Jeroen weer varen

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
jeroen
Berichten: 1147
Lid geworden op: 22 sep 2004 12:49
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Jeroen weer varen, Binnenvaart dit keer

Bericht door jeroen »

Er loopt idd 1 machinist op. Het reguliere onderhoud aan de hoofdmotoren doe je in de afvaart.
Er kan dan wel 1 motor af. Voor het grotere onderhoud plannen ze een dag in geloof ik. (tis ook al weer 2 jaar geleden dat ik daar liep).

Ik zou het via het uitzendbureau gaan doen waar ik toen voor voer en afwisselen met de Norfolk line of North Sea Ferries o.i.d. Ik zou op de binnenwateren dus gewoon het zelfde vaste gage hebben als dat ik op zee had, dus dat was voor mij in ieder geval geen reden om het niet te doen, en het vaar-verlof schema zou dan dus 2 wk op 2 wk af worden, maar ik was toen al wat serieuzer bezig met een walbaan, en krap een half jaar na de proefreis zat ik aan de wal wat ook nog prima bevalt. (al blijft het wel trekken :( , zeker nu ik al een paar weken op een project in Vlissingen-Oost zit, de parkeer plaats tegen de zeedijk aan....)
Groeten Jeroen

Gebruikersavatar
jeroen
Berichten: 1147
Lid geworden op: 22 sep 2004 12:49
Locatie: Hellevoetsluis

Meridiaan

Bericht door jeroen »

Zoals een tijdje terug al aangegeven in het topic Vaarbevoegdheid ga ik weer varen.

In de afgelopen weken heb ik al de nodige tijd boven de sterkte aan boord gezeten, ben ook in IJmuiden bij het Nova-College geweest voor de Basic Safety Training en de Advanced Fire Fighting cursussen.

Vrijdag ga ik voor de eerste maal als hwtk weg voor 6 weken. Voorlopig blijf ik op de Meridiaan van Scheepvaartbedrijf Schot.

Afbeelding

De Meridiaan vaart momenteel in een vast charter. In Augusta wordt vervuilde grond (kalkzandspoel-resten) geladen (3 dagen) voor de ATM in Moerdijk, na het lossen, bunkeren, stores, en evt aflossingen (1 dag) gaan we in ballast weer terug naar Augusta. Een rondreis duurt 3 weken. De officieren (Nederlandse Kapiteins, NL en Belgische 1ste en 2de stuurlieden, Russische hwtk en ik) varen 6wk op 6wk af, de Kok, olieman en 2 matrozen (filipijnen) varen (voor hun) "normale" periodes van 8 tot 12 maanden.

Voor de verdere gegevens van het bootje, zie de bijgevoegde pdf.
Bijlagen
Schotship_brochure.pdf
(759.64 KiB) 200 keer gedownload
Groeten Jeroen
Gebruikersavatar
Jan Sprong
Berichten: 1547
Lid geworden op: 02 aug 2004 19:45
Locatie: Hoorn

Re: Jeroen weer varen

Bericht door Jan Sprong »

Nou Jeroen, mooi hoor en een fijne tijd aan boord.

Groeten,Jan
Jos Komen (R.I.P)

Re: Jeroen weer varen

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Varen bevalt dus toch beter dan aan de wal, Jeroen? :)
De Meridiaan vaart momenteel in een vast charter
Als het paard van de schillenboer. :wink:
Goede reis!
Jos
Gebruikersavatar
jeroen
Berichten: 1147
Lid geworden op: 22 sep 2004 12:49
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Jeroen weer varen

Bericht door jeroen »

Inderdaad Jos, varen bevalt veel beter als aan de wal.

Gisteren weer thuis gekomen na een ruime 6 weken weg geweest te zijn.
De kerstdagen hebben we aan ons voorbij laten gaan. We zaten in de Biscaye met een deining van 4,5 meter en een windje van 8 bft.
Oudjaarsdag lagen we s'avonds om 10 uur gemeerd in Augusta, nieuwjaarsdag hebben we het uitgestelde kerstdiner genuttigd.

Rond april zou het charter afgelopen moeten zijn. Tegen die tijd zien we wel weer wat we dan gaan doen.
Groeten Jeroen


Plaats reactie