Even voorstellen

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Jos Komen (R.I.P)

Re: Even voorstellen

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Jesper en Arnold,
van harte welkom op Kombuispraat, duidelijk een forum voor jong én oud. :-D

Gebruikersavatar
Eivogel
Berichten: 291
Lid geworden op: 12 feb 2013 22:41
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door Eivogel »

Goedendag Kombuispraters,

Ik schaam :oops: mij dat ik "al" vanaf 12 februari door het kombuis loop te stampen, en mij met allerlei gesprekken bemoei, zonder dat ik mij fatsoenlijk heb voorgesteld.

Mijn naam is Egbert (ook wel Eivogel) en heb altijd wel interesse gehad in het natte gebeuren. Zit waarschijnlijk in de genen, 3 WTK's, 1 beurtschipper, 1 schipper van een (roei)reddingsboot en nog wat loslopende zeemannen in de familie. Zelf heb ik diverse keren het commando gevoerd op enkele schepen van de Hare Majesteit (zie foto), maar meestal mocht (moest) ik deze schepen via de zijkant verlaten met het wapen boven het hoofd, volle bepakking op de rug en het zilte nat tot de aan kin.

Na het overlijden van mijn vader heb ik een enorme hoeveelheid familie foto's/dia's doorgespit, ik durf gerust te zeggen een (klein) schatkamer. Een gedeelte van deze foto's (waar het familie betreft) worden op mijn familie-site geplaatst. Maar er zijn ook veel foto's/dia's waarvan ik mij kan voorstellen dat anderen daar ook plezier aan beleven, en daarom plaats ik deze foto's op dit forum, zo heeft iedereen plezier van mijn vaders hobby ... bootjes kijken.

Ergo, ik heb geen blauw zeewater in het bloed maar bruin zeewater. :roll:

P.s. Tegenwoordig bestuur ik Hr.Ms. treinen, ook een leuke hobby.
Bijlagen
Hr.Ms.Rubberboot.JPG
Hr.Ms.Rubberboot.JPG (90.17 KiB) 6469 keer bekeken
Gebruikersavatar
r_dammer42
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 mar 2013 07:00
Locatie: Nanaimo, Vancouver Island, Canada

Re: Even voorstellen

Bericht door r_dammer42 »

Al een paar dagen rondgeneusd, en eindelik 'even voorstellen' gevonden. Ik ben Jack Schouten, geboren Rotterdammer, weggelopen naar zee toen ik 15 was, Muller & Co., HAL, en NiGoCo. Toen geemigreerd naar Canada. Verder gaan varen daar, op de kust meestal, Arctic van uit het Oosten, Hudson Bay, James Bay. Een andere zomer vanuit Tuktoyaktuk, servicing de Dew-line radar stations and eskimo villages, like Gjo Haven. Daar had ik herrie met die ouwe, en heb hem verteld dat ik zijn baan zou nemen. Nou ja, dus naar zeevaart school. Dan meer varen, met Upper Lakes Shipping Ltd, allemaal bulk-carriers en self-unloaders. Meestal op de Eastcoast of N-America, some trips to Spain en Rotterdam met graan. Ben als eerste stuurman afgemonsterd en aan de wal gegaan. Ik woon nu op Vancouver Island.
Gebruikersavatar
lp
Berichten: 2965
Lid geworden op: 30 sep 2007 13:53
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door lp »

:wink: Hallo Jack,
in de jaren 60 kwamen nog wel eens in Nanaimo om hout te laden. Ik herinner me nog de zaagmolen waar we lagen en de houtvlotten die er naartoe werden gesleept. De stammen werden met een soort vlet (met in het midden een zware buitenboordmotor) de sleephelling in gemanouvreerd. Mooie omgeving daar. Ook hebben we er een keer een auto (Ford Mustang) gehuurd en zijn toen een dagje over het eiland wezen toeren. Als jonge gasten hebben we daar fantastisch van genoten.
quo vadis
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: Even voorstellen

Bericht door Roy »

Fijn dat je je aangemeld hebt Ton.
Als je interesse naar het W.O.II gebeuren uitgaat, zal je er ook wel het nodige over weten.
Wil / ga je dat ook met ons delen ?.
We zijn weer eens zeer benieuwd.
Graag tot horens / schrijfs.

