Wagenborg
Re: Wagenborg
08-04-2012, Edisonbaai.
Rijnborg komend van Riga bestemd voor de APM Terminal in de Europahaven.
Rijnborg komend van Riga bestemd voor de APM Terminal in de Europahaven.
Groeten Jeroen
-
- Berichten: 3142
- Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
- Locatie: Langedijk
Re: Wagenborg
De bezetting voor de machinekamer is tegenwoordig minimaal, maar er zal toch af en toe een schroefje aan of los gedraaid moeten worden. Hoe komen die bacoboys dan naar achteren, naar de machinekamer? Zoals op een schip als de Rijnborg.
mvg
Bob
mvg
Bob
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.
Re: Wagenborg
Bob,
Ik denk dat er een gangetje is van voor naar achter waar ook alle kabels en leidingen(of pijpen) door lopen.
Oude tijden herleven ,je zal maar boven op de bak wonen met slecht weer.
Midscheeps gaat zo'n schip toch minder te keer.
Ik denk dat er een gangetje is van voor naar achter waar ook alle kabels en leidingen(of pijpen) door lopen.
Oude tijden herleven ,je zal maar boven op de bak wonen met slecht weer.
Midscheeps gaat zo'n schip toch minder te keer.
- Harry G. Hogeboom
- Berichten: 14434
- Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
- Locatie: Canada
Re: Wagenborg
Zeker weeet'n!Ik denk dat er een gangetje is van voor naar achter
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
"Don't sweat the small stuff"
Re: Wagenborg
Ahoy,
Deze WATERSTROOM kwam gisteren de Eemshaven binnenvaren,ik nam haar van verre, terwijl Jos die wat verder op de steiger stond, deze fraaie close-up maakte, ja zo delen wij de foto's Name:WATERSTROOM
Vessel's Details
Ship Type: Tug
Year Built: 2008
Length x Breadth: 30 m X 10 m
Gross Tonnage: 294
DeadWeight: 143 t
Speed recorded (Max / Average): 11.1 / 7.5 knots
Flag: Netherlands [NL]
Call Sign: PCIW
IMO: 9428047, MMSI: 246759000
Ex Names:
History:
WATERSTROOM-Netherlands [PCIW] 2012-06-05 22:03
SOLEY-1-Malta [7DZG9] 2011-06-17 02:39
WATERSTROOM-Neth.Antilles [PJVK] 2010-12-10 09:32
Deze WATERSTROOM kwam gisteren de Eemshaven binnenvaren,ik nam haar van verre, terwijl Jos die wat verder op de steiger stond, deze fraaie close-up maakte, ja zo delen wij de foto's Name:WATERSTROOM
Vessel's Details
Ship Type: Tug
Year Built: 2008
Length x Breadth: 30 m X 10 m
Gross Tonnage: 294
DeadWeight: 143 t
Speed recorded (Max / Average): 11.1 / 7.5 knots
Flag: Netherlands [NL]
Call Sign: PCIW
IMO: 9428047, MMSI: 246759000
Ex Names:
History:
WATERSTROOM-Netherlands [PCIW] 2012-06-05 22:03
SOLEY-1-Malta [7DZG9] 2011-06-17 02:39
WATERSTROOM-Neth.Antilles [PJVK] 2010-12-10 09:32
Re: Wagenborg
Ahoy,
Reeds eerder door Jos geplaatst in 'Wonen in Warffum',hier nogmaals de WATERSTRAAT van Wagenborg,waar men onderhoud aan het plegen was,o.a. bikken-tollen-en in de menie zetten.
