Koelwater probleem

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
j.haver
Berichten: 1534
Lid geworden op: 04 okt 2005 22:09

Re: Koelwater probleem

Bericht door j.haver »

Mira1953 schreef:...............in het voorste deel was het water wit achtig onder de motor met olie in het achterste weer wit achtig rara waar kom dat vandaan ?
gr john
Dat is emulsie.

Misschien luikie opengestaan en en plens water ingeregend ?

Peil olie in motor, als de peilstok daar ook "wit" uit komt .........

j.haver
Berichten: 1534
Lid geworden op: 04 okt 2005 22:09

Re: Koelwater probleem

Bericht door j.haver »

Hoever zijn we met de koelwaterproblemen ?

Is de motor al een keertje doorgespoeld om de vervuiling in de koelwatergedeelten eruit te spoelen ?

Of staat de boot op de kant in de winterstalling ?
Gebruikersavatar
Jan Sprong
Berichten: 1549
Lid geworden op: 02 aug 2004 19:45
Locatie: Hoorn

Re: Koelwater probleem

Bericht door Jan Sprong »

Hallo J.Haver,

Nog geen acties,eerst moet deboot uit het water en dan wordt de kimkiel bekeken en daarna wordt er verder gegaan en of het dan wat wordt moeten we maar afwachten.

Groeten,

Jan
j.haver
Berichten: 1534
Lid geworden op: 04 okt 2005 22:09

Re: Koelwater probleem

Bericht door j.haver »

we wachten af
Mira1953

Re: Koelwater probleem

Bericht door Mira1953 »

zo daar zijn we weer met het volgende
vandaag 23 april bezig met het probleem nijverheid ,,
samen met john snijders en ik zij de gek john keemink begonnen met het door spoelen van de kimkiel de antievries eerst afgetapt in vaatjes gedaan ,daarna de kimkiel door gespoeld met water eerst van voor naar achteren en dan weer terug dat driemaal zekerheid voor alles als je zag wat er voor een vuil iut kwam nauw dat wil je niet weten zeer vuil water .
toen de motor gedaan .daarna alles op gevuld te hebben zijn we bezig met het ontluchten van het motorblok geen makkelijk karwei .maar de klok ging maar door het was tijd om te stoppen woensdag verder jullij horen ons gr john en john
hans materman

Re: Koelwater probleem

Bericht door hans materman »

En hoe staat het er mee ??
Mira1953

Re: Koelwater probleem

Bericht door Mira1953 »

hallo hans het gaat nog niet goed de motor gaat nog steeds over zijn nek waarschijnlijk is het misschien wel de kop pakking waar een stukje uit
is wij worden er helemaal gek van de motor is niet betrouwbaar zaterdag komt er een td man van wartsila kijken hopen dat hij het weet

gr john
paul
Berichten: 356
Lid geworden op: 24 jan 2008 17:16
Locatie: den hoorn
Contacteer:

Re: Koelwater probleem

Bericht door paul »

Hallo
Het zit echt niet in de motor,het zit in de aanleg van de leiding,je kan beter een verwarmingsmonteur laten komen dan een dieselmonteur.
Of zelf even dat leidingje omhoog halen,10 min werk
gr Paul
koop een boot en heb plezier tot je dood
Gebruikersavatar
Jan Sprong
Berichten: 1549
Lid geworden op: 02 aug 2004 19:45
Locatie: Hoorn

Re: Koelwater probleem

Bericht door Jan Sprong »

Hallo John,

Je zal moeten gaan doen wat Paul al op pagina 15 geschreven heeft,want je ziet, het probleem blijft zich voor doen.Maar ook zal je een beslissing moeten nemen,dat het scheepje uit het water moet.
succes er maar mee.

Jan
Mira1953

Re: Koelwater probleem

Bericht door Mira1953 »

hallo paul ik wil toch doen wat je voor stelt het veranderen maar kan ik je daar voor bellen laat mij dat dan weten door je tel via mijn email door te geven dat praat makkelijker gr john
jw.keemink@versatel.nl of john.keemink@hexion.com


Plaats reactie