Even voorstellen

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
j.haver
Berichten: 1534
Lid geworden op: 04 okt 2005 22:09

Re: Even voorstellen.

Bericht door j.haver »

Weest welkom !

Scan de foto's in en zet ze op dit forum; je doet er veel een plezier mee !

Bud

Re: Even voorstellen

Bericht door Bud »

Wil hier even mijn welgemeende excuses maken,ontdek net ,bij het doorspitten van de onderwerpen pas deze topic.Heb me dus ''not properley''voorgesteld.Mijn naam is Ger Aarts en heb krap 20 mnd..gevaren bij de Rotterdamse Lloyd bij de dekdienst als dekjongen en o.g.van 16 t/m18jr.,van okt69 tot juni71.Het was niet m,n bedoeling onbeleefd te zijn t.a.v.U allen. M.V.Gr. Ger Aarts.
Jos Komen (R.I.P)

Re: Even voorstellen

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Ger, op sommige forums is het misschien de gewoonte; hier mag het, maar hoeft het niet hoor. :)
Als je regelmatig iets plaatst leren we je vanzelf wel kennen. :lol:
All the best
Jos
ton.tonkes

Re: Even voorstellen

Bericht door ton.tonkes »

Voor een ieder nog de aller beste wensen voor 2011, kwam er via de email achter dat ze mij zochten hier op kombuis praat, wel eens van gehoord maar nooit bekeken, maar na dit verzoek gelijk maar eens gaan kijken, tot mijn verbazing kwam een heel groot gedeeelte van mijn vaartijd voor bij schuiven, met heel veel bekende gezichten, zelf ben ik in 1962 begonnen op de neder ebro nieuw zeeland reis, bootsman jaap romijn, heb tot en met 1974 gevaren, laatste reis was op de walekerk, kijk met heel veel plezier op mijn vaartijd terug, door dit gebeuren op kombuis praat komt het allemaal weer ekstra sterk terug in je geheugen, heb nog lang niet alles gelezen maar ga dit de komen de dagen zeker doen, weer leent zich er ook goed voor,groeten Ton.T
Gebruikersavatar
b-bootsman
Berichten: 4995
Lid geworden op: 21 aug 2010 12:57

Re: Even voorstellen

Bericht door b-bootsman »

Hallo Ton.

Van harte welkom ik heb twee foto's geplaatst waar jij ook op staat,eentje van onze befaamde voetbalploeg en van dekwerkzaamheden op de Neder Weser in 1967.Alle bekenden zitten op het SMN forum ik zie je daar wel verschijnen er komen steeds meer bekenden bij tof dat jij er ook bijkomt.

Groetjes Bob.Vellinga.
Hij die kan en niet kent
is een praktische vent
Hij die kent en niet kan
is een theoretische man.
Newdeep.nl

Even Voorstellen.

Bericht door Newdeep.nl »

Kon niet echt een topic vinden waar nieuwe leden zich kunnen voorstellen...maar even een nieuwe gemaakt.

Mijn naam is Ron Damman en ben woonachtig in Den Helder.
Ik werk op het Marinebedrijf te Den Helder bij de afdling Transport.
Ik heb in mijn leven , tot nu toe , niet echt veel gevaren.
Na de visserijschool heb ik een blauwe maandag op een coaster gevaren en mijn diensttijd bij de marine heb ik varend vervuld.
De intresse in scheepvaart is toch altijd wel gebleven.
Heb nu zelf een website in elkaar gezet en dit in combinatie met fotograferen maakt er een leuke hobby van.
In mijn huidige werk heb ik toch ook nog met het nautisch te maken.
Hr. Ms. Schepen die voor onderhoud liggen bij het Marinebedrijf moeten soms naar externe werven gevaren worden...wij verzorgen deze transporten.
Wij huren een sleper in en stellen een runnerploeg samen uit ons eigen personeel.
Het laatste transport was de Hr. Ms. Evertsen van Den Helder naar Vlissingen samen met de sleepboot Brent.
Ik hoop dat ik een bijdrage kan leveren aan dit forum.
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10599
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Even Voorstellen.

Bericht door jdbvos »

Van harte welkom hier, Ron !
Er zitten hier ook veel marine-geinteresseerden, maar zeker héél veel foto-geinteresseerden !
...en meerdere plaatsgenoten van je !
Oost, west...ook best
Ruud (R.I.P.)

Re: Even voorstellen

Bericht door Ruud (R.I.P.) »

Ahoy Ron,
Allereerst welkom hier.

Ik heb jouw nieuwe geopende topic,verplaatst naar een bestaand topic,jij bent niet de eerste en zeker niet de laatste als nieuw lid die dit overkomt,dus sans rancune :!: :lol: .
Er zijn mogelijkheden genoeg om te kijken waar je een nieuw topic of in een bestaand topic kunt plaatsen, d.m.v. het "zoeken" bovenaan rechts op het forumblad.
Hier kan je zien hoe dit gaat :wink:

http://www.kombuispraat.com/viewtopic.php?f=3&t=3745
canuck

Even voorstellen en Scheeps journaal SS volendam

Bericht door canuck »

Even voorstellen,

Ik ben John de Lang, begonnen op de Midas KNSM als handlanger in 1967. Na enkele reizen naar de NTMP Senagal kust en Congokust als leerling bankwerker. Eind 1968 naar de Scherpendrecht en Katendrecht van v.Ommeren als bankwerker.
Ik heb nog wel wat foto's beschikbaar van de de reizen met de Scherpendrecht en Katendrecht.

Als hobby doe ik genealogie en met dat, heb ik het Scheeps journaal boek van de reis SS Volendan5 mei 1951 van Rotterdam naar Quebec en Montreal via La Havre ingescand. De reden voor dit is, dat ik van mijn schoonouders had gehoord dat onderweg een passagiers overboord was "gevallen". En inderdaad heb ik dat terug kunnen vinden in het journaal. Mijn schoonouders waren aan boord van die reis.

Mocht er iemand zijn die belangstelling heeft voor dit journaal, laat me het dan even weten.

Ahoy John,
Allereerst welkom hier,maar graag eerst even kijken of er al een bestaand topic hierover is :!:, en dat was er.
Dus heb ik het door jou nieuw geopende topic verplaatst naar "FF voorstellen",zo blijft het forum wat leesbaarder,overzichtelijker.
Ennuh 'sans rancune !'
Groetjes Ruud
Bep Roodenburg

Re: FF voorstellen

Bericht door Bep Roodenburg »

Mijn naam is Bep Roodenburg. Zelf niet gevaren. Mijn vader heeft 50 jaar bij Smit gevaren (heeft de zgn gouden Murk Lels medaille) en zijn broers en een neef van mij ook. Als je wat ouder wordt krijg je de behoefte wat meer van de familie te weten te komen. Dankzij dit forum ben ik oa over mijn oom Jan Roodenburg al heel wat te weten gekomen. Complimenten voor de moderators en vooral de kennis en ervaring die wordt gedeeld.

Quo Patet Orbis, Semper Fidelis, Bep Roodenburg


Plaats reactie