Het Kielerkanaal
Re: Het Kielerkanaal
De Kelt gezien vanaf de overkant.
HIER een filmpje van de Kelt, helaas bleef het pontje nog even liggen.
Nog een keer de Germania. En alvast een voorproefje van de sleep.
De voorsleepboot is de Odys, erachter hangt de Hans.
Nog een keer de Germania. En alvast een voorproefje van de sleep.
De voorsleepboot is de Odys, erachter hangt de Hans.
Re: Het Kielerkanaal
Ahoy,
Terwijl de ODYS langzaam naderde, was het goed te zien dat het pontje, er een flink eind omheen zou gaan, dus had Jos alle tijd om deze sleep uit Gdansk van Maritim Ltd. /I Shipyard te volgen en vast te leggen,wat hij dan ook gedaan heeft
Ik zal de eer aan Jos laten, om zijn shots hier te plaatsen,dus wachten wij maar af
Ook de douane kwam nog eens voorbij, en hield de boel in de gaten Wordt vervolgd.....
Terwijl de ODYS langzaam naderde, was het goed te zien dat het pontje, er een flink eind omheen zou gaan, dus had Jos alle tijd om deze sleep uit Gdansk van Maritim Ltd. /I Shipyard te volgen en vast te leggen,wat hij dan ook gedaan heeft
Ik zal de eer aan Jos laten, om zijn shots hier te plaatsen,dus wachten wij maar af
Ook de douane kwam nog eens voorbij, en hield de boel in de gaten Wordt vervolgd.....
Re: Het Kielerkanaal
Hier een paar van de beloofde shots.
HIER het filmpje, we voeren er met een grote boog achterlangs en op het laatste stukje voeren we naast de sleep.
Wordt vervolgd.
Wordt vervolgd.
Re: Het Kielerkanaal
Ahoy,
Ja en dan zie je pas echt hoe een tevreden spotter weer terugkeert op ons stekkie,dat was genieten geblazen Hier nog wat shot van de ODYS:
En konden wij zeer tevreden naar ons verblijf terugkeren,de volgende dag waren de weersomstandigheden niet van dien aard, dat wij 's-morgens naar ons spotplekkie zouden gaan, dus werd besloten wij om naar Husum te gaan,zo maar een vissershaventje , maar dat bleek ons toch tegen te vallen,vandaar dat wij daar ook niet lang bleven, en weer terug gingen naar ons vertrouwde stekkie,waar het weer inmiddels iets beter was geworden, maar zo af en toe wij toch de tent in moesten, al met al, een dag waar de weergoden niet meezaten,maar ja zo'n dag hoort er ook bij,dan maar wat eerder naar huis,en daar een lekkere slok erbij,en afwachten wat er op tafel zou komen.
Nee Dick geen plaatjes meer
Ja en dan zie je pas echt hoe een tevreden spotter weer terugkeert op ons stekkie,dat was genieten geblazen Hier nog wat shot van de ODYS:
En konden wij zeer tevreden naar ons verblijf terugkeren,de volgende dag waren de weersomstandigheden niet van dien aard, dat wij 's-morgens naar ons spotplekkie zouden gaan, dus werd besloten wij om naar Husum te gaan,zo maar een vissershaventje , maar dat bleek ons toch tegen te vallen,vandaar dat wij daar ook niet lang bleven, en weer terug gingen naar ons vertrouwde stekkie,waar het weer inmiddels iets beter was geworden, maar zo af en toe wij toch de tent in moesten, al met al, een dag waar de weergoden niet meezaten,maar ja zo'n dag hoort er ook bij,dan maar wat eerder naar huis,en daar een lekkere slok erbij,en afwachten wat er op tafel zou komen.
Nee Dick geen plaatjes meer
Re: Het Kielerkanaal
Maar er wordt gelukkig al gewerkt aan een nieuw vat vol met filmpjes en plaatjes dus gewoon wachten tot het najaar dan weer volop genieten van jullie prachtige reportage's.
