Wm.H. Muller & Co
Re: Wm.H. Muller & Co
Affiche uit 1910 voor de veerdienst Rotterdam-Londen.
Groet, Paul G.
Groet, Paul G.
Re: Wm.H. Muller & Co
De foto van de onbekende Muller boot in Famagusta, Cyprus is de "Al Risk" ex "Batavier I".
m.v.g., Roy
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: Wm.H. Muller & Co
Bedankt Roy ! Ik wist het: die naam stond nog opgelast, maar ik was het vergeten...
Bij een andere gelegenheid lag er een oude Wagenborgboot met de brug midscheeps op datzelfde plekkie, onder Turkse vlag.
Kon nog nét even een een blik werpen in de al donkere mk met haar Industrie: de bemanning ging naar huis in Famagusta….
's Ochtends om 7 uur waren die *&^%# so-and-so's er alweer vandoor...en had ik niet verder kunnen bewonderen/fotograferen...
Ik meende dat het de Egbert Wagenborg was, maar anderen zeiden dat het een ander was.....En ik ben het vergeten....
Ik ben zo langzaam aan meer vergeten dan geleerd, lijkt het wel... Net alsof je , wanneer je het 'ergens' hebt neergepend, het van je hardeschijf wist....
Bij een andere gelegenheid lag er een oude Wagenborgboot met de brug midscheeps op datzelfde plekkie, onder Turkse vlag.
Kon nog nét even een een blik werpen in de al donkere mk met haar Industrie: de bemanning ging naar huis in Famagusta….
's Ochtends om 7 uur waren die *&^%# so-and-so's er alweer vandoor...en had ik niet verder kunnen bewonderen/fotograferen...
Ik meende dat het de Egbert Wagenborg was, maar anderen zeiden dat het een ander was.....En ik ben het vergeten....
Ik ben zo langzaam aan meer vergeten dan geleerd, lijkt het wel... Net alsof je , wanneer je het 'ergens' hebt neergepend, het van je hardeschijf wist....
Oost, west...ook best
Re: Wm.H. Muller & Co
Na even in m'n vlootlijstje gekeken te hebben kom ik op twee Wagenborg schepen, die de brug midscheeps hadden, met een Industriemotor er in Jan.
De "Prinsenborg" en de "Kroonborg" hadden een Industrie motor.
De ex "Prinsenborg", heeft eerst de Griekse en later de Cypriotische vlag gehad en wel onder de namen "Katia C" en "Laura".
De "Kroonborg", is via Holwerda naar S'pore gegaan en heeft ook de Hondurese vlag gehad.
Je zou dus zeer wel mogelijk de ex "Prinsenborg" met een bezoek vereerd kunnen hebben.
O ja, De "Egbert Wagenborg" had een Sulzer en de "Balticborg" en "Bothniaborg" hadden beiden een Werkspoor.
Meer Wagenborg schepen met de brug midscheeps kan ik zo gauw niet verzinnen.
m.v.g., Roy
De "Prinsenborg" en de "Kroonborg" hadden een Industrie motor.
De ex "Prinsenborg", heeft eerst de Griekse en later de Cypriotische vlag gehad en wel onder de namen "Katia C" en "Laura".
De "Kroonborg", is via Holwerda naar S'pore gegaan en heeft ook de Hondurese vlag gehad.
Je zou dus zeer wel mogelijk de ex "Prinsenborg" met een bezoek vereerd kunnen hebben.
O ja, De "Egbert Wagenborg" had een Sulzer en de "Balticborg" en "Bothniaborg" hadden beiden een Werkspoor.
Meer Wagenborg schepen met de brug midscheeps kan ik zo gauw niet verzinnen.
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: Wm.H. Muller & Co
Het ms Oosterburgh is op dit topic nog niet voorbij gekomen.
Hierbij de link naar Marhisdata:
http://www.marhisdata.nl/main.php?to_page=schip&id=4889
waarin 2 uitgebreide verhalen over een aanvaring met de Kloosterdyk (HAL) op de Schelde bij Antwerpen.
Groet, Paul G.
