Even voorstellen

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Ruud (R.I.P.)

Re: Even voorstellen

Bericht door Ruud (R.I.P.) »

Ahoy Ronald,
Hartelijk welkom hier,en natuurlijk stellen wij het op prijs als jij hier af en toe wat foto's plaatst, of vragen stelt, hoe meer zielen hoe beter,dus ga je gang, er zijn genoeg items/draadjes waar je dit kunt plaatsen.

Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: Even voorstellen

Bericht door Roy »

Hallo Ronald,

Best wel interessant dat je op de Rijnvaart gezeten hebt.
Het lijkt mij dat ook daar het nodige over te vertellen is.
Per slot van rekening is er ook een topic Binnenvaart waar Joost een trouwe plaatser van goede fotografie is.
De deur staat dus voor je open..............

m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
R Schabbink
Berichten: 110
Lid geworden op: 05 jul 2009 09:53
Locatie: La Vall D'uixo, Spanje.

Re: Even voorstellen

Bericht door R Schabbink »

Bedankt voor de reacties, bij deze dan ook maar een paar fotos op het forum gezet.

Groeten Ronald.
Nooit gevaren, niet geleefd!
belgonaut

Re: Even voorstellen

Bericht door belgonaut »

Hallo allemaal,
Ik ben nieuw op dit forum maar al een hele tijd volger van diverse onderwerpen.
Ik heb zeventien jaar als wtk in alle rangen gevaren op alles wat maar drijven wilde.
Begonnen in 1954 en gestopt in 1971.
Daarna 20 jaar bij de stroomboeren, waarvan 15 jaar het water aan de kook gehouden en 5 jaar bij projecten zoals ombouw,verbouw,nieuwbouw.
In de jaren 90 was er ook een crisis waarbij ze alle oudjes de kans gaven om op te krassen,dus ik mocht na 4 reorganisaties meegemaakt te hebben, waarbij je steeds een ander oor aangenaaid kreeg, op 55 jarige leeftijd met een wachtgeld/vut/aow regeling eruit en nu geniet ik daar reeds 20 jaar van (Ben nu 76 jaar).
Dit is in het kort mij loopbaan. Ik ben gestopt met varen omdat het gehalte van de bemanningen steeds verder omlaag ging. Jarenlang met goede Chinese bemanningen
gevaren, die werden te duur, en werden in één keer vervangen door Laskaren, Hindoe's aan dek, Moslims in de MK en Katholieken in de civiele dienst, je was meer tijd bezig om de onderlinge geschillen glad te strijken, dan met je werk. Ook begon de containervaart door te zetten en als je die oerlelijke bakken ziet wordt je daar ook niet vrolijker van.

Tot volgende keer.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Even voorstellen

Bericht door gerard tenerife »

Ik voel met je mee belgenout, ben begonnen in 1955 en gestopt in 1979. Hoe dan ook, welkom en kom maar eens op met wat verhalen :roll:
mvg Gerard
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Jos Komen (R.I.P)

Re: Even voorstellen

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Van harte welkom op Kombuispraat, Belgonaut. :)
We zijn benieuwd naar je sterke waargebeurde verhalen. :wink:
Knopenkees
Berichten: 231
Lid geworden op: 13 mei 2010 21:48

Even voorstellen.

Bericht door Knopenkees »

Kan het kort houden, de beste manier om me voor te stellen is een interview over een apart onderwerp, dat nog steeds ondergewaardeerd is.
Na drie jaar binnenvaart, 9 jaar zeevaart en dertig jaar walbaan scheepvaart gerelateerd in Rotterdam nu meer tijd voor vele hobby's en verzamelingen, dit is er een van

http://www.youtube.com/watch?v=g-iqQZtnv4E

Twee verzamelaars in Nederland van petemblemen en uniformknopen hebben het grootste deel van de Nederlandse koopvaardij in beeld gebracht met ca. 85 petemblemen en bijbehorende knopen, hier een aardig voorbeeld.
Loodswezen Nederland.jpg
Loodswezen Nederland.jpg (141.96 KiB) 4570 keer bekeken

Ik verwacht een zinvolle en leerzame bijdrage aan dit forum.
Jos Komen (R.I.P)

Re: Even voorstellen

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Van harte welkom op Kombuispraat, Kees. :)
Mooi interview.
Heb je aan dek of in de vetput gevaren? Wel belangrijk om dit te weten hier. :)
Knopenkees
Berichten: 231
Lid geworden op: 13 mei 2010 21:48

Re: Even voorstellen

Bericht door Knopenkees »

Dag Jos. Bedankt.

Hoorde op de zeevaartschool van een beroep, waar je in de havens niet hoefde te lossen en laden en waar je ook niet in de machinekamer hoefde te zijn.

gevaren bij KNSM, NedLloyd, HBT, Incotrans, Shell maar de leukste tijd was toch de KJCPL met vooral de reizen Far East - Zuid Amerika. Lang van huis, okee, maar was t.m. de moeite waard om je koffer uit te pakken.

En om je vraag te beantwoorden :

Radio Holland.
alex ten wolde

Re: Even voorstellen

Bericht door alex ten wolde »

ik zal mezelf hier even voorstellen,

ik ben alex ten wolde, ben 21 jaar. zit op de zeevaartschool in Den-Helder en ben momenteel aan het einde van me opleiding.
voor me school heb ik eerst 2.5 jaar gevaren om te zien of het was wat ik verwacht had, kwam erachter dat het veel meer was
dan dat ik dacht wat het was en toen besloten de opleiding te gaan doen.

Vaar nu ondertussen 4.5 jaar en monster aan en af zo vaak als dat ik kan, ben begonnen op coasters van 3000GT,
de Flinterforest en de Flinterwave ( later hernoemd Forest en Wave ). Momenteel vaar ik als stagaire op de ''onego St.petersburg'' van het bedrijf Forestwave Navigation, Dit is een multi-purpose schip van 8000 tonnes met eigen laadgerei, in deze 4.5 jaar altijd gemonsterd als stagaire met natuurlijk extra werk zoals:
de vetput in, want waarom zouden hun het doen als ze een leerling hebben, het zoeken naar de kompassleutel, maar ook stuurmans werk overgenomen
naar verloop van tijd. denk hierbij aan het laden van het schip, navigeren en alles wat daarbij komt kijken.

Momenteel zit ik de laatste gedeeltes van me school en hoop met twee weken weer aan boord te zitten om mijn stagetijd af te maken en daarna aanmonsteren als tweede stuurman voor de eerste keer.

tevens ben ik het neefje van Chris G die hier ook actief is op het forum.

tot zover mijn verhaal in het kort, kijk er naar uit om mee te doen op dit forum, wordt een hoop nuttigs behandeld maar het is ook altijd leuk om de oude zeevaartverhalen te horen.

met vriendelijke groeten,

Alex ten Wolde


Plaats reactie