Hoaven van Delfziel
Hoaven van Delfziel
Filmpje van het vertrek van het grootste schip dat ooit in de haven van Delfzijl lag.
All the best
Jos
Celine 1
All the best
Jos
Celine 1
Re: Hoaven van Delfziel
Gisteren zijn we even naar Delfzijl geweest.
We hadden mazzel dat de Bornrif daar lag zonder de bekende hekken eromheen.
All the best
Jos
We hadden mazzel dat de Bornrif daar lag zonder de bekende hekken eromheen.
All the best
Jos
- Bijlagen
-
- delfzijl160908 002b.jpg (243.01 KiB) 12249 keer bekeken
-
- delfzijl160908 005b.jpg (169.68 KiB) 12238 keer bekeken
-
- delfzijl160908 007b.jpg (164.22 KiB) 12229 keer bekeken
-
- delfzijl160908 008b.jpg (154.54 KiB) 12217 keer bekeken
-
- delfzijl160908 011b.jpg (154.21 KiB) 12208 keer bekeken
-
- delfzijl160908 013b.jpg (212.95 KiB) 12210 keer bekeken
-
- delfzijl160908 012b.jpg (283.84 KiB) 12196 keer bekeken
-
- delfzijl160908 006b.jpg (470.85 KiB) 12172 keer bekeken
Re: Hoaven van Delfziel
Hallo compadre mooie plaattjes mien jong moar kenne ze niet een teugie
kleaner mien jong 800 noabie 600 doch ik zo. En die twee tros einden
mogen ook wel eens naar de kapper Leen
kleaner mien jong 800 noabie 600 doch ik zo. En die twee tros einden
mogen ook wel eens naar de kapper Leen
Re: Hoaven van Delfziel
Hallo Leen,
We hebben het op het testforum uitgebreid over de maximum grootte van de foto's gehad, iedereen kon zijn mening geven en we kwamen uit op 1024 pixels breed maximaal.
All the best
Jos
We hebben het op het testforum uitgebreid over de maximum grootte van de foto's gehad, iedereen kon zijn mening geven en we kwamen uit op 1024 pixels breed maximaal.
All the best
Jos
Je ben nooit te oud om te leren!
Re: Hoaven van Delfziel
Hallo Jos, moet even wennen op het nieuwe forum.
Hadden we geen afspraak over de breedte van de foto's
Was het nu 800 of 1000 pixels breed
Delfzijl -- Poststempel 1958 met 800 pixels.
Hadden we geen afspraak over de breedte van de foto's
Was het nu 800 of 1000 pixels breed
Delfzijl -- Poststempel 1958 met 800 pixels.
Vriendelijke groet Douwe.
De tijd gaat snel, gebruik hem wel,
het is altijd later dan u denkt.
De tijd gaat snel, gebruik hem wel,
het is altijd later dan u denkt.
Re: Hoaven van Delfziel
Hallo Douwe,
We zouden het op maximaal 1024 breed houden.
All the best
Jos
We zouden het op maximaal 1024 breed houden.
All the best
Jos
Re: Hoaven van Delfziel
Vriendelijke groet Douwe.
De tijd gaat snel, gebruik hem wel,
het is altijd later dan u denkt.
De tijd gaat snel, gebruik hem wel,
het is altijd later dan u denkt.
Re: Hoaven van Delfziel
Vaker rondleidingen in Groninger zeehavens
Groningen Seaports, provincie Groningen en de Hanzehogeschool richten per 1 januari een kenniscentrum op dat de Eemshaven en de haven van Delfzijl moet gaan promoten. Een concrete activiteit die op poten wordt gezet, is het verzorgen van rondleidingen in de beide havens.