Heb dank Jos en Ruud
groet Dick
Heb dank Jos en Ruud
groet Dick
Re: Het Kielerkanaal
Nog een paar nagekomen sleepshots, dan hebben we deze sleep er van alle kanten erop staan.
Re: Het Kielerkanaal
Ahoy,
We zijn op 07-06-2010 aangekomen, de dag waarop het weer, iets ging veranderen, dus besloten wij naar een vissershaventje te gaan, is ook weleens leuk, en gelijk kijken of wij een vers visje konden bemachtigen,you never know,dus werd ons aangeraden om naar Husum te gaan, want daar zou een Klaas Puul zitten, en die zitten in de vishandel,dus hoppa richting Husum, waar wij na een uurtje rijden aankwamen, nou dat viel zwaar tegen, er lag 1 vissersbootje[SC 32 CORNELIA], verder was visboer Puul dicht,en lag er een coaster[ILKA], dus maar naar het centrum, ook daar niet veel te zien, ja veel souvenirswinkeltjes, en de nodige kroegen,zal best leuk zijn met mooi weer, maar als het miezert van de regen, dan is er weinig lol aan.
Er lag een restaurant boot[NORDERTOR], verder nog een oude tonnenlegger[HILDEGARD] op de wal te pronken, dus waren wij hier gauw op uit gekeken, wel trok een bootje[SVEA] onze aandacht dat te koop stond[geen prijs erbij],want wij dachten beide hetzelfde, met zoiets tochies maken
Dus op 'n terrasje maar wat gedronken, terwijl Jos het bord had gezien, en daar zo zijn bedenkingen bij had,want wij zouden voor het aanvangen van de WK weer thuis zijn en dus dat zat er aan te komen, toen na zo'n 1½ uur zijn wij maar weer terug gegaan, en daar bleek dat het droog was, dus weer op naar ons vaste stekkie,na eerst wat boodschappen gedaan, en toen begon het erin-eruit[tent],dus waren wij weer bijtijds naar ons verblijf,maar daar later meer over.....
Hier wat impressies van ons uitstapje. Seit Mai 2000 ist die HILDEGARD auf der ehemaligen Slipanlage der Husumer Schiffswerft neben dem neuen Rathaus als Denkmal aufgebockt.
Sie wurde 1907 als Segler unter dem Namen EIDER gebaut und als Tonnenleger eingesetzt.
1921 erfolgte die Motorisierung, 1958 die Umbenennung in HILDEGARD. Bis 1978 war sie im Einsatz.
Der ehemalige Vertragstonnenleger HILDEGARD der Familie Ricklefs/Amrum auf dem Slip der ehemaligen Husumer Schiffswerft.
Sie wurde für die Kleinbetonnung in den Wattfahrwassern eingesetzt.
Baujahr: 1907
Bauwerft: Stocks und Kolbe in Kiel
Baukosten: 39000 m
Länge:22,29 m
Breite: 5,01 m
Tiefgang: 2,55m
Seitenhöhe: 2,55m
Besatzung: 3 Mann
Leistung:90PS/ ab 1979 290 PS
Geschwindigkeit: 8 / 12 Kn
Heimathafen: Amrum
Dienstzeit: 1907- 1983
Seit 1907 als Segler "EIDER" in Fahrt
1921 Umrüstung zum Motorschiff
1958 verkauft an Vertragstonnenleger Ricklefs/ Amrum . Umbenennung in "HILDEGARD"
1978 Außerdienststellung und kauf als Museumsschiff durch das Schiffahrtsmuseum Nordfriesland
2000 Verholung auf die ehemalige Slipanlage der Husumer Werft. Die NORDERTOR liegt seit 1978 im Husumer Hafen und wird heute als Restaurantschiff genutzt.
1936 wurde sie unter dem Namen KITZBERG in der Kieler Förder als Fahrgastschiff in Dienst gestellt und war auch einige Jahre in der Flensburger Förde im Einsatz.
