Visserij

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
rinus

Re: Visserij

Bericht door rinus »

even een vraagje voor bert de boer?
is het al gelukt om kontakt te leggen met de gezochte HWTK

Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3062
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Re: Visserij

Bericht door Compass »

Hoi Rinus,

Nee, het is er door andere belangrijke zaken nog even bij ingeschoten. Maar het zit nu in het vat en verzuurd niet.

In elk geval nogmaals bedankt.

Grt,
Bert de Boer
Marcel

Re: Visserij

Bericht door Marcel »

Hallo,

De Glomar Viking ex Karmoy Viking R260K afgelopen vrijdag onderweg naar de helling van Van Laar.

Groetjes Marcel
Bijlagen
glomar viking (2).JPG
glomar viking (2).JPG (156.65 KiB) 5132 keer bekeken
glomar viking (1).JPG
glomar viking (1).JPG (152.76 KiB) 5132 keer bekeken
eskatee

Re: Visserij

Bericht door eskatee »

Bert Haanstra, De Stem van het Water, 1966

http://www.youtube.com/watch?v=SX77tcudkR0

Zit in ieder geval visserij in, naast waterloopkundig materiaal, uiteraard beelden uit de Zestiger Jaren, roeiers aan het werk, schepen van weleer, klassieke bloedmooie jachtjes, enz. Af en toe keihard zitten lachen om komische scenes.

Op het YouTube-kanaal van "Willempie Vooijs" staat nog veel meer interessants.

YouTube-kanaal Visserijwereld: http://www.youtube.com/user/visserijwer ... rid&view=0

groetjes,
Gert
Marcel

Re: Visserij

Bericht door Marcel »

Hallo,

De Ariadne L303 afgelopen vrijdag op de rede van IJmuiden , even iemand afzetten en daarna gelijk weer terug naar de visgronden.

Groetjes Marcel
Bijlagen
ariadne l303 (2).JPG
ariadne l303 (2).JPG (112.07 KiB) 4700 keer bekeken
ariadne l303 (4).JPG
ariadne l303 (4).JPG (150.46 KiB) 4700 keer bekeken
toetjes

Re: Visserij

Bericht door toetjes »

Hallo ik ben Johan Toet en ben op zoek naar foto s van de vleetvisserij uit de jaren 1965 tm 1968 dat zijn de teelten dat ik gemonsterd op een aantal logger hebt gevaren in 1964 ben ik een paar keer als prenter meegeweest maar in 65 gemonsterd op de sch 236 de Noordster Maarten vrolijk was schipper 66 was de sch 297 excelsior Piet Taal en 67 de sch 159 Martina Piet Gielbert en de sch 324 Morgenster Simon de Jong en begin 68 de sch 19 de Wouter met een nieuwe en jonge schipper Piet Taal daarna ben ik bij Smit gaan varen .Ikzelf heb maar een paar foto s de 324 en mischien nog 1 of 2 van een andere logger .Mijn bedoeling is om mijn ervaringen op de vleetvisserij inclusief vrachtvaren en haring ophalen bij de ringvisserij op scheepspraat ingezonden verhalen te laten plaatsen.Net zoals ik dat hebt gedaan met mn reisverslag van de zeesleper Mississippi .Ik hoopt dat er iemand is die weer iemand anders kent die in die tijd ook op deze logger heeft gevaren mijn vriendelijke dank Johan Toet .
Gebruikersavatar
Wim van der Moolen
Berichten: 5224
Lid geworden op: 25 feb 2006 21:03
Locatie: Heemskerk

Re: Visserij

Bericht door Wim van der Moolen »

Afbeelding

Bron: Noordhollands Dagblad dd 23-1-2013.
Eat your pie, before you die !
rinus

Re: Visserij

Bericht door rinus »

toetjes schreef:Hallo ik ben Johan Toet en ben op zoek naar foto s van de vleetvisserij uit de jaren 1965 tm 1968 dat zijn de teelten dat ik gemonsterd op een aantal logger hebt gevaren in 1964 ben ik een paar keer als prenter meegeweest maar in 65 gemonsterd op de sch 236 de Noordster Maarten vrolijk was schipper 66 was de sch 297 excelsior Piet Taal en 67 de sch 159 Martina Piet Gielbert en de sch 324 Morgenster Simon de Jong en begin 68 de sch 19 de Wouter met een nieuwe en jonge schipper Piet Taal daarna ben ik bij Smit gaan varen .Ikzelf heb maar een paar foto s de 324 en mischien nog 1 of 2 van een andere logger .Mijn bedoeling is om mijn ervaringen op de vleetvisserij inclusief vrachtvaren en haring ophalen bij de ringvisserij op scheepspraat ingezonden verhalen te laten plaatsen.Net zoals ik dat hebt gedaan met mn reisverslag van de zeesleper Mississippi .Ik hoopt dat er iemand is die weer iemand anders kent die in die tijd ook op deze logger heeft gevaren mijn vriendelijke dank Johan Toet .

Hier bvind je alles wat je vraagt over de vleet visserij
http://www.scheveningen-haven.nl/info/schepen/index.php
gr Rinus Nutbeij
ps en hier voor het zoeken naar bekende
http://www.scheveningen-centrum.nl/yabb ... hp?board=7
Marcel

Re: Visserij

Bericht door Marcel »

Hallo,

De Astrid ex Atlantic Princess H90 , Maartje Theadora KW171 en gebouwd als Astrid VL70.

Groetjes Marcel
Bijlagen
astrid (2).JPG
astrid (2).JPG (137.85 KiB) 4183 keer bekeken
astrid (1).JPG
astrid (1).JPG (157.69 KiB) 4183 keer bekeken
Marcel

Re: Visserij

Bericht door Marcel »

Hallo,

The Naeraberg KG14 18-02-2013 onderweg naar de Kotterkade.

Groetjes Marcel
Bijlagen
024.JPG
024.JPG (151.31 KiB) 4183 keer bekeken
026.JPG
026.JPG (168.95 KiB) 4183 keer bekeken


Plaats reactie