Veel aanvragers van een rondleiding in de zeehavens stoten nu vaak hun hoofd. In de praktijk moet tegen 80 procent van de aanvragen nee worden gezegd. Het organiseren van meer rondleidingen in de toekomst wordt gezien als een manier om bijvoorbeeld scholieren en studenten een beter beeld te laten krijgen van de havens. Zij kunnen zo op het idee worden gebracht om gericht te kiezen voor een beroep dat later van pas komt in de havens.
Het toekomstige Seaports Experience Center - de voorlopige werktitel van het nieuwe kenniscentrum - moet ook in kaart brengen welke opleidingen er op termijn nodig zijn om te voldoen aan de grote vraag naar banen die de komende jaren wordt verwacht in de havens.
Projectmanager Marcel Koenis lichtte de plannen dinsdagrmiddag toe in Appingedam tijdens een werkconferentie voor een 120-tal bestuurders, ambtenaren, werkgevers en onderwijsfunctionarissen uit Delfzijl, Appingedam, Loppersum en Eemsmond. De werkgelegenheid in het Eemsdeltagebied ontwikkelt zich sinds 2004 positief. Volgens directeur Egberdien ten Brink-De Vries van de intergemeentelijke sociale dienst Noordoost daalde het aantal werkzoekenden in in Delfzijl, Appingedam en Loppersum met ruwweg een derde: van 3200 in 2004 tot nu nog 2400.
Groningen Seaports, provincie Groningen en de Hanzehogeschool richten per 1 januari een kenniscentrum op dat de Eemshaven en de haven van Delfzijl moet gaan promoten. Een concrete activiteit die op poten wordt gezet, is het verzorgen van rondleidingen in de beide havens.
Veel aanvragers van een rondleiding in de zeehavens stoten nu vaak hun hoofd. In de praktijk moet tegen 80 procent van de aanvragen nee worden gezegd. Het organiseren van meer rondleidingen in de toekomst wordt gezien als een manier om bijvoorbeeld scholieren en studenten een beter beeld te laten krijgen van de havens. Zij kunnen zo op het idee worden gebracht om gericht te kiezen voor een beroep dat later van pas komt in de havens.
Het toekomstige Seaports Experience Center - de voorlopige werktitel van het nieuwe kenniscentrum - moet ook in kaart brengen welke opleidingen er op termijn nodig zijn om te voldoen aan de grote vraag naar banen die de komende jaren wordt verwacht in de havens.
Projectmanager Marcel Koenis lichtte de plannen dinsdagrmiddag toe in Appingedam tijdens een werkconferentie voor een 120-tal bestuurders, ambtenaren, werkgevers en onderwijsfunctionarissen uit Delfzijl, Appingedam, Loppersum en Eemsmond. De werkgelegenheid in het Eemsdeltagebied ontwikkelt zich sinds 2004 positief. Volgens directeur Egberdien ten Brink-De Vries van de intergemeentelijke sociale dienst Noordoost daalde het aantal werkzoekenden in in Delfzijl, Appingedam en Loppersum met ruwweg een derde: van 3200 in 2004 tot nu nog 2400.
Re: Hoaven van Delfziel
Waterfront geeft Delfzijl weer 'hart' aan het water
Delfzijl moet met haar toekomstplannen profiteren van haar gunstige ligging aan zee. Dat wordt voorgesteld in het zogenoemde inspiratiedocument Waterfront Delfzijl dat donderdagavond door de Ontwikkelings Maatschappij Delfzijl (OMD) is gepresenteerd aan de gemeenteraad. In dit plan worden ambitieuze ideeën gelanceerd voor de aanpak van het centrum. De zeedijk geldt in dit plan als verbindende rode draad. Voorgesteld wordt hiervan een doorgaande recreatieve route te maken met diverse aftakkingen naar de omgeving. Als deze route er eenmaal ligt, kan de omvorming van de dijk ter hand worden genomen tot een langgerekt groen lichaam als een soort stadspark. "Natuur en haven willen we oprekken tot aan het centrum. Zo wordt het contrast versterkt tussen de maritieme oostkant en het natuurlijke noorden. Rondom de zeedijk kunnen vervolgens allerlei projecten worden ontwikkeld", zegt OMD-woordvoerster Marie-Lou Gregoire. In dit gebied kan plaats worden ingeruimd voor, wat genoemd wordt, een watergerelateerde publiekstrekker. Plan-Waterfront bevat ideeën voor de inrichting van een groot water-informatiecentrum met daarin plaats voor de zeehondencrèche en een strand.