Länge: 27 m, Breite: 7 m En dit kon je er allemaal eten,maar dat hebben wij maar niet gedaan En dit scheepje lag te koop: Dus maar een terrasje gepikt,onder de luifels Ik had geen goede foto van de ILKA,misschien dat Jos die nog heeft,dus later meer....
We zijn op 07-06-2010 aangekomen, de dag waarop het weer, iets ging veranderen, dus besloten wij naar een vissershaventje te gaan, is ook weleens leuk, en gelijk kijken of wij een vers visje konden bemachtigen,you never know,dus werd ons aangeraden om naar Husum te gaan, want daar zou een Klaas Puul zitten, en die zitten in de vishandel,dus hoppa richting Husum, waar wij na een uurtje rijden aankwamen, nou dat viel zwaar tegen, er lag 1 vissersbootje[SC 32 CORNELIA], verder was visboer Puul dicht,en lag er een coaster[ILKA], dus maar naar het centrum, ook daar niet veel te zien, ja veel souvenirswinkeltjes, en de nodige kroegen,zal best leuk zijn met mooi weer, maar als het miezert van de regen, dan is er weinig lol aan.
Er lag een restaurant boot[NORDERTOR], verder nog een oude tonnenlegger[HILDEGARD] op de wal te pronken, dus waren wij hier gauw op uit gekeken, wel trok een bootje[SVEA] onze aandacht dat te koop stond[geen prijs erbij],want wij dachten beide hetzelfde, met zoiets tochies maken
Dus op 'n terrasje maar wat gedronken, terwijl Jos het bord had gezien, en daar zo zijn bedenkingen bij had,want wij zouden voor het aanvangen van de WK weer thuis zijn en dus dat zat er aan te komen, toen na zo'n 1½ uur zijn wij maar weer terug gegaan, en daar bleek dat het droog was, dus weer op naar ons vaste stekkie,na eerst wat boodschappen gedaan, en toen begon het erin-eruit[tent],dus waren wij weer bijtijds naar ons verblijf,maar daar later meer over.....
Hier wat impressies van ons uitstapje. Seit Mai 2000 ist die HILDEGARD auf der ehemaligen Slipanlage der Husumer Schiffswerft neben dem neuen Rathaus als Denkmal aufgebockt.
Sie wurde 1907 als Segler unter dem Namen EIDER gebaut und als Tonnenleger eingesetzt.
1921 erfolgte die Motorisierung, 1958 die Umbenennung in HILDEGARD. Bis 1978 war sie im Einsatz.
Der ehemalige Vertragstonnenleger HILDEGARD der Familie Ricklefs/Amrum auf dem Slip der ehemaligen Husumer Schiffswerft.
Sie wurde für die Kleinbetonnung in den Wattfahrwassern eingesetzt.
Baujahr: 1907
Bauwerft: Stocks und Kolbe in Kiel
Baukosten: 39000 m
Länge:22,29 m
Breite: 5,01 m
Tiefgang: 2,55m
Seitenhöhe: 2,55m
Besatzung: 3 Mann
Leistung:90PS/ ab 1979 290 PS
Geschwindigkeit: 8 / 12 Kn
Heimathafen: Amrum
Dienstzeit: 1907- 1983
Seit 1907 als Segler "EIDER" in Fahrt
1921 Umrüstung zum Motorschiff
1958 verkauft an Vertragstonnenleger Ricklefs/ Amrum . Umbenennung in "HILDEGARD"
1978 Außerdienststellung und kauf als Museumsschiff durch das Schiffahrtsmuseum Nordfriesland
2000 Verholung auf die ehemalige Slipanlage der Husumer Werft. Die NORDERTOR liegt seit 1978 im Husumer Hafen und wird heute als Restaurantschiff genutzt.
1936 wurde sie unter dem Namen KITZBERG in der Kieler Förder als Fahrgastschiff in Dienst gestellt und war auch einige Jahre in der Flensburger Förde im Einsatz.
