Nora 1984

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Plaats reactie
Arie
Berichten: 132
Lid geworden op: 22 sep 2004 09:16

Nora 1984

Bericht door Arie »

Is er iemand die foto's heeft van de "Nora" uit 1984 en die later is verlengd? Ze vaart nu onder Finse vlag als "Cleopatra"...Heeft het schip ook zusterschepen (gehad)?

Gast

Bericht door Gast »

Afbeelding

Hoi Arie.


Ik heb het genoegen gehad om dit mooie schip uit te halen in 1984 van patje werf.
Het was wel een ongeluksschip hoor.
eerste dag smorgens wakker en de 2de mach in geen velden of wegen te bekkennen,3 maanden later werdt hij op gevist bij just.
schuivende deklast,stuurmachine die niet goed werkte enz enz.
heb er 7 maanden op gevaren.

even vergeten:
je kunt dit een soort zusterschip noemen van de menna en de mathilde
maar eigenlijks alleen in zijn soort,is er een verbeterde versie er van zullen we maar zeggen.
het eerste schip bij de club met zwaar olie.
Arie
Berichten: 132
Lid geworden op: 22 sep 2004 09:16

Bericht door Arie »

Hallo Ronny!

Dat was een snelle reactie. Misschien teveel gevraagd maar heb je ook nog een deel van een algemeen plan van de accomodatie? Ik weet dat ze nu vaart voor Primashipping uit Porvoo/Borgå, voornamelijk in de baltic.
Gast

Bericht door Gast »

Hoi Arie.

Helaas moet ik je teleurstellen,heb wel een heleboel foto's van schepen maar helaas geen bouwplan of algemeen plan.
De acc was ongeveer het zelfde als de menna,weet niet of je die kent.
Gast

Bericht door Gast »

Afbeelding[url]

Verlenging "NORA" bij Niestern Sander" met een sectie van 6.60 m .


Bert.
Bert (R.I.P.)

Bericht door Bert (R.I.P.) »

Afbeelding[url]

Heb wel een algemeen plan betreffend de inhouden e.d van de "NORA"" ook nooit weg;)


gr Bert.
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 685
Lid geworden op: 22 jul 2004 00:47
Locatie: Dalfsen

Bericht door Eric »

Afbeelding

De Cleopatra

Eric
Rust Roest
Maar Roest Rust niet.
Arie
Berichten: 132
Lid geworden op: 22 sep 2004 09:16

Bericht door Arie »

hoop reacties, zie op het "ladingplan" en de foto van de bijgeplaatste sectie dat het ruim geen open spanten heeft...wel een "ouderwets" gangboord en geen geklim op de coaming om in het ruim te kijken.
Vraag me af of de brugindeling ook nog ouderwets was....
Hoe was eigenlijk de samenstelling van de bemanning, wellicht dat Ronny hier antwoord op heeft.
Gast

Bericht door Gast »

Hoi arie.

toen ik haar uithaalde was het zo

kapt
stm
1ste mach
2de mach
kok
2 matrozen
2 lichtpikken

dus 9 man en makkelijk bootje voor de onderhoud zoals elk W&B schip toen der tijd heb 3,5 jaar bij die club gevaren en met veel plezier.
Gast

Bericht door Gast »

Nog even ter info het is niet 1984 maar de eerste reis was op 11-3-1982.
dus de nora is in 1982 in de vaart gekomen en niet 1984,zoals ik ook dacht maar ben dus in het oude monsterboekje gedoken en vond dus deze datum.


Plaats reactie