L x B x H 124.70 x 18 x 10.70 m.
Bert.Romeling.

Bestaan er echt mensen die vrijwillig op zo'n Egbert Wagenborg gaan varen? En zo ja, waarom?
Ik denk dat je daar helemaal gelijk in hebt, Theo. Je hebt daar geen ouwerwetse machinist meer nodig, maar een electronicus, en voor de filtertjes en seperatortjes een handige-Tienus.Om daar als machinist op te varen, lijkt me wat dat vak betreft toch minder interessant dan vroeger.
Klopt Bert, maar die roggebrood bestond al een tijdje langer dan deze rederij.. Overigens heb ik ook bij Wagenborg een tijdje doorgebracht. Niks mis mee, leuke tijd gehad. Maar dat doet niets af aan het feit dat schoonheid in the eye of the beholder is, en dit soort gedrochten kan ik toch echt niet mooi noemen. Miscchien zijn ze inderdaad technisch heel interessant, en heel erg economisch om mee te varen, dat zal best. Maar schepen zijn net als het kiezen van een vrouw, het oog wil ook wat.
Tjaaaa.....en DAT is dan ook maar " net hoe je het bekijkt"........ik denk dus van niet! De huidige scheepvaart techniek is inderdaad zover gevorderd dat tijdens " het dagelijkse bedrijf"...(tenminste ALS dat goed wordt gerund door de TD!!) dat dit " dagelijkse bedrijf" inderdaad geen " lagers gietende en Metal lockende Massinist met een vettig lappie in de kontzak" meer nodig heeft om HET licht aan te houden.........MAAR......er is althans in mijn ogen "IN principe" nog geen ene moer verandert vergeleken met vroegaah...d.w.z. " Als" je het scheepsbedrijf " AAN je vingers wilt hebben" en je wilt " WETEN waar je over praat"...DAN zul je je in deze " nieuwerwetse gijn" moeten verdiepen. Het IS nog net als vroegaah, er lopen hoopies kompetente personen rond en ook hoopies sokkenwassers EN als je zo'n schip door "de levens cicle" van de nieuwbouw naar de sloop wilt begeleiden op een professionele en vakbekwame wijze dan kun je maar beter " bij de les zijn" en "die les" vraagt net als vroegaah " ervaring en toewijding EN vakkennis! Bij de huidige zeer betrouwbare stand van technische zaken haast wel zeker technisch in veel mindere mate dagelijks aan boord , maar ZEKER niet in mindere mate " aan de wal" aan het andere eind van de telefoon. Net voor dat ik mijn bahco's bij het ouwe ijzer flikkerde heppik daar zelf nog net genoeg van gezien op zowel het Nautische als ook het Technische -aan boord EN aan de wal-front.en alles eromheen interessanter is dan de technische