Holland Amerika Lijn
Re: Holland Amerika Lijn
gr.Bas
-
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 13 mei 2010 21:48
Re: Holland Amerika Lijn
Bas, bedankt. Pracht foto´s. !
Re: Holland Amerika Lijn
Ja, mooie foto's...
Bij die van het zonnetje schieten, zou Jos waarschijnlijk gezegd hebben "Laat de zon culmineren ! En verdomd: de zon ging idd door het hoogste punt..."
Bij die van het zonnetje schieten, zou Jos waarschijnlijk gezegd hebben "Laat de zon culmineren ! En verdomd: de zon ging idd door het hoogste punt..."
Oost, west...ook best
-
- Berichten: 1487
- Lid geworden op: 26 mar 2016 16:10
Re: Holland Amerika Lijn
En daarna uuuuren lang discuseren van wie was er bij benadering het dichtste bij de zon
- Harry G. Hogeboom
- Berichten: 14438
- Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
- Locatie: Canada
Re: Holland Amerika Lijn
"Discuseren" Jacob??......eikelen, neuzelen, ouwehoeren, muggesiften, mierenneuken.....sal je misschien bedoeluh??daarna uuuuren lang discuseren etc.etc.
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
"Don't sweat the small stuff"
-
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 13 mei 2010 21:48
Re: Holland Amerika Lijn
Heeft iemand wellicht foto's of afbeeldingen van de binnenvaart schepen van de NASM met de naam NASM en nummer op de kop ?
- Drentenier
- Berichten: 2201
- Lid geworden op: 12 mei 2010 14:13
- Locatie: Gasselte
Re: Holland Amerika Lijn
Ik heb er hier: https://www.binnenvaart.eu/ een paar gevonden, Kees
Groet,
Hans
Hans
-
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 13 mei 2010 21:48
Re: Holland Amerika Lijn
Hans, bedankt ! Geweldig. Vreemd dat er van een maatschappij met ongekend veel zeevaart afbeeldingen zo weinig binnenvaart te vinden is.
Maar ja, er zal geen aparte scheepskok aan boord geweest zijn.
Maar ja, er zal geen aparte scheepskok aan boord geweest zijn.
Re: Holland Amerika Lijn
Bij het zien van al die bijdragen die ik met plezier heb gelezen, voel ik mij toch ook wel enigszins verplicht om ook een bijdrage te leveren. Mijn HAL ervaring is te vatten in het opsommen van de schepen waarop ik heb gevaren, resp. Schiedijk, met die mooie Sulzer. Sloterdijk, waar we een matroos verloren die bij slecht weer uitvarend van Antwerpen de deklast extra moest sjorren. Rijndam, een regelrechte feestboot alhoewel onze 2e er alles aan deed om de zaak netjes te houden. De Averdijk (charter VNS) waar ik Afrika reizen op heb gemaakt en ook een Perzische Golf-reis waarvan ik zal proberen een door mij bijgehouden temperatuur kaartje te plaatsen. Als het plaatsen van dat kaartje lukt, dan volgt er meer. Tenslotte de Prinses Margriet.
Als toelichting op het temperatuurkaartje wil ik vermelden dat alleen in de mess een soort ontmantelde koelkast hing die moest doorgaan voor airco.
Het zal geweest zijn in ca.1964.
Links Fahrenheit en rechts Celsius.
Als toelichting op het temperatuurkaartje wil ik vermelden dat alleen in de mess een soort ontmantelde koelkast hing die moest doorgaan voor airco.
Het zal geweest zijn in ca.1964.
Links Fahrenheit en rechts Celsius.
Re: Holland Amerika Lijn
Mk 63 graden...
ja, kan wel kloppen...dat kwam wel vaker voor...nabij de ug-ketel nog wel aardig wat hoger... (ug-ketel = uitlaatgassenketel)
Maar lees ik dat goed: temp hut (tot) 43 graden ???
Op de Zonnekerk liep de ac in de soep in Aqaba, waar het bloedjeheet was, maar wat de temp in de hutjes was, of is geweest... geen idee...
We gingen wél tropenrooster lopen (dagdienst), en sliepen op het sloependek op pallets.
Het plan was dat we nóg even wat lading moesten ophalen in de PG voor Aqaba, maar de ouwe heeft dat gecancelled ivm die ac en vanwege koelw.problemen met de humo's. Het zeewater te Aqaba had behoorlijk koorts met 39 graden
We gingen terug langs de Kaap (Schijnwerpersloot was nog gesloten), en in Verona (geloof ik) kregen we weer onderdelen. Maar toen gingen we eindelijk 'op hoes an'...
Maar in Verona voelde je al thuis: je was immers zowat op loopafstand ??
ja, kan wel kloppen...dat kwam wel vaker voor...nabij de ug-ketel nog wel aardig wat hoger... (ug-ketel = uitlaatgassenketel)
Maar lees ik dat goed: temp hut (tot) 43 graden ???
Op de Zonnekerk liep de ac in de soep in Aqaba, waar het bloedjeheet was, maar wat de temp in de hutjes was, of is geweest... geen idee...
We gingen wél tropenrooster lopen (dagdienst), en sliepen op het sloependek op pallets.
Het plan was dat we nóg even wat lading moesten ophalen in de PG voor Aqaba, maar de ouwe heeft dat gecancelled ivm die ac en vanwege koelw.problemen met de humo's. Het zeewater te Aqaba had behoorlijk koorts met 39 graden
We gingen terug langs de Kaap (Schijnwerpersloot was nog gesloten), en in Verona (geloof ik) kregen we weer onderdelen. Maar toen gingen we eindelijk 'op hoes an'...
Maar in Verona voelde je al thuis: je was immers zowat op loopafstand ??
Oost, west...ook best