De inrichting van het Aquariom/Maringterrrein wordt natuurlijk en waterrijk. Doel is om uiteindelijk van het centrum tot voorbij de noordelijke wijk Bornholm één langgerekt Kwelderlansschapspark te creëren. Waterfront omvat verder ideeën voor de bouw van zogenoemde werfwoningen op de Damsterkade. Hiermee kan de aantrekkingskracht van het Maritieme Kwartier worden vergroot. Verder wordt geopperd ruimte te maken voor plaatsing van een oude vuurtoren in dit gebied in combinatie met de aanleg van een openluchttheater. Op de langere termijn zou bekeken moeten worden of het mogelijk is de oude Schutsluis te heropenen voor de recreatievaart. Ook het gebied tussen havenboulevard en jachthaven is onder de loep genomen. Mogelijkheden die hier genoemd worden zijn: verbreding van het wandelpad over de zeedijk, toevoeging van nieuwe centrumbebouwing georiënteerd op de haven met winkels en horeca. Ook een mogelijke uitbreiding van de jachthaven en extra voetgangersbruggen richting centrum zijn opgenomen in het plan.
Delfzijl moet met haar toekomstplannen profiteren van haar gunstige ligging aan zee. Dat wordt voorgesteld in het zogenoemde inspiratiedocument Waterfront Delfzijl dat donderdagavond door de Ontwikkelings Maatschappij Delfzijl (OMD) is gepresenteerd aan de gemeenteraad. In dit plan worden ambitieuze ideeën gelanceerd voor de aanpak van het centrum. De zeedijk geldt in dit plan als verbindende rode draad. Voorgesteld wordt hiervan een doorgaande recreatieve route te maken met diverse aftakkingen naar de omgeving. Als deze route er eenmaal ligt, kan de omvorming van de dijk ter hand worden genomen tot een langgerekt groen lichaam als een soort stadspark. "Natuur en haven willen we oprekken tot aan het centrum. Zo wordt het contrast versterkt tussen de maritieme oostkant en het natuurlijke noorden. Rondom de zeedijk kunnen vervolgens allerlei projecten worden ontwikkeld", zegt OMD-woordvoerster Marie-Lou Gregoire. In dit gebied kan plaats worden ingeruimd voor, wat genoemd wordt, een watergerelateerde publiekstrekker. Plan-Waterfront bevat ideeën voor de inrichting van een groot water-informatiecentrum met daarin plaats voor de zeehondencrèche en een strand.
De inrichting van het Aquariom/Maringterrrein wordt natuurlijk en waterrijk. Doel is om uiteindelijk van het centrum tot voorbij de noordelijke wijk Bornholm één langgerekt Kwelderlansschapspark te creëren. Waterfront omvat verder ideeën voor de bouw van zogenoemde werfwoningen op de Damsterkade. Hiermee kan de aantrekkingskracht van het Maritieme Kwartier worden vergroot. Verder wordt geopperd ruimte te maken voor plaatsing van een oude vuurtoren in dit gebied in combinatie met de aanleg van een openluchttheater. Op de langere termijn zou bekeken moeten worden of het mogelijk is de oude Schutsluis te heropenen voor de recreatievaart. Ook het gebied tussen havenboulevard en jachthaven is onder de loep genomen. Mogelijkheden die hier genoemd worden zijn: verbreding van het wandelpad over de zeedijk, toevoeging van nieuwe centrumbebouwing georiënteerd op de haven met winkels en horeca. Ook een mogelijke uitbreiding van de jachthaven en extra voetgangersbruggen richting centrum zijn opgenomen in het plan.
