VNS
Re: VNS
't Is een waarheid als een koe; smaken verschillen.
Persoonlijk vond ik de schepen van de S.M.N. een vrij blokvormige opbouw hebben. Eigenlijk een evolutie van een C-3er..............
De "Hilversum" en "Ittersum" mochten zeer zeker gezien worden. ( Ik heb zelf nog op de "Ittersum" gevaren ).
Maar ze hadden onmiskenbare "Duitse trekjes". Niet dat daar iets op tegen is, maar ik ben wel zo patriottisch om de puur Hollandse ontwerpen mooier te vinden.
't Is dus een kwestie van smaak. Enne, over smaak, reuk en liefde.............., enz.
m.v.g., Roy
Persoonlijk vond ik de schepen van de S.M.N. een vrij blokvormige opbouw hebben. Eigenlijk een evolutie van een C-3er..............
De "Hilversum" en "Ittersum" mochten zeer zeker gezien worden. ( Ik heb zelf nog op de "Ittersum" gevaren ).
Maar ze hadden onmiskenbare "Duitse trekjes". Niet dat daar iets op tegen is, maar ik ben wel zo patriottisch om de puur Hollandse ontwerpen mooier te vinden.
't Is dus een kwestie van smaak. Enne, over smaak, reuk en liefde.............., enz.
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: VNS
Die m.k. installatie van de "Amerskerk" had de Nederlandse overheid in de States gekocht.
Deze installaties waren gelijk aan de C-3ers en speed Victories.
De "Billiton", "Ampanan", "Diemerdijk", "Rijndam" en "Maasdam" hadden ook een dergelijke m.k. installatie.
m.v.g., Roy
Deze installaties waren gelijk aan de C-3ers en speed Victories.
De "Billiton", "Ampanan", "Diemerdijk", "Rijndam" en "Maasdam" hadden ook een dergelijke m.k. installatie.
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: VNS
Gaasterland of Graveland op de achtergrond, achter de Amerskerk !!
Hans ( Jacko )
Hans ( Jacko )
Voor elke oplossing.
Is wel een probleem te bedenken.
Is wel een probleem te bedenken.
- Willem Visser
- Berichten: 767
- Lid geworden op: 21 jul 2004 22:16
- Locatie: Amsterdam
Re: VNS
Hoi VNS-ers en gasten.
Hier een paar plaatjes van de "Zaankerk" uit 1957:
Boven: de Zaankerk op het Noordzeekanaal.
Gegevens:
Name: Zaankerk
Imo: 5397460
Call sign: PIWC
Owner: NV Vereenigde Nederlandsche Scheepvaartmaatschappij - 's-Gravenhage/NLD
Gross tonnage: 9161 Gt
Length: 154,64 m - Beam: 20,20 m - Draft: 8,93 m
Home port: 's-Gravenhage
Flag: Nederland
Build: 1957 als Zaankerk (VNS) - 1970 Zaankerk (Koninklijke Nedlloyd NV) - 1977 Zaankerk (Nedlloyd Lijnen BV) - 1978 Holystar.
Yard: Howaldtswerk Hamburg AG - Hamburg/Duitsland - Yard no: 914
Engine: Stork diesel, 8 cil, 2 tew / Power: 9000 PS / Speed: 17 kn
Type: vrachtschip met accommodatie voor 12 passagiers - 61 bemanningsleden
Op 09-09-1980 op de reis van Duinkerken naar Annaba in de haven van Annaba op een rots gestoten, lek geraakt, slagzij gekregen en gezonken.
Gelicht, maar herstel was te kosbaar en het schip werd voor de sloop verkocht aan Spanje. Arriveerde op sleeptouw te Cartagena/Spanje op 04-05-1981.
Boven: als "Holystar" - L. Pidon (Ledra Shipping Co Ltd) - Limassol/Cyprus.
Groetjes Willem
Hier een paar plaatjes van de "Zaankerk" uit 1957:
Boven: de Zaankerk op het Noordzeekanaal.
Gegevens:
Name: Zaankerk
Imo: 5397460
Call sign: PIWC
Owner: NV Vereenigde Nederlandsche Scheepvaartmaatschappij - 's-Gravenhage/NLD
Gross tonnage: 9161 Gt
Length: 154,64 m - Beam: 20,20 m - Draft: 8,93 m
Home port: 's-Gravenhage
Flag: Nederland
Build: 1957 als Zaankerk (VNS) - 1970 Zaankerk (Koninklijke Nedlloyd NV) - 1977 Zaankerk (Nedlloyd Lijnen BV) - 1978 Holystar.
Yard: Howaldtswerk Hamburg AG - Hamburg/Duitsland - Yard no: 914
Engine: Stork diesel, 8 cil, 2 tew / Power: 9000 PS / Speed: 17 kn
Type: vrachtschip met accommodatie voor 12 passagiers - 61 bemanningsleden
Op 09-09-1980 op de reis van Duinkerken naar Annaba in de haven van Annaba op een rots gestoten, lek geraakt, slagzij gekregen en gezonken.
Gelicht, maar herstel was te kosbaar en het schip werd voor de sloop verkocht aan Spanje. Arriveerde op sleeptouw te Cartagena/Spanje op 04-05-1981.
Boven: als "Holystar" - L. Pidon (Ledra Shipping Co Ltd) - Limassol/Cyprus.
Groetjes Willem