Fidusia 2 maassluis 1960 stuurman Piet/kaptein Wijbrand

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Jaap5

Fiducia

Bericht door Jaap5 » 01 aug 2006 20:39

Theo en medekombuizers

Naast de Fiducia ,Audacia was er ook nog de Ferocia Ook van Cees minnaar. De Blue Boy was een omgebouwde LCT en was ook van een uienexporteur n.l Vonk in Rotterdam Ook was er nog de Geziena van Mast uit Den Bommel Dat was allemaal uienvaart vanaf Goeree Overflakkee naar Boston {Lincs) In het najaar gingen er dikwijls twee per dag weg uit Middelharnis Haven Het gebeurde ook wel dat ze nog niet klaar waren met laden en dat ze al vertrokken naar maassluis om daar nog gauw de laatste vrachtautos die er achter aan gereden waren over te laden en dan met een rot gang naar de andere kant van de noordzee

groeten Jaap5

herman van der hijden
Contacteer:

ripmeester

Bericht door herman van der hijden » 10 jul 2007 17:37

In1958 heb ik bij Ripmeester gevaren als aflosmachinist eerst op de Diligentia waar ik Dirk van Rijn af moest lossen in Kiel. Ik weet nog na diverse reizen dat we oudejaarsavond hebben doorgebracht op een raffinaderij in Stokholm. Later ben ik naar de Fiducia gegaan, echt een potje met een 4 cilinder tweetact Brons (meen TC).De machinist was daar volgens mij Voois een Katwijker. Later ben ik naar de Fiducia 2 gegaan ook met een Brons motor type 6ED. Kan me nog herinneren dat de kapitein het prachtig vond om de haven van Maassluis in te varen want er stond altijd veel volk op de kade en het was een prachtig geluid als de telegraaf over ging en de motor ( direct omkeerbaar ) opnieuw gestart moest worden

Jan Hendrik

Bericht door Jan Hendrik » 11 jul 2007 04:31

De Fiducia 2 werd de Mataora en is in 1990 afgezonken bij Raratonga en dient nu als duikfestatie.

A Vriend

Re: Fidusia 2 maassluis 1960 stuurman Piet/kaptein Wijbrand

Bericht door A Vriend » 29 aug 2010 17:03

Herman van der Hijden schreef;
In 1958 heb ik bij Ripmeester gevaren als aflosmachinist eerst op de Diligentia waar ik Dirk van Rijn af moest lossen in Kiel.
Bij iets nazoeken kwam ik hier terecht. Ik heb in 1958, 5 mnd op de Diligentia gevaren, als leerling mach. Zijn in febr of mrt 4 weken bij de M.A.K fabrieken in Kiel-Friederichsort geweest voor revisie. Ben je daar toen aan boord gekomen? Ken je ook Oene Wijbenga?
Op het kustvaart forum is een onderwerp over de Diligentia. Zie http://www.kustvaartforum.com/viewtopic.php?f=1&t=2807
Vr gr Ab

wimklooster

Bericht door wimklooster » 25 feb 2015 20:33

heb van februari 1972 tot augustus 1973 als 1 e wtk op de Ferocia van ripmeester gevaren heb een prachtijd gehad was ook mn laatste schip omdat ik vader werd ben toen op de wal gaan werken zou graag met mensen in kontakt komen die daar rond die tijd ook daarop gevaren hebben
groeten wim
Bijlagen
Ferocia1952b.jpg
Ferocia1952b.jpg (331.67 KiB) 1266 keer bekeken

mesoman

Bericht door mesoman » 02 mar 2015 23:22

Hallo allemaal ,ik ben er weer !
Waling v Geest heeft toen natuurlijk een sterke zet gedaan door voor Buitelaar koeien terug te gaan laden in Boston.,en volgens mij heeft de Fiducia dat nooit gedaan,

Plaats reactie