Länge: 27 m, Breite: 7 m En dit kon je er allemaal eten,maar dat hebben wij maar niet gedaan En dit scheepje lag te koop: Dus maar een terrasje gepikt,onder de luifels Ik had geen goede foto van de ILKA,misschien dat Jos die nog heeft,dus later meer....
Re: Het Kielerkanaal
Mooie sleepboot, die Odys...
Nog zo'n boot waarbij je meteen ziet: da's een Duitser.....!
Dat koppie, met die softnose, die schoorsteen die overgaat in mast én ahw tot IN de stuurhut is doorgebouwd én dat schuin aflopende toppie, dat nét niet dat scherpe (Hollandse) kontje....
Jawohl....da's een Duitser !
Wat zou een mooie teakhouten stuurhut daar mooi op zijn....
Persoonlijk zou ik zeggen: leg die over een paar jaartjes naast de Seefalke
Nog zo'n boot waarbij je meteen ziet: da's een Duitser.....!
Dat koppie, met die softnose, die schoorsteen die overgaat in mast én ahw tot IN de stuurhut is doorgebouwd én dat schuin aflopende toppie, dat nét niet dat scherpe (Hollandse) kontje....
Jawohl....da's een Duitser !
Wat zou een mooie teakhouten stuurhut daar mooi op zijn....
Persoonlijk zou ik zeggen: leg die over een paar jaartjes naast de Seefalke
Oost, west...ook best
Re: Het Kielerkanaal
Ahoy Jan,
Helaas voor jou, maar zij is in Polen gebouwd ,maar blijft een mooie sleper ,misschien wel een Duitse architect bij geweest
Schiffsname - Ship Name:ODYS
Ex-Name(s):
Schiffstyp - Type of Ship:Schlepper - Tug
IMO-Nummer - IMO-No.:7937965
Rufzeichen - Call Sign:SQLU
MMSI-Nr - MMSI-No.:244113000
Manager - Manager:WUZ Gdynia Sp.z.o.o.
Eigner - Owner:WUZ Gdynia Sp.z.o.o.
Flagge - Flag:Poland
Heimathafen - Port of Registry:Gydnia
Werft - Shipyard:Stocznia Marynarki
Baujahr - Build:1979
Helaas voor jou, maar zij is in Polen gebouwd ,maar blijft een mooie sleper ,misschien wel een Duitse architect bij geweest
Schiffsname - Ship Name:ODYS
Ex-Name(s):
Schiffstyp - Type of Ship:Schlepper - Tug
IMO-Nummer - IMO-No.:7937965
Rufzeichen - Call Sign:SQLU
MMSI-Nr - MMSI-No.:244113000
Manager - Manager:WUZ Gdynia Sp.z.o.o.
Eigner - Owner:WUZ Gdynia Sp.z.o.o.
Flagge - Flag:Poland
Heimathafen - Port of Registry:Gydnia
Werft - Shipyard:Stocznia Marynarki
Baujahr - Build:1979
Re: Het Kielerkanaal
De ilka.
Name: ILKA
Type: Cargo ship
Flag: DEU Tons: 1366
DWT: 1300
Length overall: 71.8
LPP: 67.3 Country of build: DEU
Beam: 11.3 Builder: Husumer
Location of yard: Husum
Heiploeg, een bekende naam. Nogmaals de SC.32 En uiteraard..... Naast bijna identieke foto's van Ruud heb ik verder niets meer over Husum.
IDNo: 8504947 Year: 1985 Name: ILKA
Type: Cargo ship
Flag: DEU Tons: 1366
DWT: 1300
Length overall: 71.8
LPP: 67.3 Country of build: DEU
Beam: 11.3 Builder: Husumer
Location of yard: Husum
Heiploeg, een bekende naam. Nogmaals de SC.32 En uiteraard..... Naast bijna identieke foto's van Ruud heb ik verder niets meer over Husum.