Verhaal van Leen

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
mink

kroegen tocht

Bericht door mink »

hallo rinus ja een kroegen tocht kan ,maar toen mijn ouders uit scheveningen verhuisden naar rotterdam had ik niet de leeftijd
om in de kroeg te komen maar die naam van leen had ik nog niet gehoord als kroeg in duin dorp vandaar ,maar waneer is die kroegen tocht
dan gaat die bloemkool ook mee he gezellig. uitleg van leen is logies toch.
h.g.mink

shipwis
Berichten: 602
Lid geworden op: 22 jul 2004 13:19
Locatie: rotterdam

Bericht door shipwis »

ik heb ook 'n logo'tje voor mezelf bedacht,
maar denk je dat ik het erop krijg?????ghehehehe
geen denken aan, het lukt gewoon niét, gedver, en nou???
anywone how'll help me? 4 *f...* sake,
pete
rinus

Bericht door rinus »

shipwis schreef:ik heb ook 'n logo'tje voor mezelf bedacht,
maar denk je dat ik het erop krijg?????ghehehehe
geen denken aan, het lukt gewoon niét, gedver, en nou???
anywone how'll help me? 4 *f...* sake,
pete
hallo pete staat het logotje op een site ?
dat is wel nodig.
gr.rinus
Jos Komen (R.I.P)

logo

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Pete,
Als je het logootje naar me opstuurt, wil ik het wel bewerken of plaatsen.
Maar na meer dan 10 grote pilsen heb ik er ook wel eens moeite mee. Ghehehe
All the best
Jos
Jos Komen (R.I.P)

logootje

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Pete, ik heb even tijdelijk een logootje bij je geplaatst.
Anders staat het zo kaal.
Pete in zijn jonge jaren op de Theano.
All the best
Jos
shipwis
Berichten: 602
Lid geworden op: 22 jul 2004 13:19
Locatie: rotterdam

Bericht door shipwis »

:lol: :lol: :lol:
nou, jos,
bedankt alvast,
deze mag je er ook van mij op laten staan,
is wel zo leuk, niet dan?
bij voorbaat mijn dank,
mzzl, pete
:wink: :wink: :wink:
Ruud (R.I.P.)

Bericht door Ruud (R.I.P.) »

Ahoy Pete,
Die zou ik ook laten staan, staat er goed op.Typisch dat bijna niemand een foto erop heeft staan van vandaag de dag,hihihi :wink: Maar het is wel zo leuk met een plaatje of foto erbij. :!:
groetjes ruud
PS. Boek is vanmiddag aangekomen, en zal er gelijk nog voor Theo Horsten erbij doen, dat boek is ook goed aangekomen.Bedankt mannen.
groetjes ruud
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Het nieuwste verhaal van ons aller Leen Bal zojuist geplaatst op scheepspraat.
Aai Afhouder Deel 3.
Veel leesplezier.
Jos

http://home.hccnet.nl/j.a.komen/bal.htm
rinus

Bericht door rinus »

Leen het was weer van oudtst kijk al weer uit naar het volgende .
verhaal.
gr.rinus
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Dit mooie verhaal van Leen Bal staat in ruim zeven bij Te Koop, omdat er zoals op een forum vaker gebeurt, er afgeweken wordt van het oorspronkelijke onderwerp.
Dit ging over samen met de de Amerikaanse marine ergens binnenliggen en ik vind dat dit verhaal meer lezers verdient, bij deze.
All the best
Jos

Geplaatst: 09 Sep 2004 10:55 pm Onderwerp: Marine.

