De reden dat ik anoniem blijf is simpel: Wil mijn naam zo min als mogelijk terug vinden op het internet, Fakebooken, twitteren, whatsappen e.d. is aan mij ook besteedt.
De mensen die mij naar aanleiding van mijn verhaaltje een PM hebben gestuurd weten mijn naam wel...

Over de kwaliteit/nationaliteit discussies ga ik al helemaal niet in: iedere generatie/nationaliteit heeft zijn goede en slechte vakmensen.
Ok, back to topic.....het oerwoud van het VBB.
Ik dacht, waag nog een poging, ik mail het Ministerie Leefomgeving en Transport over het hoe en wat.
Raad is, deze sturen mij netjes een mailtje terug met de mededeling dat ze het dorgestuurd hebben naar het KIWA.
Zoals gewoonlijk komt KIWA terug met het regeltje wat ik al 20 keer heb gehoord van ze:
Ik blijf maar grrrr-en en denken ik heb dat toch al lang gedaan?Om in aanmerking te komen van een geldig vaarbevoegdheidsbewijs moet u eerst voldoen aan de eis zoals gesteld in art. 8 lid 5 van het Besluit zeevarende handelsvaart en zeilvaart.
Een vaarbevoegdheidsbewijs waarvan de geldigheid langer dan vijf jaar is verstreken wordt op verzoek vernieuwd indien de houder voorafgaand aan de aanvraag een opleiding heeft gevolgd als bedoeld in artikel 19, tweede lid, van de wet zeevarende en deze met succes heeft afgesloten.
En als laatste bommetje van de KIWA verwijzen ze me door naar de zeevaartscholen en raad is................het Ministerie Leefomgeving en Transport.
Om gek van te worden, ze weten het echt niet volgens mij...we gaan het maar laten rusten, een ander baantje zoeken en kijken of er over een half jaartje of zo meer duidelijkheid is.