Bouwgegevens altijd achterop accomodatie?

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Ragnar
Berichten: 519
Lid geworden op: 21 jul 2004 22:52
Locatie: Doha, Qatar

Bericht door Ragnar »

Hallo Ronny,


Bij deze begin ik toch te twijfelen alhoewel ik een paar keer op deze plaat heb gekeken. kan je misschien effe een PM sturen met je tel. (dit geldt ook voor onze jonge kombuizenaar Jos) heb nog wat leuke nieuwtjes die ik zelf niet online kan plaatsen.

punter

nummer

Bericht door punter »

de scheepvaartinspectie bepaald waar het reg.nr ingehakt wordt meestal op een droge plaats. het werf bord plaatsten wij altijd voor op de accomodatie goed leesbaar niet te hoog. voor mooie schepen een goede reclame voor de werf.

grt shipbilder Punter
Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3062
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Bericht door Compass »

Nog even voor alle duideluikheid; er worden heel wat "nummertjes gemaakt" op een schip:

Het hier besproken kadastrale nummer oftewel nummer en plaats van inschrijving in het (zee)schepenregister.

Bouwnummer en naam van de werf (dus totaal anders) op de befaamde en veel begeerde koperen plaat vaak aan voorkant opbouw

Serienummer en fabrikant van de voortstuwingsinstalatie op een idem koperen plaat ergens bij de ingang machinekamer

International call sign op topdek en op de reddingsbo(o)t(en)

En tegenwoordig als klap op de vuurpijl ook nog eens het IMO nummer ergens op de kont of bij de pijp

Daarbij vallen de nummertjes van Ronny helamaal in het niet ....
:) :)

Groeten,
Bert de Boer
Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3062
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Bericht door Compass »

Werfbord mv IJseldijk

Afbeelding


Bert de Boer


Plaats reactie