Haven van Huizen

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
dita
Berichten: 2239
Lid geworden op: 08 dec 2009 18:19
Locatie: Hamina
Contacteer:

Re: Haven van Huizen

Bericht door dita »

LP

Dat klopt, schaatsen is er niet zo bij vanwege de sneeuw.
Vroeger toen mijn jongens nog klein waren maakte ik met de snowblower een baantje vrij voor ze,
Konden ze schaatsen tenminste ijshockey schaatsen. Doorlopers zie je hier niet.
En nog steeds, eergisteren voor het laatst, dat een buurman me vroeg van hoe lang die schaatsen wel zijn.
Ze liggen dan ook niet zo maar in de winkel te koop of je moet naar Helsinki gaan daar zullen ze wel te vinden zijn in een speciaal zaak.
Zelf ben ik geen schaatser.
De fotos zijn mooi... helder doorzichtig en vooral donker ijs. Nostalgie komt te boven van toen we achter een keukenkruk aan het oefenen waren.

Groeten aan het daerp
Martin
Keep going
Martin


"Ver van huis en ongeschoren"

http://issuu.com/martinhendriks/docs

Gebruikersavatar
lp
Berichten: 2965
Lid geworden op: 30 sep 2007 13:53
Contacteer:

Re: Haven van Huizen

Bericht door lp »

:wink: Vanmorgen het Gooimeer rond de pieren. Vroeguh, keek je van af hier over het IJsselmeer. Nu tegen de skyline van Almere.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
quo vadis
Gebruikersavatar
dita
Berichten: 2239
Lid geworden op: 08 dec 2009 18:19
Locatie: Hamina
Contacteer:

Re: Haven van Huizen

Bericht door dita »

LP,
Weer mooie plaatjes. IJsfoto+s vind ik altijd mooi.
Als jongetje gingen we soms naar oud naarden of ook wel oud valkeveen- Dan mochten we, met de andere "keiers " uit de buurt , zwemmen ofschoon we dat nog niet konden, dus het was meer pootje baden. Maar toch had ik het gevoel dat je wel een kilometer of meer in zee kon lopen. Natuurlijk overdreven maar zo zagen wij het want het was wel erg ondiep.
Nee geen Almere toen aan de kim maar wel een echte horizon.
Ook mocht ik wel eens mee met de vader van een vriendje uit de Narsisstraat die schipper was op een "vuilwaterwegbrenger" van de chemische fabriek. Dat spul moest geloost worden bij Pampus.
Zo waren wel een hele dag zoet, eerst naar Muiden met die schuit en dan verderop richting Pampus. Tegen de avond weer thuis.
Achteraf zit ik zo te denken: Wat voor spul (water) werd daar geloost in die tijd dus zeg een dikke 60 jaar geleden.
Je moest het niet drinken denk ik. Dit was dus nog in de goede oude tijd.
Groeten maar weer
van een "taatje van vreuger"
Martin
Keep going
Martin


"Ver van huis en ongeschoren"

http://issuu.com/martinhendriks/docs
Gebruikersavatar
Knisten
Berichten: 455
Lid geworden op: 24 mar 2005 15:57
Locatie: Abbeville, LA, USA

Re: Haven van Huizen

Bericht door Knisten »

Voor de derde keer een poging gewaagd. De provider hier op de truckstop heeft geen betrouwbare verbinding. Allereerst thanks

voor de foto's vanuit diverse lokaties in het kille Europa. Finland kan ik me voorstellen, maar het Gooimeer onder een laag ijs is

andere koek en best wel een pikheetje geleden.Over koek gesproken, weet een van jullie nog de naam van de eigenaar of van

de fabriek aan de Beursweg ? Ik heb daar namelijk als 14jarig jochie Dennekoeken gemaakt, die o.a. verkocht werden in het

winkeltje in de Sijsjesberg (zwembad). Wat ze toen kostten weet ik niet meer, wel dat het mij 20 harde guldens in de week

opleverde (in 1968) Maar ja, geen klachten he, mocht officieel niet eens werken. Lol. Zo staat me wel de naam bij van een

kleine potterie in de Waterstraat. Die heette Javurek en Turner. Daar een zomer "gehobbied", we maakten zogenaamde

"snorrekoppen". Later ooit teruggezien in New Orleans, in een tent die heette heel toepasselijk "Your Father's Moustache". 't Is

toch maar een klein wereldje al kan die voor een Huizer niet groot genoeg zijn denk ik zo maar, gezien de inbreng op dit topic.