m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Gebruikersavatar
Leroy
Berichten: 424
Lid geworden op: 30 okt 2004 18:11
Locatie: Rhenen

Re: Even voorstellen

Bericht door Leroy »

Ik realiseer mij dat ik mij ook nooit fatsoenlijk heb voorgesteld. Mijn naam is Leroy Smith, 52 jaar, geboren in Amsterdam maar woonachtig in Rhenen. Op een ander forum opereer ik onder de naam Kapitein Rob. In het dagelijkse leven ben ik buschauffeur bij Connexxion, standplaats Wageningen en daarnaast ook muzikant (zanger/gitarist).

Mijn vader was tussen 1966 en 2006 eigenaar van een sleepboot waarop ik van 1966 tot 1980 ben opgegroeid.
Zelf heb ik nooit beroepsmatig gevaren, behalve wat vakantiewerk bij Elswijk/van der Zee te Amsterdam.
Wel heb ik een intense interesse voor alles wat met sleepvaart te maken heeft.
Daarbij ben ik nieuwsgierig van aard en leer graag bij. Een simpele foto van een sleepboot is voor mij niet genoeg.
Ik wil alles d'rop en d'ran.


Afbeelding[/
Mijn broer (links) en ik op het achterdek van de "Liberté" tijdens de Industrie-dagen in Alphen a/d Rijn.
BenW
Berichten: 38
Lid geworden op: 30 jul 2013 19:57

Re: Even voorstellen

Bericht door BenW »

Beste Kombuizers,
Via Jos zo'n 6 weken geleden laten aanmonsteren voor 28 september a.s., maar had mij nog niet voorgesteld. Bij deze. Ik heet Ben Noordstrand en ben augustus 1969 gaan varen op het goede motorschip Neder Eems van de SMN als ass. wtk., mee overgegaan naar de Nedlloyd en daar eind 1978 weggegaan. Ook nog 2 jaartjes gevaren voor Wijsmuller op de Super Servants en de Tempest. Vind Kombuispraat een leuk, amusant én interessant forum. Zal er nog vaak vertoeven.

Groet, Ben
hkes

Even voorstellen

Bericht door hkes »

Hallo,
Even voorstellen - Hans. Ooit HZVS Rdam gedaan, SIII behaald in 1980. Gevaren als stuurmansleerling op de Straat Futami, later Nedlloyd Futami. Daarna gevaren op de Nedlloyd Auckland, Happy Rider (Mammoet) Nedlloyd Flevoland, William R Adams. Naar de marine gegaan en als wachtsofficier op de Hr Ms Dokkum, Staphorst en Pieter Florisz. Overgestapt naar de Marine Luchtvaartdienst en beroeps geworden. Gevlogen op de P3C Orion als navigator, later als tacco en mission commander. Nu werkzaam voor de luchtmacht, waar ik me mag bemoeien met de Kustwacht Dorniers. Bijna aan mijn pensioen toe en dus slaat de nostalgie toe.... :roll: Vandaag aangemeld bij Kombuispraat!
Als hobby een 29 voeter waar ik ook af en toe mee op zee zeil.
Tot zover - hoop wat oudgedienden tegen te komen en wat foto's uit te wisselen en zo.
groeten
Hans
peterdezeeman

Re: Even voorstellen

Bericht door peterdezeeman »

Hallo Kombuizers,

Zal me even voorstellen, ben Peter en vaar als HWTK bij een
kapitein eigenaar bij Wagenborg, ben mijn zeemans loopbaan
begonnen bij Seatrade Groningen, daarna de eigen Wagenborg
schepen en daarna bij de kapitein eigenaar.

Lees al jaren mee maar nooit echt de tijd genomen om deel te
nemen met alle discussies op het forum en dat gaat nu maar
eens veranderen.

Groeten Peter
Jos Komen (R.I.P)

Re: Even voorstellen

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Welkom Ron. :)
Je kunt je verhalen en eventuele foto's kwijt op dit topic:
http://www.kombuispraat.com/viewtopic.p ... &start=512


Plaats reactie