De Ruyterschool.

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Brazuca
Berichten: 2133
Lid geworden op: 04 mei 2009 00:06
Locatie: São Paulo
Contacteer:

Re: De Ruyterschool.

Bericht door Brazuca »

Heeft iemand nog het ontwerp (tekening) of foto van het pet-embleem van het uniform van de HZS de Ruyter ?
Het was door dit embleem, dat de leerlingen "blikken" werden genoemd in de stad.

Hier staat een video waar "Michieltje" van zijn sokkel is gelicht. (om gerestaureerd te worden)

Gebruikersavatar
Akwanaut
Berichten: 2292
Lid geworden op: 03 okt 2005 08:40
Locatie: Oud-Beijerland

Re: De Ruyterschool.

Bericht door Akwanaut »

Ja hoor Dick, die wat bewaart die heeft wat........ 8)

Afbeelding
Groet Frank
Gebruikersavatar
Brazuca
Berichten: 2133
Lid geworden op: 04 mei 2009 00:06
Locatie: São Paulo
Contacteer:

Re: De Ruyterschool.

Bericht door Brazuca »

Frank,

Bedankt !
tony

Re: De Ruyterschool.

Bericht door tony »

Hallo Ton ,Deze scootmobiel is een Messerschmitt waarvan de waarde nu € 25.000 bedraagd.
Bij ons reed er een dominee mee rond,die ookwel het vliegend evangelie werd genoemd .
Gebruikersavatar
Brazuca
Berichten: 2133
Lid geworden op: 04 mei 2009 00:06
Locatie: São Paulo
Contacteer:

Re: De Ruyterschool.

Bericht door Brazuca »

[De extensie mp3 is uitgeschakeld en kan niet langer worden weergegeven.]

Voor de ex-blikken die op het internaat in Vlissingen hebben gezeten...., 07:00 uur 's morgens op het internaat.
misschien kunnen de slimmeriken het als wake-up melodietje gebruiken op hun telefoon.
Gebruikersavatar
Brazuca
Berichten: 2133
Lid geworden op: 04 mei 2009 00:06
Locatie: São Paulo
Contacteer:

Re: De Ruyterschool.

Bericht door Brazuca »

De examen resultaten van de HZS de Ruyter te Vlissingen lagen boven het landelijk gemiddelde in 1978, uitgezonderd de opleiding scheepsradiocommunicatie (R/O), maar dat is in September bij de herexamens toch nog goed gekomen...
hzs-deruyter-1978.jpg
hzs-deruyter-1978.jpg (913.45 KiB) 6892 keer bekeken
Jan Dikker

Re: De Ruyterschool.

Bericht door Jan Dikker »

Beste mensen,

Even een introductie.
Ik heb de BM-cursus (KPM) van 1951-1953 gevolgd en, ik meen te herrinneren, van 1988? tot 1995 werkzaam geweest op de zeevaartschool voornamelijk als systeembeheerder, maar toen was het al HSZ. Ik ben er dus begonnen als leerling en er tenslotte als Vutter weggegaan.

Afbeelding

Bovenstaande foto heb ik indertijd gemaakt en verkocht voor, ik meen, vijftien cent aan de liefhebbers verkocht. Ik kon toen beschikken over een Doka bij mijn hospita. En mijn rokertje moest ook betaald worden.
Nu ik de foto weer eens terugzie denk ik nog vele namen te kunnen invullen.

Tot zover.

Groeten

Jan
Jan-Japan
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 mar 2013 10:40

Re: De Ruyterschool.

Bericht door Jan-Japan »

Het kostte enige tijd om de 20 pagina's in deze draad door te lezen. Heel interessant en nostalgisch. Fantastisch al die berichten en foto's.
Ik studeerde voor mijn BM in de jaren 1962-64 en woonde in het internaat aan de Breewaterstraat. Daar werd men uitstekend verzorgd onder de leiding van de sympathieke heer Dop die met zijn gezin woonde in een aangebouwde woning. Er verbleven een honderd man. Het eerste jaar sliep ik op de zolder met stapelbedden voor 50 man. Het tweede jaar in een kleinere ruimte (ongev. 20-25 man) op de tweede verdieping. Ergens in deze thread zag ik een foto van de keuken. Helaas ben ik al de foto's uit die dagen kwijt geraakt tijdens een verhuizing van mijn ouders.
De uniformjas van die schooltijd heb ik nog, en hij past nog ook :-D Gemaakt bij de Boer in Vlissingen. Die uniformen waren van een enorme goede kwaliteit. De gebruikte stof kan ik nu nergens meer vinden.
Jammer dat het uniform nu is afgeschaft. Ik herinner me dat veel studenten in die tijd trots waren op het dragen ervan, maar nu is het vrijetijdskleding voor een ieder. In Belgie is dat nog anders.

Groeten,
Jan
Ryan

Re: De Ruyterschool.

Bericht door Ryan »

Helaas verdwijnen de studenten van de boulevard en moeten ze naar de Edisonweg, de HZ heeft het gebouw verkocht.
http://www.pzc.nl/regio/zeeuws-nieuws/z ... -1.3710610
Hierbij komt er een einde aan meer dan 100 jaar les aan de boulevard.

Ik vraag me nu nog af of er wel mensen voor een zeevaartstudie in Vlissingen kiezen, studeren aan de boulevard is heerlijk en je betrekt zo de praktijk in de les.
Jan Dikker

Re: De Ruyterschool.

Bericht door Jan Dikker »

Ze blijven!!!!

Afbeelding
Afbeelding


Afbeelding

Uit de Provinciale Zeeuwse Courant van afgelopen donderdag

Good Goan!

Jan


Plaats reactie