Rompsnelheid
Inderdaad Henk een compas is aan boord maar een gps hebben we bij spliet niet in de redeingsboot.
Het is ook niet de bedoeling tegenwoordig dat je gaat varen met dat ding,alleen om van het zinkende schip weg te komen.
er is wel een sart aan boordt,als je een schip in de beurt ziet kan je die aan zetten en dan ziet hij door middel van de echo's op zijn radarscherm waar de lifeboat zich bevind.
Ook nemen we dus de epirp mee,als je die activeert dan zent hij via een sat de positie en IMO no van het lifeboat naar een grond/kuststation.
Het is ook niet de bedoeling tegenwoordig dat je gaat varen met dat ding,alleen om van het zinkende schip weg te komen.
er is wel een sart aan boordt,als je een schip in de beurt ziet kan je die aan zetten en dan ziet hij door middel van de echo's op zijn radarscherm waar de lifeboat zich bevind.
Ook nemen we dus de epirp mee,als je die activeert dan zent hij via een sat de positie en IMO no van het lifeboat naar een grond/kuststation.
Nooit in een sloep, wel twee keer voor een hoge zee af Thyboron binnenlopend. Dotten poetskatoen in de wc's, aan bakboord en aan stuurboord, en daar dan olie in. Dat ging goed.
Dat je de wc's dan niet kon gebruiken gaf niet. Het ging je toch dun door de broek. :D
Je hebt maar heel weinig olie nodig. Die zak moet je aan je drijfanker vastmaken en ik denk wel dat dat zal werken. Voor alle zekerheid ook wat "Haarlemmer Olie" meenemen. Vierkant in de fles, rond op de tong.
.
Dat je de wc's dan niet kon gebruiken gaf niet. Het ging je toch dun door de broek. :D
Je hebt maar heel weinig olie nodig. Die zak moet je aan je drijfanker vastmaken en ik denk wel dat dat zal werken. Voor alle zekerheid ook wat "Haarlemmer Olie" meenemen. Vierkant in de fles, rond op de tong.
.
En het staat nog op je lijstje...
J. Siebel
Schip verlaten
Handleiding voor het sloepsgastdiploma
Een bus, inhoudende 4,5 liter plantaardige of dierlijke stortolie, of oliezak en 4,5 liter stortolie (meestal walvistraan). De bus (figuur 25) moet zodanig zijn ingericht, dat zij aan het drijfanker kan worden vastgemaakt en de olie gemakkelijk "stort" (ventielregeling), of een oliezak (figuur 26) en een bus met 4,5 liter stortolie voor het vullen van de oliezak. Om het "oliestorten" (druppelen) te bevorderen kan wat bruinwerk of poetskatoen in de oliezak worden gedaan. De olie wordt in zee gestort als de boot in woelige zee achter het drijfanker liggend door "krullers" water overneemt; de in zee gebrachte olie gaat ter plaatse de vorming van krullers (brekers) tegen. De golfbeweging blijft echter.Golfstillende olie + stortzakje ___ ___ ___ ___ ___ ___
J. Siebel
Schip verlaten
Handleiding voor het sloepsgastdiploma