Hier de enorme waslijst aan data:
Ship type : ASD Tug 2810
Lloyd’s Register : * 100 A1 Escort Tug
[*] LMC UMS Fire Fighting Ship 1
Homeport : Willemstad nu Delfzijl
Country : Curacao nu Nederland
Call sign : PJZE
IMO number : 9428059
Dimensions
Length o. a. : 28,67 m
Beam o. a. : 10,43 m
Dept at side : 4,60 m
Displacement approx
(light ship) : 430 m
Propulsion diagram
Speed : 13 knots
Bollard pull AHD : 56,0 tonne-f
Bollard pull AST : 51,5 tonne-f
Design conditions
Sea water temperature : max 32 ºC
min -2 ºC
Air temperature : max 35 ºC
min -30 ºC
Tank capacities
Fuel oil : 96,6 M³
Fresh water : 14,9 M³
Foam : 6,5 M³
Dispersant : 4,3 M³
Lubrication oil : 6,2 M³
Hydraulic oil : 6,2 M³
Dirty oil : 2,2 M³
Sewage : 2,2 M³
Sludge : 2,2 M³
Bilge water : 5,5 M³
Data of propulsion installation
Main engines : 2x Caterpillar 3516 B TA
Power : 2x 1864 kW (5000HP)
Speed : 1600 RPM
Rudder propellers : 2x Rolls Royce
Type : Aquamaster US 205- 2400
Propeller diameter : 2400 mm, 5 blades
Auxiliary equipment
Auxiliary engine : 2x Caterpillar 2436/1500
Ballast pump : 2x Sterling AKHA 5101 20 m³/μ
Fuel oil transfer pump : Sterling AKHA 4101,AOHA 3101
Fuel of separator : Westfalia OTC 2-02-137
Lub. oil pump : Sterling R 35/25, 2.1 m³/μ
Fi-Fi pump : 2x Eureka pump, 1250 m³/hrs,
12,5Bar
Fi-Fi monitors : 2x Skum,1250 m³/hrs, 11Bar
Dispersant system : Megator DP 20
Deck equipment
Anchor winch : 211- H19, pull 200 KN
Type of anchor : High Holding Power, 2360 g
Total length of chain : 2x137,5m, size 19,0 mm (stud-link)
Capstan : CE 50 KN, 5 ton, 15m/min
Deck Crane : Heila type HLM 25/2S
Hoist capacity : 3.38 ton at 8,60 m / 4.31 ton at
6.63 m / 6.38 ton at 4.66 m /
11.38 ton at 2,79 m
Towing hook : SWL 650 KN, 65 TOHH
Fenders : O-type, W-type, D-type.
Accommodation
Captain’s cabin, Chief engineer’s cabin, 3 crew cabins each for
2 persons. Galley/Mess/day-room/Landry.
Compass : Furuno SC-50
Auto pilot : Simrad, AP50
GPS : Furuno GP150
Echosounder : Furuno FE 700
VHF radio telephones : 2x Sailor RT 5022
Navtex receiver : Furuno NX 700
SSb transceiver : Furuno FS-1570
Bron: http://www.wagenborg.com/
Reeds eerder door Jos geplaatst in 'Wonen in Warffum',hier nogmaals de WATERSTRAAT van Wagenborg,waar men onderhoud aan het plegen was,o.a. bikken-tollen-en in de menie zetten.
