Teleurstelling

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Hingstman
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 jul 2004 21:26
Locatie: Heerhugowaard

Teleurstelling

Bericht door Hingstman »

Vanmiddag ontving mijn dochter Brenda een brief van P&O Nedlloyd waarin ons werd gevraagd de homepage van haar stage aan boord van de Nedlloyd America te verwijderen.
Dit kwam nadat zij had meegedeeld dat PONL bij de volgende stage niet meer op haar hoefde te rekenen. Zij vond het doosjes varen nl. niets. :)
Persoonlijk vind ik het allemaal een beetje kinderachtig voor zo'n Multinational als P&O Nedlloyd, en had ik dit niet verwacht.

jannuh
Berichten: 190
Lid geworden op: 22 jul 2004 06:38
Locatie: Midden-Limburg
Contacteer:

Bericht door jannuh »

Wellicht dat de al te "enthousiaste" verhalen over het drankgebruik aan boord hier ook debet aan zijn, men zal dit natuurlijk niet als reden vermelden.

Hier is in het verleden reeds op gewezen door o.a. Ronny en Jos.

Voorzichtigheid is...
gr., jannuh
------------
NL Maritiem Forum Archief
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 685
Lid geworden op: 22 jul 2004 00:47
Locatie: Dalfsen

Bericht door Eric »

Afgezien van het feit dat Brenda haar keuze heeft gemaakt, kan de rederij volgens mij alleen maar vragen om de pagina te verwijderen.
Inderdaad niet erg sportief van P&ONedlloyd, al kan Jannuh wel gelijk hebben mbt het al vaker genoemde ongenuanceerde (maar daarom niet minder ware) verslag van Brenda.
Ik kon naar mate te tijd verstreek wel uit de verhalen opmaken dat ze daar niet lekker in haar vel zat.
Hopelijk heeft ze nu een andere rederij gevonden, en kan ze gewoon weer met frisse moed een nieuw weblog opzetten.

In één ding heeft ze groot gelijk, doosjes varen is geen varen.

Succes,

Eric
Rust Roest
Maar Roest Rust niet.
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

De bewuste opmerking van Brenda is na een paar dagen al verwijderd en de heer Hingstman heeft toen toegegeven dat hij dit privé mailtje niet had moeten plaatsen.
Ik heb Brenda op haar homepage leren kennen als een echte zeevrouw met hart voor de zaak, zowel op de brug als in de vetput.
Iedereen op het forum vraagt zich af waarom er zo weinig jongelui willen gaan varen.
Staat er eindelijk een leuke website over het leven van een vrouwelijke stagiere op internet, dan moet het verwijderd worden.
Het leven aan boord van een schip gaat niet iedere dag over rozen, maar aan de wal is het ook niet iedere dag rozengeur en manenschijn.
Bij Spliet doen ze gelukkig niet zo moeilijk.
All the best
Jos
rinus

Bericht door rinus »

maar kan zo maatschappij dat zomaar eisen dat iemand zijn web pagina verwijdert ??
wie zijn ze wel .we leven in een vrijland dacht ik ,
er staan wel ergere dingen op de site,
lekker laten staan is mijn mening.
gr rinus
Gebruikersavatar
Willem Visser
Berichten: 764
Lid geworden op: 21 jul 2004 22:16
Locatie: Amsterdam

Bericht door Willem Visser »

Dit staat er, op de homepage van Brenda nu.

Sorry mensen, het feest is over.

In opdracht van P&O Nedlloyd hebben wij de homepage moeten verwijderen.

de reden die zij daarvoor opgeven is:

Wij vinden dat deze informatie schadelijk kan zijn voor onze organisatie en er is ons nooit toestemming gevraagd om deze informatie te publiceren.

aldus een schrijven van P&O Nedlloyd.


Wat een flauwekul zeg, dat je de Nedlloyd toestemming moet gaan vragen, om een homepage te maken over je belevenissen aan boord van een schip.
Een oplossing was geweest de "foute" regels er tussen uit te halen, dan hadden ze niks meer kunnen zeggen en had de homepage kunnen blijven bestaan.
Ik hoop dat er bij een volgende reis van Brenda weer een homepage komt, waarin zij al haar avonturen vertelt.
Old sailors never died.

Gr Willem V.
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 685
Lid geworden op: 22 jul 2004 00:47
Locatie: Dalfsen

Bericht door Eric »

Op de pagina staat waarom P&O Nedlloyd de pagina uit de lucht wilde hebben:
Quote
Wij vinden dat deze informatie schadelijk kan zijn voor onze organisatie en er is ons nooit toestemming gevraagd om deze informatie te publiceren.

