Wm.H. Muller & Co
Re: Wm.H. Muller & Co
De "Oosterburgh" is ook een eenlingetje bij Muller & Co. geweest.
Op Marhisdata staan 2 foto's van haar als "Ifigenia" en dat is ook haar laatste naam geweest. Zo heb ik haar zomer 1981, varende op de "Smit Lloyd 46", ook in Prevesa zien liggen met Puerto Cortes, ( Honduras ), op de kont. Het was echter gewoon een Grieks schip.
Volgens de agent moest ik uitkijken met foto's van het schip te nemen daar de eigenaar hier niet van gediend was. De eigenaar gebruikte het schip dan ook uitsluitend om smokkelwaar te vervoeren, hetgeen, naar zeggen aldaar, zeer veel in de Griekse archipel voorkwam. Er zat dus gewoon een criminele organisatie achter het schip die meerdere schepen verspreid over Griekenland voor dat doel in eigendom had. natuurlijk heb ik er toen wel platen van geschoten, immers het was al gedaan voor ik gewaarschuwd werd...………
Los hiervan, je mag in Griekenland helemaal niet in havens foto's maken. Dien ten gevolge ben ik in Piraeus enkele jaren daarvoor door de dock police opgepakt. Dit liep nog met een sisser af, maar was voor mij meer geluk dan wijsheid...……..Volgens Marhisdata wordt sinds 1991 het bestaan van het schip in twijfel getrokken. Een nette manier om aan te geven dat de ex "Oosterburgh" niet meer bestaat.
Ik vond het wel een stoere coaster, wat m.i. voor de meeste van de Muller schepen wel opging.
Zomaar een herinnering bij een foto van een Muller & Co. schip !.
m.v.g., Roy
Op Marhisdata staan 2 foto's van haar als "Ifigenia" en dat is ook haar laatste naam geweest. Zo heb ik haar zomer 1981, varende op de "Smit Lloyd 46", ook in Prevesa zien liggen met Puerto Cortes, ( Honduras ), op de kont. Het was echter gewoon een Grieks schip.
Volgens de agent moest ik uitkijken met foto's van het schip te nemen daar de eigenaar hier niet van gediend was. De eigenaar gebruikte het schip dan ook uitsluitend om smokkelwaar te vervoeren, hetgeen, naar zeggen aldaar, zeer veel in de Griekse archipel voorkwam. Er zat dus gewoon een criminele organisatie achter het schip die meerdere schepen verspreid over Griekenland voor dat doel in eigendom had. natuurlijk heb ik er toen wel platen van geschoten, immers het was al gedaan voor ik gewaarschuwd werd...………
Los hiervan, je mag in Griekenland helemaal niet in havens foto's maken. Dien ten gevolge ben ik in Piraeus enkele jaren daarvoor door de dock police opgepakt. Dit liep nog met een sisser af, maar was voor mij meer geluk dan wijsheid...……..Volgens Marhisdata wordt sinds 1991 het bestaan van het schip in twijfel getrokken. Een nette manier om aan te geven dat de ex "Oosterburgh" niet meer bestaat.
Ik vond het wel een stoere coaster, wat m.i. voor de meeste van de Muller schepen wel opging.
Zomaar een herinnering bij een foto van een Muller & Co. schip !.
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: Wm.H. Muller & Co
Hier de eerste Scheldt uit 1938 op de werf in Westerbroek.
In maart 1955 omgedoopt naar Aardenburgh.
Roy schreef:
Groet, Paul G.
In maart 1955 omgedoopt naar Aardenburgh.
Roy schreef:
Je maakt ons wel nieuwsgierig naar die foto's van de voormalige Oosterburgh.natuurlijk heb ik er toen wel platen van geschoten, immers het was al gedaan voor ik gewaarschuwd werd...………
Groet, Paul G.
Re: Wm.H. Muller & Co
Het is de bedoeling dat ik in januari op computer cursus ga.
Misschien dat er dan na al die jaren eindelijk eens iets in positieve zin gaat veranderen.
Wat de "Ifigenia" betreft, die zullen weinig van de foto's die op Marhisdata verschillen...…..
m.v.g., Roy
Misschien dat er dan na al die jaren eindelijk eens iets in positieve zin gaat veranderen.
Wat de "Ifigenia" betreft, die zullen weinig van de foto's die op Marhisdata verschillen...…..
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: Wm.H. Muller & Co
Nog 2 mooie van Müller.
De Nijenburg. Gekocht in april 1940, maar heeft, gevorderd, de gehele oorlog voor de Duitsers gevaren.
In 1946 terug bij Müller en in 1976 verkocht.
En de Elsenburgh. Gekocht in 1948 en verkocht in 1961.
Groet, Paul G.
De Nijenburg. Gekocht in april 1940, maar heeft, gevorderd, de gehele oorlog voor de Duitsers gevaren.
In 1946 terug bij Müller en in 1976 verkocht.
En de Elsenburgh. Gekocht in 1948 en verkocht in 1961.
Groet, Paul G.
Re: Wm.H. Muller & Co
Mooie schoolplaat van August van Voorden.
Rotterdam met de Boompjes in 1912 en de Batavier IV.
Groet, Paul G.
Rotterdam met de Boompjes in 1912 en de Batavier IV.
Groet, Paul G.
Re: Wm.H. Muller & Co
gr.bas
Re: Wm.H. Muller & Co
Inderdaad een mooi schip. Later wat verminkt tot doosjesboot.
Eerst in 1962 bij Verolme verlengd met zo'n 8,5 meter.
Daarna is in 1968 de brug naar achter verplaatst bij Nienhuis & van der Berg.
Toen zag het er zo uit.
Groet, Paul G.
Eerst in 1962 bij Verolme verlengd met zo'n 8,5 meter.
Daarna is in 1968 de brug naar achter verplaatst bij Nienhuis & van der Berg.
Toen zag het er zo uit.
Groet, Paul G.
Re: Wm.H. Muller & Co
Nog niet echt lelijk..
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
Re: Wm.H. Muller & Co
Naar hedendaagse maatstaf heb je wel gelijk Jinny, maar het haalt het m.i. echt niet bij het originele schip.
m.v.g., Roy
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................