Seatrade Groningen

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
laurens

Bericht door laurens »

Kor Wormmeester werkt toch als crewmanager voor Triton. Duits zusterbedrijf van Seatrade.

Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10600
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door jdbvos »

...en die scheefvaller was de Baltic....
Ze hadden een nieuwe bouwvloer gemaakt; ca 10 cm hoger dan de oude....en de hoek van de glijbaan niet aangepast,en daardoor kwam de kim aan de grond.
Dat was -geloof ik- de oorzaak

Evert Koning (superintendant TD) had hele mooie foto's daarvan: stond hij in de MK op de zijkant van de motor...Heel bijzonder !
Bert (R.I.P.)

Bericht door Bert (R.I.P.) »

Afbeelding

Het was de "ATLANTIC" die kapseisde bij de tewaterlating in Kootstertille, nam deze foto .

Tijdens de afbouw onstond er ook nog een fikse brand aan boord te Harlingen.

Bert.Romeling
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10600
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door jdbvos »

Klopt !
Het ruim brandde uit. En het nieuw bestelde hout werd daarop ook nog eens gestolen.....
Dus 1 schip, en 3x ruimbekleding/isolatie 8)
De serie ABC scheepjes Atlantic, Baltic en Celtic. Het waren je reinste kop-en-kont-bootjes, gebouwd voor een charter voor de noord-Noorse haventjes. Pas na verlenging (er kwam een extra ruim tussen met een kraan) waren ze "om aan te zien".
Voor hun tijd hele moderne schepen....
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Van Harry G.Hogeboom uit het Kombuispraatarchief. :wink:
All the best
Jos

Geplaatst: 03 Feb 2005 02:55 am Onderwerp: Dooie Visjes Boot

Veur de Grunninger's!! Jaaaaren geleden heb ik nog eens zo'n mooi Grunnings scheepje gerepareerd NAdat de generatorkamer komplete mento was uitgebrand hier vlak voor de kust. Was de " Casablanca" van Seatrade. We hebben toen een stelletje generatorkarretjes uit Sliedrecht hier naar Halifax gevlogen met de KLM en het hele handeltje weer als nieuw opgefikst. Hele interessante klus en leuk samengewerkt met ene Jos Hendriks toendertijd.
HGH

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
IvoP

Bericht door IvoP »

Bert,

Bedankt voor de info, ik heb inmiddels dankzij jouw bericht meer gevonden

OCEANIC ICE 7614812, 13-4-1977 opgeleverd door N.V. Nieuwe Noord Ned. Scheepswerven (390) als OCEANIC aan Rederij "Santa Lucia", Groningen, in beheer bij Seatrade Groningen B.V., 1988 verkocht aan Oceanic Sun Shipping N.V., Willemstad-N.A., herdoopt OCEANIC ICE, in beheer bij H&G Transport B.V., Beverwijk, 2005 verkocht aan Agara Trading Ltd., vlag: Cambodja, in beheer bij Seatraffic Ltd., Sevastopol, Oekraïne, 12-2005 herdoopt SAINT GOTTARD, 2007 verkocht aan Falcon Reefers Ltd., vlag: Cambodja, in beheer bij Seatraffic Ltd., Sevastopol, Oekraïne, 9-7-2007 herdoopt KAMANGA.

gr, Ivo
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14438
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Hee Jossie-Uno,

Jij vergeet ook niks!! Dat klussie was van 6 Nov. tot 15 Dec 1991, ze vertrok om 'smiddags 14.00 weer naar zee , tenminste dat staat in m'n journaal :wink:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
IvoP

Bericht door IvoP »

Onderstaand een foto van de Neerlandic op haar "maidentrip" van Antwerpen naar Matadi Zaire in juli 1985.
Vol geladen met vis, en op het dek een stuk of 40 containers, en wat vrachtwagens op de luiken.
Meer een onderzeeer dan een koelschip, en naar het voordek komen was dan ook alpinistenwerk.
De vrachtwagens lijken nieuw, maar hadden toch al een km-stand met 6 cijfers, maar dus goed voor een tweede leven in Afrika.
Matadi was op zich een best aardige bestemming, leuk om op stap te gaan, redelijk veilig en niemand had daar haast (waar wel in Afrika?)
gr, Ivo
Bert (R.I.P.)

Bericht door Bert (R.I.P.) »

Mooie foto's Ivo, nam in 1978 een foto van de stapelloop "ARTIC" ze werd gebouwd op de werf E.J.Smit & Zn te Westerbroek.

Gr Bert.

Afbeelding

Afbeelding
IvoP

Bericht door IvoP »

Bert, bedankt.
Ik neem aan dat de Artic niet net als de Atlantic en Baltic op hun zij belanden?
Mooi schip de Artic, volgens mijn gegevens zelfde uitvoering/afmetingen als de Icelandic, Indianic en Oceanic.
Ik zal eens kijken wat ik van de Artic heb

gr, Ivo


Plaats reactie