Sterke verhalen.

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Harry G. Hogeboom

Re: Sterke verhalen.

Bericht door Harry G. Hogeboom » 11 apr 2016 18:03

Kalibootjes........daar werden al sterke verhalen over verteld toen ik nog 7e massinist was in de 1960ties!! :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"

hondasevenfifty
Contacteer:

Bericht door hondasevenfifty » 12 apr 2016 18:26

mooi verhaal ,herkenbaar je maakte toen nog wel eens wat mee.

Hans de Haan
Nemo me impune lacessit
Hans de Haan

Maarten Vroombout

Bericht door Maarten Vroombout » 25 jun 2016 16:24

Mooi verhaal van stuurman Vlietstra. Goed geschreven.
Wie volgt,
groeten van Maarten

Jos Komen
Contacteer:

Bericht door Jos Komen » 15 jul 2016 00:11

Degenen die dit nog niet gelezen hebben kunnen HIER genieten van een boek van Jan Noordegraaf. :wink:
Hij die nooit gevaren heeft
Weet niet hoe een zeeman leeft.

http://www.scheepspraat.nl/

Gert Schouwstra
Contacteer:

Bericht door Gert Schouwstra » 04 nov 2016 22:13

Ik had deze nog nooit gelezen, Jos en vanavond in een keer uitgelezen.
Gert
- Varen is Leven -
Mijn website AA-Planadvies is op 12 april helemaal vernieuwd.

hansvanloo

Bericht door hansvanloo » 25 dec 2016 14:02

Hoi Maarten,

Eindelijk na al die jaren begint mijn familie het nu langzamerhand ook te geloven.

Met hartelijke groet,

Hans van loo.
4e/3e WTK Antillian Brewer/Antillian Star.

Jacob Bothof

Bericht door Jacob Bothof » 03 apr 2018 18:36

Even opnieuw een beetje deze topic opwarmen,
Zo ouwe zeeschuimers en walsmurven die we uiteindelijk allemaal geworden zijn :wink: , maar in onze gedachten
nog steeds op ouwe of nieuwe schepen vertoeven en de leuke en minder leuke tijden herbeleven :( .
Gezien de belabberde laatste dagen :x , veel regen en soms een hagelbui waardoor ik niet in de tuin kon hobbyen ben ik in de topic Sterke Waargebeurde verhalen gedoken.Eerlijk gezegd heb ik mij van begin tot het eind zitten verkneukelen :lol: .
Maar al met al, voor vanavond gooi ik de Toko toch op slot en ga van een heerlijke versnapering genieten :) voor ik aan
tafel ga.Alleen doe ik het hier zonder jassie ToeTop en op m'n slippers.
Bij ons aan boord waren de kledingvoorschriften nooit zo streng, als de ouwe het nodig vond was het allemaal
in het blauw of wit of kaki (stuurlui meestal in het wit, het zwarte koor bijna allemaal kaki.)
(een nieuwe 2de stuurman, tafelhoofd , heeft me wel eens de salon uitgestuurd omdat ik op m'n slippers aan tafel kwam
maar die kwam bij een herenclub vandaan :mrgreen: .Maar die was na een reis snel vertrokken.)
Ik hoop nog eens een paar waargebeurde sterke verhalen tegen te komen.
Jacob.

Erikdepooter

Bericht door Erikdepooter » 04 apr 2018 13:32

Mm.
Probleem is, dat het sterke verhaal meestal ergens over gaat. Veel van mijn sterke verhalen / anecdotes slaan op tankers en staan dus ook op "mooie tankers".
Want een tanker is meestal mooi, zit hoogstens niet lekker in de tjet. En dat komt weer doordat er op personeel werd bezuinigd of die Ouwe niet kon slapen bij het geluid van de luchthamertjes aan dek.
Voorbeeldje? viewtopic.php?f=1&t=327&p=236259&hilit=Mitra#p236259

Oh ja en voor de liefhebbers: Ik heb ze gebundeld beschikbaar. Belangstelling? Laat mar weten!
"Vol vooruit - Vol achteruit - Stop - Klaar met machine, da's alles".. (Meinhart v.d. Vliet, Commodore Esso Tankvaart Mij, Ras Tannurah 1982, over de kunst van het manoeuvreren)

sparks

Bericht door sparks » 04 apr 2018 20:25

nou over kledingvoorschriften heb ik geen sterk maar een belachelijk verhaal. Ik was op Nederlandse schepen altijd gewend dat als je in normale schoon gewassen kleding aan tafel kwam dat geen enkel probleem was. Toen ik op een Belgische boot terecht kwam en we de Caraib naderden werd het weer tijd voor de korte broek. Wat schetst mijn verbazing toen ik fris gewassen en in schone maar korte broek aan tafel wilde gaan zitten, volgens de kapitein kon dat niet. Nou had de man wel meer middeleeuwse denkbeelden dus we hadden al wat mee gemaakt maar deze zag ik toch niet aankomen. Toen ik als lastige ollander vroeg waarom niet, kreeg ik als antwoord dat hij mijn kloten kon zien. Ik vraag aan 2 man die al aan tafel zaten of zij daar ook last van hadden maar nee die zagen toch echt helemaal niets. Dus ik vroeg de man nogmaals waarom niet waarop hij niet verrassend over muiterij begon als ik toch ging zitten (Wie een leuk geel Belgisch zeemansboekje heeft gehad weet dat er op de laatste bladzijde een aantal wettelijke teksten over muiterij stonden) had hij een patent op als hij tegen gesproken werd.

Gek genoeg mocht ik wel in korte broek in de matrozenmess eten van hem, dus dat maar gedaan en werd het toch nog gezellig want er schoven steeds meer mensen in korte broek aan in die mess toen het lekker weer bleef. Was ook weer niet de bedoeling mochten we helemaal nergens meer in korte broek aan tafel op een gegeven moment. wat een manier om je schip te runnen, de man was buitengewoon populair begrijpen jullie wel.

Plaats reactie