Sterke verhalen.
Re: Sterke verhalen.
Weer een prachtig verhaal, Bob.
Liggen jullie met de kerst in Volos?
http://www.marinetraffic.com/ais/detail ... /245060000
Liggen jullie met de kerst in Volos?
http://www.marinetraffic.com/ais/detail ... /245060000
- gerard tenerife
- Berichten: 6491
- Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
- Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje
Re: Sterke verhalen.
Ja afgekeurde ruimen kennen we allemaal wel, was het niet voor de graanschotten, dan was het wel voor de natte buikdenning
Ik meen me nog te herinneren, graan laden in Kalmar in de jaren 60. We waren van te voren al gewaarschuwd dat je buikdenning gegarandeerd afgekeurd werd, als niet nat dan vuil. De inspecteur had een familielid die in het papier zat, hij keurde alles af en dan moest de buikdenning met dik papier bedekt worden. ach ja zo verdient iedereen wat
Pracht verhaal en leuk beschreven, ik kijk uit naar de volgende.
mvg Gerard.
Ik meen me nog te herinneren, graan laden in Kalmar in de jaren 60. We waren van te voren al gewaarschuwd dat je buikdenning gegarandeerd afgekeurd werd, als niet nat dan vuil. De inspecteur had een familielid die in het papier zat, hij keurde alles af en dan moest de buikdenning met dik papier bedekt worden. ach ja zo verdient iedereen wat
Pracht verhaal en leuk beschreven, ik kijk uit naar de volgende.
mvg Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Re: Sterke verhalen.
In Belgie konden ze er ook wat van , moest je na het graan lossen de ruimen schoon aan bieden.
Kwam het manneke controleren en constateerde dat het niet proper genoeg was, en wat denk je na nog een keer geveegd te hebben werden we vol gestort met steenkool. @#@#&$#@
Hans
Kwam het manneke controleren en constateerde dat het niet proper genoeg was, en wat denk je na nog een keer geveegd te hebben werden we vol gestort met steenkool. @#@#&$#@
Hans
Voor elke oplossing.
Is wel een probleem te bedenken.
Is wel een probleem te bedenken.
Re: Sterke verhalen.
Ruimen goed- of afgekeurd worden....Breek me de bek niet open zou ik zeggen .
Maar nog een "leuke" uit eigen ervaring.
Bevroren tonijn gelost in Mayaguez ( P.R.) en dan drie dagen varen naar Havanna om dozen sinaasappelen te gaan laden voor Europa.
Als je die geladen had was die sinaasappelgeur zo sterk dat die alle andere geuren die er zouden zijn overheerste. Maar ja, als de lading er nog niet is ga je afkeuren nietwaar? Dus dat gebeurde ook bij ons, men nam toch een "ietsie pietsie vislucht" waar, dus afgekeurd.
Vroeg zo langs m'n neus weg hoe we die geur dan wel weg konden krijgen en men vertelde mij dat koffie branden in de ruimen hiervoor prima geschikt was (een van de oudste truken doch voor hun was het nieuw ) Dus lekker wat koffie in het ruim gebrand en vlak voor inspectie de ruimen nog goed geventileerd en kwam dezelfde inspecteur aan boord voor z'n inspectieronde. Na z'n rondje gemaakt te hebben vertelde hij mij dat de ruimen afgekeurd waren. Op m'n stomverbaasde vraag "Waarom" antwoorde hij...I smell some coffee...
Goed...na geladen te hebben kwamen de bekende papieren aan boord waaronder de Statement of Facts, hierop staan alle werktijden vermeld alsmede vertragingen, regentijden en natuurlijk ook de tijden dat het schip niet kon laden vanwege "afgekeurde" ruimen.
Heb toen m'n flesje Tipp-Ex erbij gepakt en al die tijden van afgekeurde ruimen over getjet, niets meer van te zien. Nadat alles foetsie was vroegen ze waarom ik dat gedaan had en hun de zaak uitgelegt waarom ik mij nogal "gepakt" voelde,had tenslotte toch keurig hun instructies uitgevoerd. Vonden zij ook dus iedereen tevreden. Nooit meer wat van gehoord:-D .
Groeten,K.Brouwer
Maar nog een "leuke" uit eigen ervaring.
Bevroren tonijn gelost in Mayaguez ( P.R.) en dan drie dagen varen naar Havanna om dozen sinaasappelen te gaan laden voor Europa.
