Haven van Huizen

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
lp
Berichten: 2965
Lid geworden op: 30 sep 2007 13:53
Contacteer:

Re: Haven van Huizen

Bericht door lp »

stukje eten bij Dickens
Hoe lang mag je eigenlijk een buitenlandskenteken in Nederland op een auto hebben. De "de eend" van Dickens staat op een Frans kenteken :!:

Vanmorgen scheen er een mooi laag zonnetje, dus even naar de haven gefietst voor een paar plaatjes.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
quo vadis

Ruud (R.I.P.)

Re: Haven van Huizen

Bericht door Ruud (R.I.P.) »

Ahoy,
Hoe lang mag je eigenlijk een buitenlandskenteken in Nederland op een auto hebben


Iedere bezitter van een auto moet in Nederland belasting betalen voor het gebruik van de autoweg. Deze belasting wordt geïnd onder de noemer motorrijtuigenbelasting, u betaalt dezelfde prijs of u de auto gebruikt of niet. De hoogte van het belastingtarief verschilt per brandstofsoort en ook nog per provincie. Zo betaalt u per maand al gauw €50 euro aan belasting. In andere landen is dit echter vaak anders geregeld bijvoorbeeld door middel van tolwegen en een heffing op de brandstof.

Een ander middel van de overheid om het bezit van een auto te belasten is de bpm. Deze belasting wordt geheven wanneer de auto nieuw wordt gekocht of ingevoerd vanuit het buitenland en bedraagt ongeveer 40% van de netto catalogusprijs.
Het belangrijkste onderdeel van de regelgeving met betrekking tot het rijden van een auto met een buitenlands kenteken binnen de Nederlandse grenzen is dat een inwoner van Nederland belasting moet betalen om een motorvoertuig te mogen rijden.

Nb. Ik had een Frans rijbewijs,en mocht er toen een ½ jaar mee in Nederland rijden, en dan zou het omgezet kunnen worden naar een Nederlands rijbewijs,en dan moest het Franse afgegeven worden.
Heb dat toen niet gedaan, omdat het Franse levenslang geldig was[alleen als je brildragend zou worden moest dat vermeld worden], en het Nederlandse om de 5 jaar moest verlengd worden.
Uiteindelijk toch maar,sinds mijn terugkeer, het Nederlandse genomen.
Gebruikersavatar
lp
Berichten: 2965
Lid geworden op: 30 sep 2007 13:53
Contacteer:

Re: Haven van Huizen

Bericht door lp »

:wink: Weer wat geleerd, Ruud.

Voor lieden die geïnteresseerd zijn in de bouw van "De Batavia".
Op 18 november a.s. houdt Pieter de Jager een lezing over de Bataviawerf.
Deze wordt gehouden in het clubgebouw van de watersportvereniging AVOH, gebouw "'t Foksel", aan de Energieweg 5 in Huizen, aanvang 20.00 uur.

“Een uit de hand gelopen jongensdroom”

Lezing door Pieter de Jager

Pieter de Jager is vrijwillig medewerker op de Bataviawerf in Lelystad. Hij begeleidt groepen van bezoekers en is uiteraard uitstekend op de hoogte - tot in detail – van de bouw en de vordering daarbij van het laatste project van de werf, de “7 Provinciën”.
Pieter is een rasverteller die ons niet alleen over de historie van de originele Batavia (die voer in de 17e eeuw en is op de eerste reis bij Australië gezonken) veel kan vertellen, maar ook de spannende momenten en de humoristische gebeurtenissen tijdens de bouw van de replica Batavia, belicht. Een lezing die ons lang zal bijblijven. En wellicht – bij voldoende deelname - zal kunnen worden vervolgd met ’n rondleiding op de Bataviawerf...
Onder begeleiding mischien van dezelfde Pieter...
Toegang gratis.
Introduce’s en niet-leden welkom.
quo vadis
Gebruikersavatar
lp
Berichten: 2965
Lid geworden op: 30 sep 2007 13:53
Contacteer:

Re: Haven van Huizen

Bericht door lp »

:wink: Sinterklaas arriveert in Huizen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
quo vadis
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Haven van Huizen

Bericht door gerard tenerife »

Sinterklaas arriveert in Huizen.
En wat zie ik daar, Zwarte Pieten :shock: :roll: :wink:
Groeten van Tenerife, Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
rspeur
Berichten: 3111
Lid geworden op: 11 dec 2009 17:41
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Haven van Huizen

Bericht door rspeur »

Sterker nog Gerard:
We waren vanmorgen even in Uithoorn waar we DONKERZWARTE Pieten zagen.
's Avonds kwam in "Een Vandaag" de burgemeester aan het woord en wat bleek: een getinte dame die genoot van het Sinterklaasfeest.
René
Ik leit m'n tong hier altoid foin ofskrape
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: Haven van Huizen

Bericht door Roy »

In Groningen, ( ook hier in Den Helder ), hadden de zwarte pieten geen glimmende oorbellen meer in.
't Zal mij benieuwen hoe het vandaag in A'dam gaat.
Erg hoor, al dat ge-eikel over ONS St. Nicolaas feest. :x
Dat is dan een feest voor de kleintjes en erg veel gezelligheid voor voor volwassenen.

Tjonge-jonge-jonge-jonge !!!.

m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
rob niezing (R.I.P.)

Re: Haven van Huizen

Bericht door rob niezing (R.I.P.) »

Hallo,

Hier ben ik kort over, ik ga er over mijn nek van :evil: zo'n leuk feest voor kinderen en ja, ook voor de ouderen :-D :-D

Gr. Rob
Gebruikersavatar
Otter
Berichten: 554
Lid geworden op: 26 nov 2010 17:31

Re: Haven van Huizen

Bericht door Otter »

Een vriend van mij ,van Surinaamse afkomst ( een echte )kwam gisteren op het sportpark waar onze
Kleinzoons voetballen ,met twee gouden oorringen het veld op fantasties en ik was er jaloers op want
Hij werd door alle moeders geknuffeld
Mijn kleinzoon (blond) zijn zoon (zwart) zijn vriendjes en worden Sjors en Sjimmie genoemd
Wie onder weg is, vorderd
Jos Komen (R.I.P)

Re: Haven van Huizen

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Heel leuk, Otter. :-D
Dat Zwarte Pieten gelul wordt alleen maar door de media opgeblazen. :roll:


Plaats reactie