--------------------------------------------------------------------------------

Goede avond Compadres, een avond cq een nacht de wal op daar wil ik het eens over hebben. We lagen het was in de Zestiger jaren met de Aprodite in Huelva Machine onderdelen te lossen. En na de avondpot gingen we met de hele reutemeteut de wal op om bij te tanken. Onze ouwe Cor was ook van de partij hoe kon het ook anders. Jopie de Drinker, Henk de Blauwe en Kees Bloemkool niet te vergeten brulden om het harst dat ze hem goed zouden raken. Niet wetende dat het niet alleen de drank zou zijn die we zouden raken. Gerrit Zwaargeschapen ging eerst even naar de vrouwtjes zei hij en zou zich daarna weer bij ons voegen. We kwamen in de kroeg van José waar we vaak naar toe gingen aan. De grote ramen stonden wijd open en het was nog vrij rustig dus allemaal aan de Tap en hijsen maar. Na vele kouwe toeters verder kwam de stemming er al behoorlijk in. En begon Kees met rauwe stem zijn gore liedjes te zingen. Onze Ouwe die altijd kopstoten dronk viel met Kees in, die was daar erg verguld mee want meestal kreeg hij op zijn donder van hem. Gerrit zwaar geschapen die net terug was van het plompzakken zei dat er een Yankekruiser in de haven lag. Toen hij bij de meiden aankwam stonden er vijf van die opgedirkte pikkies met hun Dollars in hun klauwe te wachte om op de dot te kenne, zei hij. Maar hij had effe voorrang bedongen zei hij zijn vuist tonend. Dan mag je wel uitkijken Gerrit zei de Ouwe tegen hem want als die gasten je tegen komen ben je nog niet jarig man. We zaten nog een paar uur flink te hijsen toen we gestommel en geschreeuw voor de kroeg hoorden. En daar stapten een hele horde van die Wereld veroverende Yanken door de ramen de kroeg binnen. Het duurde niet lang of zo,n Yank met een lelijk blauwoog kreeg Gerrit Zwaargeschapen in de gaten. Hij wees naar Gerrit en brulde dat die vent was die hem dat blauwe oog bezorgd had. Een van die gasten liep op Gerrit af en sloeg hem voor zijn kop. Kees Bloemkool die bij de bierpomp zat werd door twee man besprongen. Kees sloeg met zijn kolossale vuisten naar zijn belagers maar raakte daarbij vol de bierpomp. Die brak finaal af en het bier spoot met kracht in Kees zijn gezicht. Die hield zich over de bierstraal heen aan de andere kant van de tap vast. Ėén van de twee Yanken kreeg Kees los, hij sloeg zijn machtige op knoesten lijkende armen om Kees zijn rug heen en begon de lucht uit Kees zijn longen te persen. Kees liep helemaal blauw aan en keek de Yank verbaast aan hij wist niet wat hem overkwam. Alleen dat hij steeds minder lucht in zijn longen kreeg wat de Yank er langzaam uitperste. Hij keek vol triomf naar Kees in de overtuiging dat hij die Hollander wel even zou overwinnen. En toen sloeg Kees die menig gevecht gewonnen had toe. Zijn knie schoot omhoog en plette de ballen van zijn kwelgeest, en voor die met een hoge stem kon gaan zingen ramde Kees hem met zijn voorhoofd tegen zijn neus.Die uit elkaar spatte als een overrijpe pruim. Met zijn beiden handen voor zijn gezicht waar het bloed door heen gulpte stortte de Yank op de grond. Daar die Yanken in de meerderheid waren werden we aardig in de hoek gedreven al gaven we ook aardig wat klappen terug. Op een zeker moment hadden drie van die gasten me te pakken, en al sloeg ik waar ik kon, langzaam maar zeker werd ik door ze op gepakt. Met mijn kop naar voren toe renden ze naar het raam en donderden me naar buiten. Toen ik naar buiten vloog hield ik mijn handen voor mijn kop, om die te beschermen als ik op grond terecht zou komen. Maar toen ik dacht op de grond terecht te komen vingen een stel armen me op. Het bleek de bemanning van een Duits vrachtschip de Gunter Spiesse te zijn naar later bleek. Die op weg naar Jossé zijn kroeg waren om de bloementjes buiten te zetten. Ik brulde dat we door zo,n rot stel Yanken werden aangevallen. De Manschaft vloog naar binnen en mengden zich in het gevecht. Na korte tijd hadden we de kroeg van die wereld veroveraars schoon geveegd. En zijn de hele nacht doorgezakt met mannen wiens familie vijftien jaar terug nog onze vijanden waren. Dus zo als je ziet bier verbroederd.
_________________


Plaats reactie