De Ruyterschool.

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Arjen,
Ik herken de symptomen....het wordt de hoogste tijd dat je weer gaat varen. :lol:
Wanneer ga je weer weg?
All the best
Jos

Gebruikersavatar
Henk van der Moolen
Berichten: 1214
Lid geworden op: 04 aug 2004 13:11
Locatie: Amsterdam

Bericht door Henk van der Moolen »

De overtredingen die op bovenstaand rapportje staan zijn allemaal in de sfeer van : te laat,niet op komen dagen, te laat terug van verlof en dat soort dingen.
Lichte overtredingen die wel met een paar strafpunten afgedaan werden.
Voor velen van ons herkenbaar en ik denk ook dat velen van ons met weemoed terug kijken naar de tijd dat er regels en voorschriften waren die ook opgevolgd moesten worden.
Ik vindt het tragisch dat Rooibos dat Gestapo, KGB of CIA vindt.
Of dat hij na een dagje verlof al weer wordt opgeroepen voor de volgende nutteloze cursus.
Als je die cursus nutteloos vindt dan ga je er toch gewoon niet heen.
Ach waarschijnlijk is dit weer het leeftijdsverschil tussen Rooibos en de meesten van ons.

vr gr Henk
Gebruikersavatar
Akwanaut
Berichten: 2292
Lid geworden op: 03 okt 2005 08:40
Locatie: Oud-Beijerland

Bericht door Akwanaut »

Harry ik heb het nog even nagekeken, drie strafpunten in 3 jaar, waarvan in ieder schooljaar 1 strafpunt.

1 maal te laat
1 maal te laat inleveren papieren e.d.
1 maal ordeverstoring. :oops: (dat moet klassikaal geweest zijn?)

Thuiswonende leerlingen zaten nu eenmaal minder in de kijker met dit reglement dan degene die in het internaat woonden.

Groet Frank

Mocht er belangstelling voor zijn om het regelement van orde (6 delen) in zijn geheel te willen plaatsen, laat het me even weten.

Hier 1/6 van het regelement

Afbeelding
Groet Frank
Kapitein Rooibos

Bericht door Kapitein Rooibos »

@Henk: Het gaat er mij niet om dat er regels zijn die nageleeft moeten worden, dáár ben ik groot voorstander van. Het gaat er mij om dat als ik vrij ben, dan ook echt vrij ben.
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Frank,
Ik vind het "regelement van orde" leuk om te lezen en ook helemaal in dit topic passen. :)
All the best
Jos
Gebruikersavatar
Akwanaut
Berichten: 2292
Lid geworden op: 03 okt 2005 08:40
Locatie: Oud-Beijerland

Bericht door Akwanaut »

Om praktische redenen lukt het voor een werkgever niet altijd om, onder werktijd, iedereen tegelijkertijd te trainen of een cursus te laten volgen.

Hiervoor maakt hij gebruik van de vrije dagen, al of niet ingeroosterd, die gecompenseerd dienen te worden met tijd of geld.

De beleving ervan wordt niet altijd als even nuttig ervaren, dat ben ik met je eens.

Maar een werkgever die niet meer investeert is zijn personeel zit niet op de goede weg.

Groet Frank
Groet Frank
Gebruikersavatar
BU-6
Berichten: 863
Lid geworden op: 31 dec 2006 11:01
Locatie: Bunschoten
Contacteer:

Bericht door BU-6 »

Jos Komen schreef:Hallo Frank,
Ik vind het "regelement van orde" leuk om te lezen en ook helemaal in dit topic passen. :)
All the best
Jos
Nou Frank, its up to you. Vergeet vooral blz.15 niet 8)
Eens per maand mocht je zelfs een heel weekend naar huis :P Dan kwam een wel heel bijzondere maar prettige bijkomstigheid van het uniform om de hoek kijken.Van het dragen van 't uniform werd nl driftig gebruik gemaakt om GRATIS door heel Nederland te " reizen" :idea: :!: Erremuujers konden het toen op hun brommertje af.
Uniform is later afgeschaft; waarschijnlijk nog in de vorige eeuw. Wie weet wanneer?
Groetjes.Harry
Varen is hunkeren naar land.
Gebruikersavatar
Henk van der Moolen
Berichten: 1214
Lid geworden op: 04 aug 2004 13:11
Locatie: Amsterdam

Bericht door Henk van der Moolen »

OK Rooibos, misverstandje tussen ons twee, dat kan voorkomen natuurlijk.
Even goeie vrienden wat mij betreft.

vr gr Henk
@Henk: Het gaat er mij niet om dat er regels zijn die nageleeft moeten worden, dáár ben ik groot voorstander van. Het gaat er mij om dat als ik vrij ben, dan ook echt vrij ben.
Gebruikersavatar
Akwanaut
Berichten: 2292
Lid geworden op: 03 okt 2005 08:40
Locatie: Oud-Beijerland

Bericht door Akwanaut »

Op verzoek, de volledige inhoud van het monsterboekje van De Ruyterschool.

Groet Frank

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Groet Frank
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Frank,
Bedankt! :-D
Ben eigenlijk wel benieuwd naar de ordeverstoring die je op je geweten hebt. :wink:
All the best
Jos


Plaats reactie