Bouwgegevens altijd achterop accomodatie?

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Co
Berichten: 1122
Lid geworden op: 22 jul 2004 23:01
Locatie: Thuis en af en toe voor de lol op zee.

Bouwgegevens altijd achterop accomodatie?

Bericht door Co »

Beste mede(ex) zeevarenden.

Klopt het dat op elk schip achter op de accomodatie de gegevens van werf en bouwjaar zijn ingeslagen?
Ik had het laatst aan de hand, en doordat de oude werfnaamplaat voorop de accomodatie ontbrak werd ik hier op gewezen, en ja hoor achterop stonden de gegevens. Nogmaals is dit altijd zo?

Groeten van Co de Rijk
"Als je ouder wordt besef je maar een ding: dat je van heel veel heel weinig af weet"

Gast

Bericht door Gast »

Hoi co.

Het ingeslagen nummer is het registratie nummer.
Gegevens van werf en bouwjaar staat vaak op een plaat dat bij spliet aan de voorkant van de accomodatie is opgehangen (vastgelast).
Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3062
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Bericht door Compass »

De gegevens in het achterschot van de opbouw zijn de kadastrale gegevens waar het schip geregistreerd staat

bv. 34567 Z ROTT staat voor Z(eeschip) ROTT(erdam)

Groeten,
Bert de Boer
Theo Horsten (R.I.P.)

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Het officiële nummer vond je bij coasters vaak achterin het luikhoofd van luik 2. Bij de tankers waar ik mee te maken had over het algemeen bovenin de pompkamer.
Ragnar
Berichten: 519
Lid geworden op: 21 jul 2004 22:52
Locatie: Doha, Qatar

Bericht door Ragnar »

Heb ze op alle schepen tot nu toe nog altijd bij de ingang van de accomodatie zien hangen

Afbeelding
Gast

Bericht door Gast »

Hoi Ragnar.

Dat is niet het ingeslagen registratie nummer maar gegevens vans de werf,en die hangen ze neer waar ze willen en of de eigenaar het graag wil hebben.
Gast

Bericht door Gast »

Die gast was ik dus,ik l......
Ragnar
Berichten: 519
Lid geworden op: 21 jul 2004 22:52
Locatie: Doha, Qatar

Bericht door Ragnar »

Hallo Ronny, volgens mij staat er op die plaat wel degelijk een registratie nummer ingeslagen plus het bouwnummer van de werf en bouwjaar.
Theo Horsten (R.I.P.)

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Het officiële nummer mag best op die plaat staan, zolang het ook maar ergens ingehakt is zodat je niet listig een andere plaat kunt ophangen.

Als we een tanker naar de sloop brachten en van klasse veranderden - we brachten ze onder BV - kregen we een nieuw nummer. We hebben dat een paar keer in de pompkamer geschilderd, zelfs wel eens met dikke viltstift geschreven, maar er waren surveyors die daar geen genoegen mee namen. Tja, zeikerts heb je overal. :)

Inhakken was te veel werk en dus werden we het eens over een tussenweg: oplassen. Moest hij wel gasvrij zijn en een certifcaat voor "hotwork" hebben, dat spreekt.
Gast

Bericht door Gast »

Bedankt forum leden voor jullie antwoorden,
kennelijk varieert de locatie van de ingehakte gegevens nogal eens.

Groeten van Co de Rijk.


Plaats reactie