VNS
Re: VNS
Goedemiddag
Mooie plaatjes van de ommekerk
Nu ben ik ooit eens op de streefkerk geweest toen we in beira lagen.
Was dit een zusterschip?
Groet
Hennie
Mooie plaatjes van de ommekerk
Nu ben ik ooit eens op de streefkerk geweest toen we in beira lagen.
Was dit een zusterschip?
Groet
Hennie
keep on ringing the bells
Re: VNS
Ik dacht niet dat het zussies waren, Hennie, maar je kunt ze bij Marhisdata met elkaar vergelijken.
De Kota Serajah, ex Giessenkerk 1956.
Als Giessenkerk.
IDNo: 5130496 Year: 1956
Name: GIESSENKERK Type: Cargo ship (ref) Flag: NLD DWT: 10961
Country of build: NLD Builder: Van der Giessen Location of yard: Krimpen a/d Ijssel
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1D-17
75 MERCURY RIVER - 77 KOTA SEJARAH
BU Gadani Beach 10.1.83, beached 14.2.83
De Kota Serajah, ex Giessenkerk 1956.
Als Giessenkerk.
IDNo: 5130496 Year: 1956
Name: GIESSENKERK Type: Cargo ship (ref) Flag: NLD DWT: 10961
Country of build: NLD Builder: Van der Giessen Location of yard: Krimpen a/d Ijssel
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1D-17
75 MERCURY RIVER - 77 KOTA SEJARAH
BU Gadani Beach 10.1.83, beached 14.2.83
- Harry G. Hogeboom
- Berichten: 14438
- Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
- Locatie: Canada
Re: VNS
Zwarte markt Jan...ouwe meuk , mooi glad gestraald met glas en een vervalst Certificaatje uit Bangla Desh en Pakistan en India en Turkye en Taiwan en Verweggistanwat betreft vervangende onderdelen.
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
"Don't sweat the small stuff"
Re: VNS
Harry, toen ik nog met die dingen aan het stoeien was werden er al onderdelen geleverd waarvan je gewoon kon zien dat ze niet bij Stork Hengelo vandaan kwamen. Toen ik aan de wal kwam te werken werd mij wel heel duidelijk, dat prijs vaak voor kwaliteit ging en wist ik ook waarom we veel problemen met uitlaatkleppen hadden. Nou ja goedkope rommel leveren is van alle tijden en zal altijd wel blijven ook.
Zo'n Stork diesel 30 jaar aan de gang houden terwijl de leverancier van de motor al niets meer levert vind ik toch wel knap.
De motor uit dat boorschip in Brazilië liep toch nog toen het ding uitgebouwd werd, weliswaar op dieselolie.
Zo'n Stork diesel 30 jaar aan de gang houden terwijl de leverancier van de motor al niets meer levert vind ik toch wel knap.
De motor uit dat boorschip in Brazilië liep toch nog toen het ding uitgebouwd werd, weliswaar op dieselolie.
- Harry G. Hogeboom
- Berichten: 14438
- Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
- Locatie: Canada
Re: VNS
Jan....hou nou op....ik moet morgen sowieso al naar de tandarts en die rekening is al hoog genoeg " met het stijgen der jaren" ik kan je daar verhaaaaal'n van vertellen waar je van uit je tuigie flikkert.En ik vraag me dan ook steeds meer af HOE de diverse Papieren Tigers Class Surveyors dat herkennen en daar mee uit de voeten komen, want daar lopen er velen bij die nog nooit fan se lang sal se leven halleluuujaaah een zwart randje onder een enkele nagel hebben gehad, laat staan een grijs gewassen ketelpakkie met door de stoom en de Teepol afgerotte Pakistani knoopies hebben gedragen Certificaatjes vervalsen IS heden ten dage een fluitje van een cent met al die prachtige elektronische apparaatjes. idem dito met Pro Forma rekeningetjes.werden er al onderdelen geleverd waarvan je gewoon kon zien dat ze niet bij Stork Hengelo vandaan kwamen.
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
"Don't sweat the small stuff"