Groninger scheepsbouw
Re: Groninger scheepsbouw
We zijn goed off-topic bezig........jeroen schreef: ↑17 dec 2018 16:29 Volgens de Solas zou dat betekenen dat het schip waar ik op vaar van 2007 zou moeten zijn, echter staat het bouwjaar overal op 2010.
Kiellegging nov. 2007, oplevering feb 2010, door faillissement van de werf heeft de afbouw wat langer geduurd als verwacht.
Dit geeft ook nog wel eens wat gezeur met port state controleurs omdat een hoop apparatuur dus wel van 2007 / 2008 is en dus de 10 jaarlijkse keuring al gehad heeft terwijl het 2de groot survey nog moet komen.
IMO Solas gebruikt twee datums voor de carriage requirements:
- constructed before a certain date
- constructed on or after a certain date
Waarbij "constructed" in bijna alle gevallen de kiellegging betekent.
Jeroen in jouw geval is het een kwestie van de certificaten voorgaats te halen waarop de datum van "constructie" staat.
Hieronder een kopie van een RSC, van het web geplukt, en heb de Class gewist.
Groeten
Live life to the fullest!
Re: Groninger scheepsbouw
Agh af en toe een flinke zig en zag mag.
Tja en daar hebben we dus ook niets aan, er staat bij ons op de certificaten geen eenduidige constructie datum. Op de plek van jouw voorbeeld staan er hier 3 datums, namelijk datum van contract met de opdracht van de bouw, datum van de kiellegging en als 3de de datum van oplevering. Met ook in de noten geen specifieke verwijzing welke van de 3 nu als constructie datum aangehouden moet worden....
Met Zolas gaat het idd puur over de constructie datum, terwijl Marpol onderscheid maakt over de 3 verschillende data zoals bij ons op het certificaat vermeld is
Tja en daar hebben we dus ook niets aan, er staat bij ons op de certificaten geen eenduidige constructie datum. Op de plek van jouw voorbeeld staan er hier 3 datums, namelijk datum van contract met de opdracht van de bouw, datum van de kiellegging en als 3de de datum van oplevering. Met ook in de noten geen specifieke verwijzing welke van de 3 nu als constructie datum aangehouden moet worden....
Met Zolas gaat het idd puur over de constructie datum, terwijl Marpol onderscheid maakt over de 3 verschillende data zoals bij ons op het certificaat vermeld is
Groeten Jeroen
Re: Groninger scheepsbouw
Ja Jeroen, volgens Solas moeten inderdaad de drie datums vermeld worden. Dit RSC is van een gerenomeerde Class, maar gebruiken het certificate van de flag state.
Als bijv. Marpol andere criteria gebruikt wordt het een zootje.
Goede vaart Jeroen!
Als bijv. Marpol andere criteria gebruikt wordt het een zootje.
Goede vaart Jeroen!
Live life to the fullest!
Re: Groninger scheepsbouw
Komt goed Andre, af en toe een discussie met port state is ook wel aardig om er achter te komen hoe landen de regels verschillend intrepeteren en binnen die landen de inspecteurs ook nog eens.
Groeten Jeroen
- Drentenier
- Berichten: 2201
- Lid geworden op: 12 mei 2010 14:13
- Locatie: Gasselte
Re: Groninger scheepsbouw
Dit gebeurde er ook: https://nos.nl/artikel/2272148-man-bij- ... schip.html
Groet,
Hans
Hans
Re: Groninger scheepsbouw
Stapelloop vanmorgen bij de werf Ferus Smit locatie Leer.
"ARKLOW WIND"
Bouwjaar 2019, imonummer 9818943, grt 9999.
Eigenaar Glenart Shipping Ltd., Arklow / Arklow Shipping ULC.
Gebouwd Ferus Smit GmbH, Leer / 448.
Lengte 149.50 meter, breedte 19.25 meter, diepgang 8.59 meter.
Foto's: Bert.Romeling.
"ARKLOW WIND"
Bouwjaar 2019, imonummer 9818943, grt 9999.
Eigenaar Glenart Shipping Ltd., Arklow / Arklow Shipping ULC.
Gebouwd Ferus Smit GmbH, Leer / 448.
Lengte 149.50 meter, breedte 19.25 meter, diepgang 8.59 meter.
Foto's: Bert.Romeling.
Re: Groninger scheepsbouw
Stapelloop vanmorgen bij de werf Ship and Steelbuilding te Foxhol (SAS).
"AALBORG WHITE"
Bouwjaar 2019, imonummer 9851751, grt 2550.
Gebouwd Ship and Steelbuilding B.V., Foxhol.
Scheepswerf Royal Bodewes, Hoogezand / 708 .
De eerste van de twee cementcarriers die SaS bouwt in opdracht van Royal Bodewes
Bert Romeling
"AALBORG WHITE"
Bouwjaar 2019, imonummer 9851751, grt 2550.
Gebouwd Ship and Steelbuilding B.V., Foxhol.
Scheepswerf Royal Bodewes, Hoogezand / 708 .
De eerste van de twee cementcarriers die SaS bouwt in opdracht van Royal Bodewes
Bert Romeling
Re: Groninger scheepsbouw
Gisteren overgebracht vanaf de werf Ferus Smit te Leer naar de Eemshaven, vanwaar ze vanmorgen vertrok voor de technische proefvaart op de Eems.
"ARKLOW WIND"
Bouwjaar 2019, imonummer 9818943, grt 9999.
Eigenaar Glenart Shipping Ltd., Arklow / Arklow Shipping ULC.
Gebouwd Ferus Smit GmbH, Leer / 448.
Lengte 149.50 meter, breedte 19.25 meter, diepgang 8.59 meter.
Bert Romeling
"ARKLOW WIND"
Bouwjaar 2019, imonummer 9818943, grt 9999.
Eigenaar Glenart Shipping Ltd., Arklow / Arklow Shipping ULC.
Gebouwd Ferus Smit GmbH, Leer / 448.
Lengte 149.50 meter, breedte 19.25 meter, diepgang 8.59 meter.
Bert Romeling
Re: Groninger scheepsbouw
Stapelloop cementtanker vanmiddag bij de werf Ferus Smit te Westerbroek.
"SHETLAND"
Bouwjaar 2019, imonummer 9852004, grt 4284
Eigenaar JT Cement AS, Delfzijl
Erik Thun AB en Kristian Gerhard Jebsen Skipsrederi AS
Manager Marin Ship Management B.V., Farmsum
Bouwwerf Ferus Smit B.V., Westerbroek / 453
Foto's Bert Romeling
"SHETLAND"
Bouwjaar 2019, imonummer 9852004, grt 4284
Eigenaar JT Cement AS, Delfzijl
Erik Thun AB en Kristian Gerhard Jebsen Skipsrederi AS
Manager Marin Ship Management B.V., Farmsum
Bouwwerf Ferus Smit B.V., Westerbroek / 453
Foto's Bert Romeling