Re: Hoaven van Delfziel
Zeevaartschool Delfzijl verhuist over drie jaar
Delfzijl - De plannen van het Noorderpoortcollege om in Delfzijl een nieuwe zeevaartschool in combinatie met een viersterrenhotel met tachtig kamers uit de grond te stampen zijn bijna rond. De nieuwe school moet in 2011 verrijzen bij de oude zeesluis.
Het Noorderpoortcollege ontwikkelt de plannen samen met een projectontwikkelaar. Volgens topman Rob Schuur van de onderwijsinstelling zijn beide partijen er in beginsel uit. Eind deze maand worden de tekeningen van de nieuwbouw voorgelegd aan het gemeentebestuur. Wie de projectontwikkelaar is, wil Schuur in dit stadium niet kwijt. De hoogte van de investering is volgens hem nog niet exact duidelijk.
De initiatiefnemers willen ter plekke een nieuwbouwcomplex realiseren van zo'n 7000 vierkante meter. Het Noorderpoortcollege neemt hiervan 2000 tot 2500 vierkante meter voor zijn rekening. Voor de overige vierkante meters wordt op zoek gegaan naar andere gegadigden. Schuur legt uit dat de nieuwe zeevaartschool een breder karakter krijgt dan nu het geval is. Hij verwacht dat vraag zal ontstaan naar nieuwe technische beroepen, met name in de procestechnologische sector op het Chemiepark en in de Eemshaven. Daar wil de onderwijsinstelling op inspelen.
De zeevaartschool in Delfzijl is een voltijdsopleiding voor zo'n 250 studenten. De twee nieuwe technische opleidingen die het Noorderpoortcollege op deze plek wil realiseren zijn vooral bedoeld voor werknemers in de beide zeehavens die één of twee dagen in de week naar school gaan. Het aantal studenten dat parttime onderwijs volgt in Delfzijl kan oplopen tot een paar duizend, zegt Schuur.
Delfzijl - De plannen van het Noorderpoortcollege om in Delfzijl een nieuwe zeevaartschool in combinatie met een viersterrenhotel met tachtig kamers uit de grond te stampen zijn bijna rond. De nieuwe school moet in 2011 verrijzen bij de oude zeesluis.
Het Noorderpoortcollege ontwikkelt de plannen samen met een projectontwikkelaar. Volgens topman Rob Schuur van de onderwijsinstelling zijn beide partijen er in beginsel uit. Eind deze maand worden de tekeningen van de nieuwbouw voorgelegd aan het gemeentebestuur. Wie de projectontwikkelaar is, wil Schuur in dit stadium niet kwijt. De hoogte van de investering is volgens hem nog niet exact duidelijk.
De initiatiefnemers willen ter plekke een nieuwbouwcomplex realiseren van zo'n 7000 vierkante meter. Het Noorderpoortcollege neemt hiervan 2000 tot 2500 vierkante meter voor zijn rekening. Voor de overige vierkante meters wordt op zoek gegaan naar andere gegadigden. Schuur legt uit dat de nieuwe zeevaartschool een breder karakter krijgt dan nu het geval is. Hij verwacht dat vraag zal ontstaan naar nieuwe technische beroepen, met name in de procestechnologische sector op het Chemiepark en in de Eemshaven. Daar wil de onderwijsinstelling op inspelen.
De zeevaartschool in Delfzijl is een voltijdsopleiding voor zo'n 250 studenten. De twee nieuwe technische opleidingen die het Noorderpoortcollege op deze plek wil realiseren zijn vooral bedoeld voor werknemers in de beide zeehavens die één of twee dagen in de week naar school gaan. Het aantal studenten dat parttime onderwijs volgt in Delfzijl kan oplopen tot een paar duizend, zegt Schuur.