Even voorstellen

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
A.Kuiper/J.Pessoa/BR
Berichten: 8104
Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24

Re: Even voorstellen

Bericht door A.Kuiper/J.Pessoa/BR »

Ik denk het niet. Die van Coehoorn is van 1641.
En Nederland capituleerde op 26 januari 1654 in Brazilie.
Maar een goeie vraag van wie het dan wel heeft ontworpen.
Het is hier maar een 20km vandaan. Bij gelegenheid ga ik er wel
een keer langs om er wat meer van te weten te komen en wat meer actuelere foto's er bij.

Martinus
Berichten: 1003
Lid geworden op: 15 apr 2006 02:41
Locatie: Rio de Janeiro - RJ

Re: Even voorstellen

Bericht door Martinus »

Ik weet niet in hoeverre we Nederlandse 'architectuur' aan dit fort moeten toekennen. Het is een fort dat indertijd op de Portugezen veroverd werd.

Hier kun je alvast wat vinden: https://pt.wikipedia.org/wiki/Forte_de_ ... o_Cabedelo

Ik heb er in ieder geval al van geleerd dat Cabedelo 'kleine kaap' betekent of betekende.
ed fowler
Berichten: 25
Lid geworden op: 20 dec 2017 23:56

Re: Even voorstellen

Bericht door ed fowler »

Via deze weg wil ik me voor de tweede keer voorstellen. Na een lang ziekbed en dus weinig of niet op Kombuispraat geweest te zijn, wilde ik weer eens inloggen. Maar dat lukte van geen kanten. Dus ik dacht, dan maar opnieuw aanmelden omdat het systeem niet dezelfde naam accepteerde. En toen werd dat mijn oorspronkelijke achternaam, Fowler. Mijn vader is Canadees ,vandaar.Dus nu is het Ed Fowler en was Ed Bartels. Ik onderteken natuurlijk met Ed Bartels.
Nu ben ik gezond verklaard voor de tweede keer want vorig jaar kwam de ziekte toch weer om de hoek. Nu hopen dat het weg blijft en weer lekker over scheepjes kletsen. Ze hebben me wel van de zee gekregen maar van de zee in me blijven ze af.
Groetjes Ed
Gebruikersavatar
Vaerderij
Berichten: 1935
Lid geworden op: 28 nov 2004 09:53
Locatie: Spoolde, Zwolle

Re: Even voorstellen

Bericht door Vaerderij »

Fijn dat je er weer bent Ed
Anne
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10539
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door jdbvos »

Inderdaad: welkom terug Ed !
Ik ga er naar jouw verhaal eventjes van uit dat het om kanker ging, en dan helemaal: welkom terug !
Er zijn hier méér die met dat bijltje hebben moeten hakken...
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
Cor Leliard
Berichten: 3418
Lid geworden op: 20 sep 2004 17:57
Locatie: Breda

Re: Even voorstellen

Bericht door Cor Leliard »

Top, om je ook hier op Kombuispraat te zien Ed.
Gr uit Breda Cor
Il parle Il a parle
ed fowler
Berichten: 25
Lid geworden op: 20 dec 2017 23:56

Re: Even voorstellen

Bericht door ed fowler »

Bedankt mannen, dat jullie efkes op mij gewacht hebben. Ja het was kanker en ging in 2013 van start(heeft er natuurlijk eerder gezeten) en ging van 2x darmtumoren naar lever.Iedere keer met een maanden om weer op te krabbelen. Toen was het in 2016 genezen en brak ik tussendoor nog even mijn heup wat niet handig is met twee beenprothesen. 7 operaties in totaal maar het was allemaal genezen . Tot oktober 2017 er weer een ontdekt werd. Weer geopereerd en nu dan eindelijk genezen verklaard. Die laatste kwam vaker voor zeiden ze. Er hoeft bij de operatie maar een miniscuul celletje te blijven zitten en dan begint het circus weer. Maar allee, ik voel me nu prima. En dacht vooruit, ik ga maar weer naar Kombuis , lekker met de maten ouwedingesen. Intussen weer bgonnen met schilderen en scheepsmodellen bouwen, eerst tekenen op stevig karton aan de hand van fotos , knippen en inelkaarplakken. Zo heb ik de Spolesto die Jos plaatste zo ongeveer nagebouwd. 80cm. Ik kan geen foto's plaatsen maar mischien zou Cor dat willen doen?
Groetjes Ed
Gebruikersavatar
Cor Leliard
Berichten: 3418
Lid geworden op: 20 sep 2004 17:57
Locatie: Breda

Re: Even voorstellen

Bericht door Cor Leliard »

Hallo Ed,
Heb momenteel problemen met mijn pC.
Zal proberen ze zo vlug mogelijk te plaatsen
gr Cor
Il parle Il a parle
ed fowler
Berichten: 25
Lid geworden op: 20 dec 2017 23:56

Re: Even voorstellen

Bericht door ed fowler »

Bedank Cor , ik mail je !
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Even voorstellen

Bericht door Mart Hoogedoorn »

jdbvos schreef: 10 okt 2017 13:49 Ik weet nog dat ik op sollicitatiegesprek moest naar de EC, want er waren meer sollicitanten...
Toen ik die (toen nog doodstille) Eemshavenweg langsreed op een druilerige donkere novemberdag me realiseerde hoe desolaat je je kon voelen....
Wat me toen te binnen schoot, heb ik later nog vaak aangehaald: "Het is het einde van de wereld niet, maar dat kun je hiervandaan wél zien..."
En idd Theo: ik heb op twaark ook verteld dat ik daar ter plekke nog gevaren heb met m'n pa&ma....
Naar buiten kijkend kwam dan de vraag "Oh ja ? Waar dan...?", en ik met m'n hand een streep trok over het buro en zei "..hier, ongeveer.."

Het was er zo stil dat je vooral in de ochtenddienst goed moest oppassen: de reeën sprongen je letterlijk over de motorkap, en vele collegae hebben behoorlijke schade gehad door aanrijdingen met diezelfde reeën....
Aan de andere kant van Groningen, richting Aduard....daar was het ook altijd zo stil.... Menig pinguïn is daar doodgereden... Het schijnt dat het klooster van Aduard die dieren voerde, of zo..... :roll:
Jan weet je zeker dat het pinguïns waren en gèèn verdwaalde kloosterzustertjes uit de hunkerbunker van Aduard?
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook


Plaats reactie