Seatrade Groningen
...en die scheefvaller was de Baltic....
Ze hadden een nieuwe bouwvloer gemaakt; ca 10 cm hoger dan de oude....en de hoek van de glijbaan niet aangepast,en daardoor kwam de kim aan de grond.
Dat was -geloof ik- de oorzaak
Evert Koning (superintendant TD) had hele mooie foto's daarvan: stond hij in de MK op de zijkant van de motor...Heel bijzonder !
Ze hadden een nieuwe bouwvloer gemaakt; ca 10 cm hoger dan de oude....en de hoek van de glijbaan niet aangepast,en daardoor kwam de kim aan de grond.
Dat was -geloof ik- de oorzaak
Evert Koning (superintendant TD) had hele mooie foto's daarvan: stond hij in de MK op de zijkant van de motor...Heel bijzonder !
Klopt !
Het ruim brandde uit. En het nieuw bestelde hout werd daarop ook nog eens gestolen.....
Dus 1 schip, en 3x ruimbekleding/isolatie
De serie ABC scheepjes Atlantic, Baltic en Celtic. Het waren je reinste kop-en-kont-bootjes, gebouwd voor een charter voor de noord-Noorse haventjes. Pas na verlenging (er kwam een extra ruim tussen met een kraan) waren ze "om aan te zien".
Voor hun tijd hele moderne schepen....
Het ruim brandde uit. En het nieuw bestelde hout werd daarop ook nog eens gestolen.....
Dus 1 schip, en 3x ruimbekleding/isolatie
De serie ABC scheepjes Atlantic, Baltic en Celtic. Het waren je reinste kop-en-kont-bootjes, gebouwd voor een charter voor de noord-Noorse haventjes. Pas na verlenging (er kwam een extra ruim tussen met een kraan) waren ze "om aan te zien".
Voor hun tijd hele moderne schepen....
Van Harry G.Hogeboom uit het Kombuispraatarchief.
All the best
Jos
Geplaatst: 03 Feb 2005 02:55 am Onderwerp: Dooie Visjes Boot
Veur de Grunninger's!! Jaaaaren geleden heb ik nog eens zo'n mooi Grunnings scheepje gerepareerd NAdat de generatorkamer komplete mento was uitgebrand hier vlak voor de kust. Was de " Casablanca" van Seatrade. We hebben toen een stelletje generatorkarretjes uit Sliedrecht hier naar Halifax gevlogen met de KLM en het hele handeltje weer als nieuw opgefikst. Hele interessante klus en leuk samengewerkt met ene Jos Hendriks toendertijd.
HGH
All the best
Jos
Geplaatst: 03 Feb 2005 02:55 am Onderwerp: Dooie Visjes Boot
Veur de Grunninger's!! Jaaaaren geleden heb ik nog eens zo'n mooi Grunnings scheepje gerepareerd NAdat de generatorkamer komplete mento was uitgebrand hier vlak voor de kust. Was de " Casablanca" van Seatrade. We hebben toen een stelletje generatorkarretjes uit Sliedrecht hier naar Halifax gevlogen met de KLM en het hele handeltje weer als nieuw opgefikst. Hele interessante klus en leuk samengewerkt met ene Jos Hendriks toendertijd.
HGH
Bert,
Bedankt voor de info, ik heb inmiddels dankzij jouw bericht meer gevonden
OCEANIC ICE 7614812, 13-4-1977 opgeleverd door N.V. Nieuwe Noord Ned. Scheepswerven (390) als OCEANIC aan Rederij "Santa Lucia", Groningen, in beheer bij Seatrade Groningen B.V., 1988 verkocht aan Oceanic Sun Shipping N.V., Willemstad-N.A., herdoopt OCEANIC ICE, in beheer bij H&G Transport B.V., Beverwijk, 2005 verkocht aan Agara Trading Ltd., vlag: Cambodja, in beheer bij Seatraffic Ltd., Sevastopol, Oekraïne, 12-2005 herdoopt SAINT GOTTARD, 2007 verkocht aan Falcon Reefers Ltd., vlag: Cambodja, in beheer bij Seatraffic Ltd., Sevastopol, Oekraïne, 9-7-2007 herdoopt KAMANGA.
gr, Ivo
Bedankt voor de info, ik heb inmiddels dankzij jouw bericht meer gevonden
OCEANIC ICE 7614812, 13-4-1977 opgeleverd door N.V. Nieuwe Noord Ned. Scheepswerven (390) als OCEANIC aan Rederij "Santa Lucia", Groningen, in beheer bij Seatrade Groningen B.V., 1988 verkocht aan Oceanic Sun Shipping N.V., Willemstad-N.A., herdoopt OCEANIC ICE, in beheer bij H&G Transport B.V., Beverwijk, 2005 verkocht aan Agara Trading Ltd., vlag: Cambodja, in beheer bij Seatraffic Ltd., Sevastopol, Oekraïne, 12-2005 herdoopt SAINT GOTTARD, 2007 verkocht aan Falcon Reefers Ltd., vlag: Cambodja, in beheer bij Seatraffic Ltd., Sevastopol, Oekraïne, 9-7-2007 herdoopt KAMANGA.
gr, Ivo
- Harry G. Hogeboom
- Berichten: 14448
- Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
- Locatie: Canada
Onderstaand een foto van de Neerlandic op haar "maidentrip" van Antwerpen naar Matadi Zaire in juli 1985.
Vol geladen met vis, en op het dek een stuk of 40 containers, en wat vrachtwagens op de luiken.
Meer een onderzeeer dan een koelschip, en naar het voordek komen was dan ook alpinistenwerk.
De vrachtwagens lijken nieuw, maar hadden toch al een km-stand met 6 cijfers, maar dus goed voor een tweede leven in Afrika.
Matadi was op zich een best aardige bestemming, leuk om op stap te gaan, redelijk veilig en niemand had daar haast (waar wel in Afrika?)
gr, Ivo
Vol geladen met vis, en op het dek een stuk of 40 containers, en wat vrachtwagens op de luiken.
Meer een onderzeeer dan een koelschip, en naar het voordek komen was dan ook alpinistenwerk.
De vrachtwagens lijken nieuw, maar hadden toch al een km-stand met 6 cijfers, maar dus goed voor een tweede leven in Afrika.
Matadi was op zich een best aardige bestemming, leuk om op stap te gaan, redelijk veilig en niemand had daar haast (waar wel in Afrika?)
gr, Ivo