost, west...ook best
Jos Komen (R.I.P)

Re: Groninger scheepsbouw

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

en het ergste is: op die nieuwbouw slapen de wtk's óók daar
Da's wel héél erg ver van de vetput verwijderd, Jan. :wink:
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Groninger scheepsbouw

Bericht door v+d »

Die dingen kunnen gemakkelijk wtk-loos varen, ik blijf thuis :)


Plaats reactie