Hierbij de link naar Marhisdata:
http://www.marhisdata.nl/main.php?to_page=schip&id=4889
waarin 2 uitgebreide verhalen over een aanvaring met de Kloosterdyk (HAL) op de Schelde bij Antwerpen.
Groet, Paul G.
Re: Wm.H. Muller & Co
De "Oosterburgh" is ook een eenlingetje bij Muller & Co. geweest.
Op Marhisdata staan 2 foto's van haar als "Ifigenia" en dat is ook haar laatste naam geweest. Zo heb ik haar zomer 1981, varende op de "Smit Lloyd 46", ook in Prevesa zien liggen met Puerto Cortes, ( Honduras ), op de kont. Het was echter gewoon een Grieks schip.
Volgens de agent moest ik uitkijken met foto's van het schip te nemen daar de eigenaar hier niet van gediend was. De eigenaar gebruikte het schip dan ook uitsluitend om smokkelwaar te vervoeren, hetgeen, naar zeggen aldaar, zeer veel in de Griekse archipel voorkwam. Er zat dus gewoon een criminele organisatie achter het schip die meerdere schepen verspreid over Griekenland voor dat doel in eigendom had. natuurlijk heb ik er toen wel platen van geschoten, immers het was al gedaan voor ik gewaarschuwd werd...………
Los hiervan, je mag in Griekenland helemaal niet in havens foto's maken. Dien ten gevolge ben ik in Piraeus enkele jaren daarvoor door de dock police opgepakt. Dit liep nog met een sisser af, maar was voor mij meer geluk dan wijsheid...……..Volgens Marhisdata wordt sinds 1991 het bestaan van het schip in twijfel getrokken. Een nette manier om aan te geven dat de ex "Oosterburgh" niet meer bestaat.
Ik vond het wel een stoere coaster, wat m.i. voor de meeste van de Muller schepen wel opging.
Zomaar een herinnering bij een foto van een Muller & Co. schip !.
m.v.g., Roy
Op Marhisdata staan 2 foto's van haar als "Ifigenia" en dat is ook haar laatste naam geweest. Zo heb ik haar zomer 1981, varende op de "Smit Lloyd 46", ook in Prevesa zien liggen met Puerto Cortes, ( Honduras ), op de kont. Het was echter gewoon een Grieks schip.
Volgens de agent moest ik uitkijken met foto's van het schip te nemen daar de eigenaar hier niet van gediend was. De eigenaar gebruikte het schip dan ook uitsluitend om smokkelwaar te vervoeren, hetgeen, naar zeggen aldaar, zeer veel in de Griekse archipel voorkwam. Er zat dus gewoon een criminele organisatie achter het schip die meerdere schepen verspreid over Griekenland voor dat doel in eigendom had. natuurlijk heb ik er toen wel platen van geschoten, immers het was al gedaan voor ik gewaarschuwd werd...………
Los hiervan, je mag in Griekenland helemaal niet in havens foto's maken. Dien ten gevolge ben ik in Piraeus enkele jaren daarvoor door de dock police opgepakt. Dit liep nog met een sisser af, maar was voor mij meer geluk dan wijsheid...……..Volgens Marhisdata wordt sinds 1991 het bestaan van het schip in twijfel getrokken. Een nette manier om aan te geven dat de ex "Oosterburgh" niet meer bestaat.
Ik vond het wel een stoere coaster, wat m.i. voor de meeste van de Muller schepen wel opging.
Zomaar een herinnering bij een foto van een Muller & Co. schip !.
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: Wm.H. Muller & Co
Hier de eerste Scheldt uit 1938 op de werf in Westerbroek.
In maart 1955 omgedoopt naar Aardenburgh.
Roy schreef:
Groet, Paul G.
In maart 1955 omgedoopt naar Aardenburgh.
Roy schreef:
Je maakt ons wel nieuwsgierig naar die foto's van de voormalige Oosterburgh.natuurlijk heb ik er toen wel platen van geschoten, immers het was al gedaan voor ik gewaarschuwd werd...………
Groet, Paul G.