Well, " 't is neit aarst, keind" .Dit stukkie proza komt tot jullie op zo'n 50 mijl afstand van Atlanta, GA. Ben onderweg met 24

ton guacamole vanuit Laredo, TX (bij de Mexicaanse grens). Een verademing na het bar-en-boze winterweer in Nebraska en

Colorado. Afgesloten snelwegen (blizzards) en hevige sneeuwval in de Rockies en tja, wachten doet je portemonnee geen

goed. Enfin, de lente is in aantocht zullen we maar denken en ik hoop dat die bij jullie ook snel komt. Heb me ge-abbonneerd

op dit topic en hoewel niet altijd de beschikking over Internet, ga het toch zo goed mogelijk volgen. 't Is en blijft toch mijn

geboorteplaats en ondanks de afstand houdt " 't ouwe darp" een warm plaatsje in mijn hart. Trucking komt m.i. nog het dichtst

bij varen..... net als Sparks ben je grotendeels je eigen baas, is het geen 9 tot 5 joppie en kun je creatief en inventief bezig zijn,

zolang de lading maar -op tijd- komt waar die zijn moet. Elke dag is anders, vooral hier, van de ene op de andere dag ben je of

in de bergen of in de woestijn. Alleen mis ik het water.....lol. Verruild voor asfalt ! Volgende trip gaat naar Pennsylvania en

daarna blijft koffiedik kijken. Tot besluit de hartelijke groeten aan alle taatjes en nennes hier op het forum en in het dorp. Tot

spoedig schrijfs.......... All the best
Old sailors never die, they just fade (or drive) away...
73 Knisten
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: Haven van Huizen

Bericht door Roy »

Kijk, da's andere koek !, ( & zopie ).
Moeie wederwaardigheden Knisten !.
Keep on trucking. :!: :wink:

m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Gebruikersavatar
dita
Berichten: 2239
Lid geworden op: 08 dec 2009 18:19
Locatie: Hamina
Contacteer:

Re: Haven van Huizen

Bericht door dita »

Knisten,
Mooi verhaal en ik begrijp dat je lange oversteken maakt met je truck over asfalt. Tenminste dat dacht ik.
Je vraag over de koekfabriek. Die was van Jan Teeuwissen. Hij woonde zelf op de Ceintuurbaan. Vlak bij drukkerij Bout. Ik woonde ook vlakbij en wel op de Nieuwe Kerklaan ook in een bakkerij. In de koekfabriek werkte ook ene Ramselaar, die woonde op de Narcisstraat in Zuid. Zal een foto er bij doen vanmorgen genomen op mijn ochtendrondje.
Groeten, ja ook aan alle taatjes en nennetjes,
Martin
Bijlagen
WP_000501.jpg
WP_000501.jpg (194.88 KiB) 2634 keer bekeken
Keep going
Martin


"Ver van huis en ongeschoren"

http://issuu.com/martinhendriks/docs
hba
Berichten: 62
Lid geworden op: 14 mar 2009 16:28

Re: Haven van Huizen

Bericht door hba »

Hallo Knisten en Martin

Wij woonden vroeger op de Beursweg in die tijd dat die koekfabriek daar was he klopt,Martin hij was van de
gebroeders Teeuwissen,en volgens mij hadden ze ook een fabriek in Laren.nu zit er een schiders bedrijf in
van Molenaar ja er isonder tussen heel wat verangert in ons daerp
vr Groet Henk
v+d
Berichten: 7174
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Haven van Huizen

Bericht door v+d »

Knisten, ik ben erg nieuwsgierig naar het merk en type van jouw truck?
Mooi te zien hoeveel mensen kombuispraat volgen, hou hem tussen de lijntjes en goede reis.
Gebruikersavatar
lp
Berichten: 2965
Lid geworden op: 30 sep 2007 13:53
Contacteer:

Re: Haven van Huizen

Bericht door lp »

:lol: Toepasselijk plaatje voor onderweg. En he..hou het rubber onder :!:

http://youtu.be/15IBCxqf2l4
quo vadis
Gebruikersavatar
dita
Berichten: 2239
Lid geworden op: 08 dec 2009 18:19
Locatie: Hamina
Contacteer:

Re: Haven van Huizen

Bericht door dita »

Henk,
Idd die Teeuwissen had ook een koekfabriek in Laren.
Hij woonde bij jullie aan de overkant op de ceintuurbaan tot ca 1960.Daarna verhuisden ze naar de Driftweg vlak bij het voetbalveld van zuidvogels.
Ik moet in de fotoalbums van mijn moeder nog een foto van die Jan Teeuwissen hebben..
Zal eens zoeken.
Groeten
Martin
Keep going
Martin


"Ver van huis en ongeschoren"

http://issuu.com/martinhendriks/docs


Plaats reactie