Bemanningslijsten.

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
S.Verheij

Bemaningslijsten

Bericht door S.Verheij »

De "APL INDONESIA". 16-10-1999.

Capt.-Moerbeek.J.W.
CEO-Jetten.U.
1ON-Draaijer.P.J.
1OE-Warnaar.M.J.
MO2-Staalduinen.H.v.
MO3-Virardi.F.A.
MO4-Heijden.T.v.d.
MO4-Bosma.A.
2OT-Kennedy,S.
Mech-Verheij.S.
Ch.Stew.Kopier.F.
Trainee.Hoek.M.J.
AB/Wiper-Darjanto.I.
AB/Wiper-Djaelani.M.
AB/Wiper-Hadiatmoko.E.
AB/Wiper-Hakim.M.
AB/Wiper-Sjahrani.B.A.
AB/Wiper-Dofir.M.
AB/Wiper-Sugeng.
Fitter-Sohari.
2CK/BKR-Habi.
Ass.Mess.Supriyadi.C.
Laun.Man-Sahulan.
StewDess.-Jetten d.Hoop.W.
Supern-Paradowsky.P
Supern-Dabrwsky.K.

Gr.Sjaak.

Arie
Berichten: 132
Lid geworden op: 22 sep 2004 09:16

Bericht door Arie »

Maar er zijn geen Hollanders meer die willen gaan varen .dus moeten ze wel naar de buitenlanders.
Denk wel dat er nog Hollandse jongens zijn die voor de mast willen varen maar als je de kans niet krijgt en daarna de opleidingen stopt is het niet zo moeilijk. Jammer jammer maar het is 'm allemaal om het geld te doen, hoewel ze bij Maersk nog wel met hele schepen bemand met Denen kunnen varen (de nieuwe schepen dan..).
Hoe zijn eigenlijk de vaar/verlof verhoudingen voor ST-ers?Hetzelfde als voor de officieren of...?
Jancorjoh
Berichten: 791
Lid geworden op: 22 jul 2004 00:44
Locatie: Woerden

Bemanningslijsten Nedlloyd

Bericht door Jancorjoh »

Vroeger had je stuurlui en machinisten.
MO kan ik ook nog volgen
Maar Sjaak je moet me toch even vertellen wat een CEO,een 1ON,1OE,2OT en een Head Cat.zijn
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Inderdaad John, ik dacht: zal het maar niet vragen want het schijnen logische afkortingen te zijn en ik heb daar nog niet diep over nagedacht.
Vroeger hadden we een WO aan boord en dat weet ik nu weer wel.
All the best
Jos
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Op de Eemhaven kwam ik op mijn eerste reis aan de wal in Santos twee Nederlanders in de Hamburg Bar tegen.
Bleken Donkeyman en Olieman op de Eemhaven te zijn.
Was ze aan boord nog niet tegengekomen.
Ik liep de 12-4 wacht op zee en zij een andere wacht en op de oversteek elkaar steeds misgepeild.
De Hamburgbar was nu niet een gelegenheid om uitgebreid met elkaar over het leven op de Eemhaven te gaan praten. Ze hadden wel wat anders te doen.
Een week later tijdens de barbeque op zee ben ik de Olieman en de Donkeyman weer tegengekomen.
Hier blijkt dus uit dat ik nooit in de vetput van de Eemhaven kwam, maar dat is een heel ander verhaal.
All the best
Jos

Afbeelding
S.Verheij

Bericht door S.Verheij »

Hallo

De verlof/vaar regeling van een scheepstechnicus is het zefde als de rest van de officiren,

De afkortingen zijn.
CEO. Is Chief Engeneer Off.Vroeger H.W.T.K.
1ON. Is Eerste Off.Nautich. Vroegere 1.Strm.
1OE. Is Eerste Off.Engine. Vroegere 2.WTK
2OT. Is een engelse Electricien die bij de P.O Nedlloyd over de nederlandse en Engelsche schepen circulirren.
Head/Cat. Is gewoon de Kok Hofmester.
Dit is allemaal veranderd door dat alles in het engels moet tegenwoordig
op de schepen.
En er zijn al zoveel veranderingen geweest,dat blijft wel door gaan.