Unquote

Juridisch gezien heeft P&O Nedlloyd geen poot om op te staan;
1. Er is niets negatiefs geschreven over de rederij, nog over de bedrijfsvoering. Er werd verslag gedaan van het leven aan boord zoals beleefd door een bemanningslid, in dit geval Brenda.
Dat de rederij het dan b.v. niet leuk vindt dat er iets geschreven wordt over b.v. drankgebruik is iets wat de rederij binnen eigen gelederen moet zien op te lossen. Bij elk bedrijf heb je mensen die wel eens buiten hun boekje gaan, op zee is dat niet anders.
Als het P&O Nedlloyd gaat om zakelijke belangen, zoals b.v. routes, routeplanning e.d. dan wordt het tijd dat ze dat zelf ook niet publiekelijk verkondigen. De vaarroutes zijn op veel plaatsten opvraagbaar.

2. Voor een dergelijke webpagina is geen toestemming nodig van P&O Nedlloyd. Er werd verslag gedaan van het leven van een stagiaire aan boord van één van de schepen.
Iedereen, bemanning en rederij, was daar vanaf dag één van op de hoogte.
Hooguit zou toestemming moeten worden gevraagd aan de bemanningsleden die in de verslagen genoemd werden.
Het maken van foto's en het verslaan van gebeurtenissen is iets wat valt onder journalistieke vrijheid, en kan door P&O Nedlloyd niet verboden worden.
Ook gebruik van foto's spelt hier niet, sterker nog, ik denk dat de familie Hingstman er goed aan doet om al het reclame materiaal van P&O Nedlloyd in de gaten te houden, want het is Brenda die de auteursrechten heeft van de foto's die ZIJ genomen heeft. Wie weet een leuke snabbel.

De familie Hingstman zou de pagina best weer online kunnen zetten, al heeft iedereen het nu wel gelezen denk ik.
Op het moment dat P&O Nedlloyd juridische stappen zou willen nemen, ontdekt P&O Nedlloyd vanzelf wel wie er gelijk heeft.
Die juridische stappen nemen ze uiteraard niet, omdat ze de zaak zullen verliezen.

Als een rederij van te voren aangeeft er moeite mee te hebben om bepaalde zaken (zoals een weblog) terug te lezen op een voor het publiek toegankelijke website, dan is het aan de persoon in kwestie om hier op in te gaan.
Heb je een goede verstandhouding met je werkgever dan gaat zoiets in goed overleg.

Brenda kwam ook op mij over als een gemotiveerde stagiaire, maar wel één die het niet echt naar haar zin had.
Ik vermoed dat zij het op een kleiner schip beter naar haar zin zal hebben. Wellicht Spliethof?
(Dan wel even vragen of die problemen heeft met een weblog)

Groeten,

Eric
Rust Roest
Maar Roest Rust niet.
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 685
Lid geworden op: 22 jul 2004 00:47
Locatie: Dalfsen

Bericht door Eric »

Sorry Willem, jouw bericht werd geplaatst toen ik aan het typen was....

Eric
Rust Roest
Maar Roest Rust niet.
Gebruikersavatar
Willem Visser
Berichten: 764
Lid geworden op: 21 jul 2004 22:16
Locatie: Amsterdam

Bericht door Willem Visser »

Hoi Eric.

Maakt niet uit, we zitten wel eens meer in elkaars vaarwater.
Maar je hebt een keurig stukje neergezet Eric, duidelijker kan het niet overgebracht worden.
Ik denk dat de Nedlloyd, Brenda voor het blok heeft gezet, weg met de pagina of je kan vertrekken.
Als Brenda haar stage wilt voltooien bij de Nedlloyd, dan kan ik begrijpen dat ze voor een moeilijke keuze staat.
Wanneer ze voor een andere maatschappij kiest, dan moet ze de homepage a la minute weer terug zetten.
Old sailors never died.

Gr Willem V.
Jorgvandooren

Bericht door Jorgvandooren »

Beetje jammer van P&O Nedlloyd idd, 't leek mij ook wel wat om daar na m'n opleiding stage te gaan varen maar als et zulke zeikerds zijn.....
En ik heb ook met veel plezier de verhalen van Brenda gelezen om alvast een beetje te zien wat me te wachten staat.....


Plaats reactie