Hier de enorme waslijst aan data:
Ship type : ASD Tug 2810
Lloyd’s Register : * 100 A1 Escort Tug
[*] LMC UMS Fire Fighting Ship 1
Homeport : Willemstad nu Delfzijl
Country : Curacao nu Nederland
Call sign : PJZE
IMO number : 9428059
Dimensions
Length o. a. : 28,67 m
Beam o. a. : 10,43 m
Dept at side : 4,60 m
Displacement approx
(light ship) : 430 m
Propulsion diagram
Speed : 13 knots
Bollard pull AHD : 56,0 tonne-f
Bollard pull AST : 51,5 tonne-f
Design conditions
Sea water temperature : max 32 ºC
min -2 ºC
Air temperature : max 35 ºC
min -30 ºC
Tank capacities
Fuel oil : 96,6 M³
Fresh water : 14,9 M³
Foam : 6,5 M³
Dispersant : 4,3 M³
Lubrication oil : 6,2 M³
Hydraulic oil : 6,2 M³
Dirty oil : 2,2 M³
Sewage : 2,2 M³
Sludge : 2,2 M³
Bilge water : 5,5 M³
Data of propulsion installation
Main engines : 2x Caterpillar 3516 B TA
Power : 2x 1864 kW (5000HP)
Speed : 1600 RPM
Rudder propellers : 2x Rolls Royce
Type : Aquamaster US 205- 2400
Propeller diameter : 2400 mm, 5 blades
Auxiliary equipment
Auxiliary engine : 2x Caterpillar 2436/1500
Ballast pump : 2x Sterling AKHA 5101 20 m³/μ
Fuel oil transfer pump : Sterling AKHA 4101,AOHA 3101
Fuel of separator : Westfalia OTC 2-02-137
Lub. oil pump : Sterling R 35/25, 2.1 m³/μ
Fi-Fi pump : 2x Eureka pump, 1250 m³/hrs,
12,5Bar
Fi-Fi monitors : 2x Skum,1250 m³/hrs, 11Bar
Dispersant system : Megator DP 20
Deck equipment
Anchor winch : 211- H19, pull 200 KN
Type of anchor : High Holding Power, 2360 g
Total length of chain : 2x137,5m, size 19,0 mm (stud-link)
Capstan : CE 50 KN, 5 ton, 15m/min
Deck Crane : Heila type HLM 25/2S
Hoist capacity : 3.38 ton at 8,60 m / 4.31 ton at
6.63 m / 6.38 ton at 4.66 m /
11.38 ton at 2,79 m
Towing hook : SWL 650 KN, 65 TOHH
Fenders : O-type, W-type, D-type.
Accommodation
Captain’s cabin, Chief engineer’s cabin, 3 crew cabins each for
2 persons. Galley/Mess/day-room/Landry.
Compass : Furuno SC-50
Auto pilot : Simrad, AP50
GPS : Furuno GP150
Echosounder : Furuno FE 700
VHF radio telephones : 2x Sailor RT 5022
Navtex receiver : Furuno NX 700
SSb transceiver : Furuno FS-1570
Bron: http://www.wagenborg.com/
Re: Wagenborg
- Bijlagen
-
- 07-11-1953 - Kroonborg te water.jpg (151.94 KiB) 6918 keer bekeken
-
- 09-11-1953 - Kroonborg te water.jpg (161.68 KiB) 6918 keer bekeken
-
- 21-01-1964 – Kroonborg in aanvaring met Batavier III.jpg (229.93 KiB) 6918 keer bekeken
-
- 22-01-1964 – Kroonborg in aanvaring met Batavier III.jpg (186.53 KiB) 6918 keer bekeken
Geulborg of Roerborg?
Rond de 70er jaren voer een van de Wagenborgschepen met Chinaklei op Maastricht, was het de Geul- of de Roerborg, weet ik niet meer (krijg je als je wat ouder bent geworden!)
Aan boord was toen een machinist Jan Koopman(s).
Hier heb ik nog mee op de Cito, eerste "Groningse" Panamees, in 1968 gevaren, was vaste lijn Rotterdam, 1e Katendrechtse haven naar Londen.
Ik heb al op diverse sites gezocht, wie heeft hem gekend en weet waar hij eventueel nog te vinden is?
Ik heb ook al eens bij Wagenborg nagevraagd, maar kreeg geen reactie.
B.V.D. Hans Roolant
Aan boord was toen een machinist Jan Koopman(s).
Hier heb ik nog mee op de Cito, eerste "Groningse" Panamees, in 1968 gevaren, was vaste lijn Rotterdam, 1e Katendrechtse haven naar Londen.
Ik heb al op diverse sites gezocht, wie heeft hem gekend en weet waar hij eventueel nog te vinden is?
Ik heb ook al eens bij Wagenborg nagevraagd, maar kreeg geen reactie.
B.V.D. Hans Roolant