Gr.Sjaak.
Gebruikersavatar
Ton Pekel
Berichten: 1965
Lid geworden op: 23 jul 2004 08:20
Contacteer:

Bericht door Ton Pekel »

Afbeelding
In mijn tijd 1968-1974 had je zulke deftige namen niet.
Op een liberiaan ( Monrovia) had ik als 3e WTK een liberiaans diploma nodig, via de ambassade, nederlands diploma+ $ 50,00 kreeg je er een.
Moest verplicht op je hutdeur hangen (in plastic hoesje)
Een 3e WTK werd dan second assistent en het mooiste vond ik dan wel
"any horse power"
Ben trouwens benieuwd of ik ook nog voorkom op de bemanningslijsten
van de Lloyd, heb daar voor het echt werd een (vakantie) kustreis gemaakt op de Madison-Lloyd als leerling electricien. ik dacht in 1966, maar dan moet ik mijn monsterboekje zoeken.
Ik heb trouwens ook nog ergens een bemanningslijst van deze liberiaan
met een stuk of wat Nederlanders en de rest Ghanesen, Indiers en Pakistaners. Ik ga zoeken waar die is.
Ton Pekel
Wrijving geeft glans en warmte....
........ teveel geeft slijtage!
S.Verheij

Bericht door S.Verheij »

Hallo Ton.

Mooi certificaat moet ik zeggen.
Maar in jouw tijd was het overal nog gewoon ouderwets.Maar de tijden zijn veranderd,en dit heet modern varen tegenwoordig met kern bemaningen.De schepen worden grooter en de bemaningen kleinder,door de automatisering.En in de scheepvaart verandert alles snel de laatste tijd.

Gr.S.Verheij
S.Verheij

Bemanningslijsten

Bericht door S.Verheij »

Hier de m.s.NEDLLOYD VAN NECK. 1997

Master-Harts.T.
Chief Off-Engels.P.J.
MO 4/N-Aalst.J.A.
Tr.Marof-Ekkelkamp.T.
MO4-Leeuwen.R.A.v.
Chief Eng-Peereboom.H.C.
Chief Eng-Schols.M.G.H.
2nd Eng-Groot.de.M.
3rd Eng-Makkinga.P.S.
MO3/T-Leeuwen.Anke.M.J.
Mechanic-Hol.H
Mechanic-Verheij.S.
Head Cat-Bootsma.K
AB/Wiper-Hidayat.R.H.
AB/Wiper-Rofik.M.
AB/Wiper-Haris.M.
AB/Wiper-Hastaman.M.
AB/Wiper-Puspono bin Orip.D.
AB/Wiper-Gani.A.
2nd CK/Bkr-Mahfud bin Rupai.
Ass/Messman-Rusdi bin Mone
Laun/Stew-Suri.M.
AB/Wiper-Kasdar.
Fitter-Rizal.H

Gr.S.Verheij.
S.Verheij

Bemanningslijsten

Bericht door S.Verheij »

De m.s."NEDLLOYD BANGKOK" November 1986

Master-Visser.W.
Chief Off-Minderhout.H.J.
2nd Off-Buren.F.J.
3rd Off-Schipper.F.
4th Off-Janssen.O.A.
Trainee-Dekkers.J.H.
Radio Off-Laan.J.v.d.
Chief Eng-Minnesma.A.
2nd Eng-Stortelers.W.
3rd Eng-Faber.W.A.T.
4th Eng-Rietman.C.
Trainee-Wetering.J.v.d.
S.Foreman-Jong..J.d.
Seaman AB-Bruggeman.C.
Seaman.Hondong.J.P.
Seaman-Roersma.J.
Seaman-Linders.F.T.
Seaman-Meer.H.v.d.
Seaman-Verheij.S.
Seaman-Stuart.P.E.R.
Tr.Seaman-Weuring.E.W.
Head.Cat-Arntzenius.J.C.
2ndCK/Bkr-Burgers.C.J.
Steward-Luz dos Santos.A.d.
Steward-Chu.S.N.
Laun/Stew-Sukardi
Stew.ess-Visser-Berge.G.J.v.d.
Stew.ess-Minnesma-Bakker.K.

Met de Gr. S.Verheij


Plaats reactie