Pagina 98 van 118

Re: Groninger scheepsbouw

Geplaatst: 14 nov 2016 16:53
door Mart Hoogedoorn
Leuk Scheepje....maar waarom dat hoge traliewerk tussen kop en kont? Zeelieden waaien niet zo vlug over de muur,dus moet een andere reden voor zijn. :?

Re: Groninger scheepsbouw

Geplaatst: 25 nov 2016 17:55
door Bert (R.I.P.)
Vanmorgen in een dichte mist, de stapelloop van de "ARKLOW VALOUR" bij de werf Royal Bodewes te Hoogezand.


Bert.Romeling.

Afbeelding

Afbeelding

Re: Groninger scheepsbouw

Geplaatst: 25 nov 2016 19:55
door Harry G. Hogeboom
Gelijksoortige schepen opgelegd en/of bij opbod verkocht en/of failliet etc. etc. EN " nieuw te water"......IK zal wel flink in de war zijn :roll:

Re: Groninger scheepsbouw

Geplaatst: 26 nov 2016 13:42
door Mart Hoogedoorn
Deze ierse club gaat waarschijnlijk niet ''de mist in''....ze blijven bouwen. :idea:

Re: Groninger scheepsbouw

Geplaatst: 28 nov 2016 18:47
door Bert (R.I.P.)
Verslik je niet Harry , maar we brachten er vandaag er al weer eentje uit gebouwd bij Ferus Smit locatie Leer (vanwege de breedte), de "SYMPHONY PERFORMER".

Gr Bert.Romeling.


Afbeelding

Re: Groninger scheepsbouw

Geplaatst: 28 nov 2016 22:52
door Harry G. Hogeboom
Verslik je niet Harry ,
NO worries Bert :lol: .......Praaachtig scheepie.....ik hoop dat de eigenaar er een goed emplooi/charter voor heeft zodat ze de snelle jongens van de bank in hun flitsende grijze streepies pakkies, fraaie aktetassen EN crocodillen leren schoentjes " van de nek" weten te houden voorlopig........aanders ligt ie net zo snel weer aan de ketting als ie te water is gelaaat'n :roll:
WEL een scheepie voor massinisten trouwens...........de stuurlui zo VER mogelijk " op de bak" :roll: :oops:

Re: Groninger scheepsbouw

Geplaatst: 28 nov 2016 23:11
door Jos Komen (R.I.P)
de stuurlui zo VER mogelijk " op de bak"
Niet wat je noemt een mooi schip, maar het zal wel heerlijk rustig varen zijn daar op de bak. :wink:

Re: Groninger scheepsbouw

Geplaatst: 28 nov 2016 23:31
door jdbvos
Dat weet ik nog niet, Jos...
In mien tiet kwamen we langs Portugal vaak van die Duitse Fels-schepen tegen, en vooral in de Golf....
Die boten hadden dakkommadoazie óók helemaal 'op de punt' staan, en als je dan in de Golf bij wat slecht weer naar ze keek, gingen ze op die punt wel heel erg op-en-neer.
Met de marifoon heeft een brugwachter wel eens gevraagd hoe ze daar sliepen...
"In Gurten...belted down" schijnt het antwoord geweest te zijn...

Ik heb op pa's potje wel eens in het voormalige bemanningsverblijf voor in de bak geslapen, en uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat de ankers, en de kettingen in de kettingbak en kluisgaten bijzonder luidruchtig kunnen zijn..., nog afgezien van de wrijfhoutjes die langs de huid achter een stangetje staan....
Bevaren matrozen, die vroeger voorop sliepen, hadden diverse truukjes om dergelijke ongemakken het hoofd te bieden, maar als joch van een jaar of 6 maakt het een enorrume indruk als je ineens een snelvarende GHV-er tegenkomt op korte afstand....Alsof de wereld vergaat !

...en het ergste is: op die nieuwbouw slapen de wtk's óók daar.... :shock:
Ik denk dat ik een lampenhokkie achter de controlekamer in de MK opruim, en een slaapplekkie dáár inricht igv slecht weer...
en als ik mocht kiezen: gewoon weer brug én mk weer mooi midscheeps.... Scheelt wel wat laadruimte, maar slaapt stukken beter ! :-D

Re: Groninger scheepsbouw

Geplaatst: 28 nov 2016 23:48
door Jos Komen (R.I.P)
en het ergste is: op die nieuwbouw slapen de wtk's óók daar
Da's wel héél erg ver van de vetput verwijderd, Jan. :wink:

Re: Groninger scheepsbouw

Geplaatst: 29 nov 2016 13:22
door v+d
Die dingen kunnen gemakkelijk wtk-loos varen, ik blijf thuis :)