Als je die geladen had was die sinaasappelgeur zo sterk dat die alle andere geuren die er zouden zijn overheerste. Maar ja, als de lading er nog niet is ga je afkeuren nietwaar? Dus dat gebeurde ook bij ons, men nam toch een "ietsie pietsie vislucht" waar, dus afgekeurd.
Vroeg zo langs m'n neus weg hoe we die geur dan wel weg konden krijgen en men vertelde mij dat koffie branden in de ruimen hiervoor prima geschikt was (een van de oudste truken doch voor hun was het nieuw ) Dus lekker wat koffie in het ruim gebrand en vlak voor inspectie de ruimen nog goed geventileerd en kwam dezelfde inspecteur aan boord voor z'n inspectieronde. Na z'n rondje gemaakt te hebben vertelde hij mij dat de ruimen afgekeurd waren. Op m'n stomverbaasde vraag "Waarom" antwoorde hij...I smell some coffee...
Goed...na geladen te hebben kwamen de bekende papieren aan boord waaronder de Statement of Facts, hierop staan alle werktijden vermeld alsmede vertragingen, regentijden en natuurlijk ook de tijden dat het schip niet kon laden vanwege "afgekeurde" ruimen.
Heb toen m'n flesje Tipp-Ex erbij gepakt en al die tijden van afgekeurde ruimen over getjet, niets meer van te zien. Nadat alles foetsie was vroegen ze waarom ik dat gedaan had en hun de zaak uitgelegt waarom ik mij nogal "gepakt" voelde,had tenslotte toch keurig hun instructies uitgevoerd. Vonden zij ook dus iedereen tevreden. Nooit meer wat van gehoord:-D .
Groeten,K.Brouwer
Re: Sterke verhalen.
In de binnenvaart werd koffie branden ook toegepast,men smeerde ook wel bruine teer onder het gangboord.Nu er bijna geen schepen zijn met houten luiken lukt dit niet meer.Groeten,Arie.
-
- Berichten: 110
- Lid geworden op: 05 jul 2009 09:53
- Locatie: La Vall D'uixo, Spanje.
Re: Sterke verhalen.
Mvrg Ronald.
Nooit gevaren, niet geleefd!
Re: Sterke verhalen.
DIT mooie sterke verhaal zal ongetwijfeld bij velen bekend zijn, maar voor degenen die het nog niet kennen.
- Harry G. Hogeboom
- Berichten: 14451
- Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
- Locatie: Canada
Re: Sterke verhalen.
NU dus wel Jos, tesamen met het minder jofele verhaal onlangs op Tankers, komt die Schelp hier toch niet zo "Royaal" vanaf!! Money...money...moneyDit mooie sterke verhaal zal ongetwijfeld bij velen bekend zijn
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
"Don't sweat the small stuff"
zeemansverhalen gevraagd
Mijn derde reis op de Zaankerk, in 1962, ditmaal naar Australië. Ik was passagiersbediende en de hofmeester was een oude rot, chef Buitenhuis. Op de terugreis kwamen er in Sydney nieuwe passagiers aan boord. Onder de nieuwe passagiers was een echtpaar met een bloed mooie dochter van plms 18 jaar. Bij het voorstellen en handje schudden, welkom aan boord, stelde dat bloed mooie meisjes zich ook voor. Ze was van Nederlandse afkomst en ging op vakantie in Nederland.
Het meisje heette Dagmar. Ze sprak de naam echter uit op z,n engels, dat werd dus Dekme, waarop chef Buitenhuis reageerde: oke,ga maar naar je hut, ik kom zo....
Ik als jongeling had het schaamrood op de kaken
Het meisje heette Dagmar. Ze sprak de naam echter uit op z,n engels, dat werd dus Dekme, waarop chef Buitenhuis reageerde: oke,ga maar naar je hut, ik kom zo....
Ik als jongeling had het schaamrood op de kaken
Re: Sterke verhalen.
Vanmorgen dit berichtje ontvangen van Bob Kristel omtrent zijn ervaringen met het Kanaal van Korinthe.
De bijgaande foto's zijn overigens gemaakt op de HUNZEDIJK door D. Kajuiter die er een paar weken geleden ook doorheen gekomen is.
Grt
Bert de Boer
Funny people, these Greek...
As already announced a couple of times to agents and pilots, we arrived 0600 LT at Isthmia pilot station for the Corinth Canal. On the vhf a very sleepy pilot announced that there was an hour delay, so we started drifting just 6 cables off the canal entrance.
