Teleurstelling

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Hingstman
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 jul 2004 21:26
Locatie: Heerhugowaard

Bericht door Hingstman »

Hallo mensen,

Ik wist zeker waar ik aan begon toen ik aan het begin van mijn stage stond. Ik had verwacht dat 6 maanden lang zouden zijn, en dat waren ze ook. Wat ik niet verwacht had was dat ik het zo moeilijk zou vinden om steeds weer in Rotterdam aan te komen, en dan weer weg te moeten. Zeker de tweede keer Rotterdam (na 4 maanden) vond ik erg zwaar.
Dit is dus iets wat ik graag zou willen veranderen voor mijn volgende stage. Van mij hoeft dat Rotterdam niet zo. Het is (voor mij dan) beter om gewoon 6 maanden aan een stuk weg te zijn, dan steeds tussendoor een dag "˜thuis' te zijn, en dan weer weg te gaan.

De mentaliteit die Dhr. Verheij schetst is precies de reden waarom ik na mijn 6 maanden toch wel enigszins zat was van "˜het wereldje'. Ik weet best dat de mensen die zeggen dat een meisje zoals ik waarschijnlijk niet lang zal varen best gelijk kunnen hebben. Dit zal in veel gevallen de waarheid zijn. Het is alleen niet fijn om dat dagelijks te moeten horen. Ik heb er in mijn opleiding aan boord weinig van gemerkt, maar het werd me wel verteld. "˜Jij blijft toch niet lang varen, jij wordt toch niet meer dan MO3, jij gaat binnen 5 jaar toch settelen etc.'
Na 6 maanden hetzelfde gehoord te hebben begin je dat wel enigszins te geloven. Inmiddels denk ik daar weer heel anders over. Ik wil gaan varen. Dat heeft niets met het feit dat ik een meisje ben te maken.

Met vriendelijke groet,
Brenda

Gast

Bericht door Gast »

WAY YOU GO BRENDA
S.Verheij

Teleurstelling

Bericht door S.Verheij »

Hallo Brenda.

Je hebt groot gelijk dat je doorgaat,het lijk me sterk dat de dingetjes die ik geschreven hebt erg veel invloed gehad zullen hebben op je reis.Maar ik lees dat het toch wel een beetje bekend voor komt. Het is niet zo belangrijk....Je hebt toch ook wel goede tijden meegemaakt, het is toch niet allemaal kommer en kwel geweest hoop ik.

Gr.S.Verheij
Gebruikersavatar
Willem Visser
Berichten: 764
Lid geworden op: 21 jul 2004 22:16
Locatie: Amsterdam

Bericht door Willem Visser »

De kans, dat een vrouw eerder stopt met het varen dan een man, is iets groter. Maar hoeveel personen van het mannelijke geslacht, houden het voor gezien, na een reis of een paar jaar.
Ook zij kunnen last hebben van heimwee, het vriendinnetje aan de wal enz. Ik denk als je het verhoudingsgewijs bekijkt, dat ze gelijk staan. Het varen moet in je zitten en als je er niet tegen kan, is het gauw voorbij.
De keuze van Brenda om te gaan varen, vind ik al iets bijzonders, omdat je al van te voren weet, dat je in een mannen wereld terecht komt en het best moeilijk kan worden.
Ik hoop voor Brenda, dat ze het voorlopig nog even volhoudt en dat zij laat zien, dat haar studie niet voor niets is geweest.
Old sailors never died.

Gr Willem V.
Joke

Bericht door Joke »

Hai Brenda, heb weinig aan Willem toe te voegen. Je hebt een mooi beroep gekozen, ga er voor!!! :lol:
Leen B

Gelijke Monnikken gelijke kappen.

Bericht door Leen B »

Nou Compadres we zijn allemaal begonnen met onze eerste reis,en dat viel niet mee. Je werd door iedereen die de kans kreeg in de maling genomen. Maar we zijn er door heen gekomen of niet. Als het niet bevalt moet je stoppen met varen en niet zagen over drank, vloeken ed. Ik meen me te herineren dat Ragnar ook zo iets op de Kombuispraat zette en velen vielen over hem heen. Nu praat men anders om dat het een vrouw is, maar ik vind het gezegde gelijke Monniken gelijke kappen horen hier ook gebezigd te worden. Zo ook voor onze Brenda, ook zei moet de beker die ook voor sommigen van ons zo bitter was tot de boden aan toe leegdrinken. Luisteren naar de Kapt, Stuurlui, en alle anderen die boven haar staan want zei weten het beter dan Brenda. :!: :D :D Leen
S.Verheij

Teleurstelling

Bericht door S.Verheij »

Hallo Amanda.

Ik heb je foto's bekeken en vond het er prachtig uit zien, al die bekende dingen in de machine kamer en aan dek.Ik krijg er zo weer heimwee van.
Volgens mijn moet je dit nu ook wel een beetje missen achteraf.

Gr. Sjaak


Plaats reactie