Seatrade Groningen
Re: Seatrade Groningen
Hallo,
De Neerlandic een paar jaar geleden gespot in IJmuiden.
Groetjes Marcel
De Neerlandic een paar jaar geleden gespot in IJmuiden.
Groetjes Marcel
- Bijlagen
-
- 749921.jpg (174.91 KiB) 13278 keer bekeken
Re: Seatrade Groningen
Zie helaas nu pas dat de Spring Panda is gesloopt, jammer.silvanovanderhouwen schreef:Bema,
de Spring Panda is inmiddels niet meer. de hele spring serie is afgelopen zomer het strand opgevaren om te slopen. de Spring Tiger was al gesloopt zo'n twee jaar geleden. En deze zomer de rest van de Spring schepen.
De Spring Bok, Bob, Panda,Deli en Dragon zijn gesloopt in Aliaga in Turkije
De Spring Bear, Tiger zijn gesloopt in Alang in India.
hieronder nog een foto van de Spring Panda op het strand(foto is van de site van de sloper)
mvg Silvano
Ik heb er nog een mooie trip op mogen maken in 2009, heerlijk de Carieb.
Wel zonde maar begrijpelijk, de accommodatie was zeer ruim al zeg ik het zelf, wel sterk verouderd maar het had wel wat. Vond het een mooi scheepje.
-
- Berichten: 212
- Lid geworden op: 14 mei 2009 16:18
- Locatie: Valthermond, Dr.
Re: Seatrade Groningen
Neerlandic gesloopt Aliaga 2013.
zie: http://www.vesseltracker.com/en/Ships/N ... 11504.html
zie: http://www.vesseltracker.com/en/Ships/N ... 11504.html
Re: Seatrade Groningen
de hele spring serie gesloopt dat vind ik toch jammer.
Ik heb mijn stage gedaan aanboord van de Spring Tiger, 6 maanden aanboord, tot op het strand.
Ik had juist begrepen dat de overige spring schepen net allemaal grote dok beurten achter de rug hadden? nieuwe hulpmotoren, stuurmachines overhaald, nieuwe cockpits in de kranen, dat soort werk, en dat ze nog 5 jaar mee moesten gaan.
Dat ze gesloopt zijn is opzich wel te begrijpen, buiten het mechanische was de romp ook gewoon af.
Ik denk dat ik nu wel mag vertallen dat ruim 1D via de dubbelebodem, de deeptank en de stuurboordse loze ruimte, semi permanent halfvol water stond? we hebben geloof ik nog 3 keer een survayer weten te overtuigen dat 1c toch echt het ondeste dek was.
In de machine kamer was het niet veel beter, overal beton kistjes tegen de romp en om leidingen. De bankwerker was altijd bezig om nieuwe slijtringen en seals voor pompen te maken, of om waaiers op te lassen. zodat alles bleef draaien.
maar daardoor kregen we het nogsteeds -25 in de ruimen, al hadden ze niet moeten vragen om -0,5 voor kiwi's te proberen, de subtiliteit was wel weg.
Was wel een mooie ervaring trouwens schip op het strand zetten, veel minder spectaculair dan het lijkt.
Het mooiste was nog dat de hoofdmotor na al die tijd nog steeds volluit kon draaien, langzamer wou de meester niet door het piraten gebied. "Ik ga volgas of niet."
Bart
Ik heb mijn stage gedaan aanboord van de Spring Tiger, 6 maanden aanboord, tot op het strand.
Ik had juist begrepen dat de overige spring schepen net allemaal grote dok beurten achter de rug hadden? nieuwe hulpmotoren, stuurmachines overhaald, nieuwe cockpits in de kranen, dat soort werk, en dat ze nog 5 jaar mee moesten gaan.
Dat ze gesloopt zijn is opzich wel te begrijpen, buiten het mechanische was de romp ook gewoon af.
Ik denk dat ik nu wel mag vertallen dat ruim 1D via de dubbelebodem, de deeptank en de stuurboordse loze ruimte, semi permanent halfvol water stond? we hebben geloof ik nog 3 keer een survayer weten te overtuigen dat 1c toch echt het ondeste dek was.
In de machine kamer was het niet veel beter, overal beton kistjes tegen de romp en om leidingen. De bankwerker was altijd bezig om nieuwe slijtringen en seals voor pompen te maken, of om waaiers op te lassen. zodat alles bleef draaien.
maar daardoor kregen we het nogsteeds -25 in de ruimen, al hadden ze niet moeten vragen om -0,5 voor kiwi's te proberen, de subtiliteit was wel weg.
Was wel een mooie ervaring trouwens schip op het strand zetten, veel minder spectaculair dan het lijkt.
Het mooiste was nog dat de hoofdmotor na al die tijd nog steeds volluit kon draaien, langzamer wou de meester niet door het piraten gebied. "Ik ga volgas of niet."
Bart
Re: Seatrade Groningen
Opgestuurd door Knopenkees.
Zag in Falmouth twee Seatrade schepen opgelegd, was toch eens de glorie van de Nederlandse kustvaart.
Neem aan dat contract met een bananen boer is opgezegd.
Zag in Falmouth twee Seatrade schepen opgelegd, was toch eens de glorie van de Nederlandse kustvaart.
Neem aan dat contract met een bananen boer is opgezegd.
Re: Seatrade Groningen
De Leo Polaris 1970
Het schip scharrelt nu nog rond als Silver Sea 3
HIER de gegevens van Marhisdata.
Het schip scharrelt nu nog rond als Silver Sea 3
HIER de gegevens van Marhisdata.
Re: Seatrade Groningen
de joint frost is ook nog aktief .
zelfs nog onder de seatrade vlag
vaart citrus tussen costa rica en florida .
zelfs nog onder de seatrade vlag
vaart citrus tussen costa rica en florida .
let love rule
Re: Seatrade Groningen
De Joint Frost 1979
IDNo: 7802419 Year: 1979
Name: JOINT FROST Type: Cargo ship (ref) Flag: NOR DWT: 2854
Country of build: NOR Builder: Brattvaag Johansen Location of yard: Brattvaag
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1D-14.5
[1998 cv to carry fruit juice]
IDNo: 7802419 Year: 1979
Name: JOINT FROST Type: Cargo ship (ref) Flag: NOR DWT: 2854
Country of build: NOR Builder: Brattvaag Johansen Location of yard: Brattvaag
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1D-14.5
[1998 cv to carry fruit juice]
Re: Seatrade Groningen
Waw wat een schitterende vloot. Ik heb in de 70ger jaren nog de Icelandic mogen schilderen voor baas Tammes. Het schilderij zal nog wel ergens rondzwerven denk. Ik kan helaas geen foto's plaatsen maar er is vast wel iemand die de Icelandic er op kan zette.
gr. Ed Bartels
gr. Ed Bartels
Re: Seatrade Groningen
De Icelandic (bouwjaar 1979) scharrelt nog steeds ergens rond, Ed.
Sinds 2016 met de naam: ASIAN MARINE REEFER 2
http://www.shipspotting.com/gallery/photo.php?lid=39742
Sinds 2016 met de naam: ASIAN MARINE REEFER 2
http://www.shipspotting.com/gallery/photo.php?lid=39742