After an hour we called again and the pilot announced another 20 minutes before it would be our turn.
In the end the pilot arrived 0830 LT. In the meantime my adrenaline level was reaching the red line... 2,5 hours of our 10 hours advantage by taking the expensive passage through the canal instead of going around the Peleponnisos peninsula, was already gone. And we were so much in a hurry...
The pilot came on board, a small, old and very grumpy man. To show especially myself my good will, I wished him kindly a goodmorning and wanted to give him a hand.
He just grumbled something and denied my hand.
On moments like these it can go either way, I count to 10 or maybe even 20 and normally all will be zen. Or I let the adrenaline do it's work and then...
But in a sudden flash I imagined the pilot angrily going off the ship, telling me in Greek who's the smartest now, and us taking the passage out of Corinth Bay again (12hrs) and then as yet going around Peleponnisos... So I chose the zen-way...
"Captain, the floor is too low, I need something to stand on or I can't steer".
"No problem pilot", and I asked the ratings to bring a pallet where he could stand on.
"Captain, I would like to have a very strong coffee" so I grrrr made him a strong coffee.
He lit up a cigarette and halfway his cigarette he asked: "You don't mind if I smoke, captain?" and I said (against company rules),"No, grrrr, no problem pilot", and I confess I even brought him an ashtray.
During the passage I noticed, apart from the smoke, a nasty smell and I happened to discover it was the pilot!
So during the passage of the Corinth Canal we had a pilot on a pallet, smoking, drinking coffee and farting all the time.
But it was only 1 hour or so. And you know, we were outside during the passage enjoying the view and taking pictures. You'll find a couple of them in the attachment...
After our dash to Eleusis the same day, I thought things were getting better. But then the agent came on board... Drunk as a fart...
Maybe I should consider decaf coffee...
Hope you have a great weekend!
Bob Kristel
De bijgaande foto's zijn overigens gemaakt op de HUNZEDIJK door D. Kajuiter die er een paar weken geleden ook doorheen gekomen is.
Grt
Bert de Boer
Funny people, these Greek...
As already announced a couple of times to agents and pilots, we arrived 0600 LT at Isthmia pilot station for the Corinth Canal. On the vhf a very sleepy pilot announced that there was an hour delay, so we started drifting just 6 cables off the canal entrance.
After an hour we called again and the pilot announced another 20 minutes before it would be our turn.
In the end the pilot arrived 0830 LT. In the meantime my adrenaline level was reaching the red line... 2,5 hours of our 10 hours advantage by taking the expensive passage through the canal instead of going around the Peleponnisos peninsula, was already gone. And we were so much in a hurry...
The pilot came on board, a small, old and very grumpy man. To show especially myself my good will, I wished him kindly a goodmorning and wanted to give him a hand.
He just grumbled something and denied my hand.
On moments like these it can go either way, I count to 10 or maybe even 20 and normally all will be zen. Or I let the adrenaline do it's work and then...
But in a sudden flash I imagined the pilot angrily going off the ship, telling me in Greek who's the smartest now, and us taking the passage out of Corinth Bay again (12hrs) and then as yet going around Peleponnisos... So I chose the zen-way...
"Captain, the floor is too low, I need something to stand on or I can't steer".
"No problem pilot", and I asked the ratings to bring a pallet where he could stand on.
"Captain, I would like to have a very strong coffee" so I grrrr made him a strong coffee.
He lit up a cigarette and halfway his cigarette he asked: "You don't mind if I smoke, captain?" and I said (against company rules),"No, grrrr, no problem pilot", and I confess I even brought him an ashtray.
During the passage I noticed, apart from the smoke, a nasty smell and I happened to discover it was the pilot!
So during the passage of the Corinth Canal we had a pilot on a pallet, smoking, drinking coffee and farting all the time.
But it was only 1 hour or so. And you know, we were outside during the passage enjoying the view and taking pictures. You'll find a couple of them in the attachment...
After our dash to Eleusis the same day, I thought things were getting better. But then the agent came on board... Drunk as a fart...
Maybe I should consider decaf coffee...
Hope you have a great weekend!
Bob Kristel
- Bijlagen
-
- Corinthe kanaal 6.JPG (77.93 KiB) 1984 keer bekeken
-
- Corinthe kanaal 3.JPG (95.34 KiB) 1984 keer bekeken