Zeilreis rond de wereld door 13 jarige

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
P.M. Noppeney
Berichten: 251
Lid geworden op: 18 dec 2006 21:00
Locatie: Den Helder

Re: Zeilreis rond de wereld door 13 jarige

Bericht door P.M. Noppeney »

Mart

De kracht van de K.N.R.M. is dat ze van af haar ontstaan het zonder overheidsbemoeienis heeft gedaan. Ik hoop dat dit zo blijft. Overheids bemoeienis kan vroeg of laat leiden tot ingriipen van lieden die geen verstand van zaken hebben. De K.N.R.M. bestaat bij de gratie van schenkingen en legaten en de inzet van een klein deel beroeps mensen en een hele grote groep vrijwilligers. Voor deze mensen heb ik als oud zeevarende en nog steeds actief watersporter diep respect. Ook ik heb bij testament bepaald dat als ik als laatste kom te overlijden, mijn nalatenschap naar de K.N.R.M. gaat.

Groeten uit Den Helder, en de beste wensen voor een goed en gezond 2011

Peter Noppeney
Kennis is macht, karakter is meer.

dickwfm

Re: Zeilreis rond de wereld door 13 jarige

Bericht door dickwfm »

laatst gezien op de tv, de KNMR heeft heel veel geld, zoveel dat ik direct donateur afgeworden ben

groet Dick
Jos Komen (R.I.P)

Re: Zeilreis rond de wereld door 13 jarige

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

De afgelopen jaren hebben we het hier al uitgebreid over het financieel beleid van de KNRM gehad en vlogen de voor- en tegenstanders elkaar ook al in de spaarzame haren.
Er zijn op kombuispraat ook actieve vrijwilligers van de KNRM aanwezig die hun stinkende best doen en bij nacht en ontij en tijdens omstandigheden dat je je hond niet op straat durft te sturen hun leven wagen en toch uitvaren omdat er misschien iemand op zee in nood verkeert.
Daarom vind ik dat we ook over het financieel beleid van de KNRM hier niet verder op in moeten gaan.
All the best
Jos
Ton van der Sluijs

Re: Zeilreis rond de wereld door 13 jarige

Bericht door Ton van der Sluijs »

Jos; je kent mijn verhaal misschien nog wel... Dat we de schroef waren verloren en dat de Coos van Messel ons van zee haalde... Ik ben meteen donateur geworden en de jongens dankbaar zijn voor hun actie. We hadden alles in orde A/B reddingsvlot gekeurd en wel, zeiltuig als noodvoorziening, radio alleen.... die middag viel de wind helemaal weg!! Dat dr directeur een dik salaris heeft enzo zal me een worst zijn; die mensen gaan met weer het gat uit, dat je de ergste klootzak nog niet de zee op stuurt. Alle hulde en lof voor de KNRM. DAT wou ik even zeggen.
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14434
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Zeilreis rond de wereld door 13 jarige

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Kijk Ton.........da's een nou "een heel goed voorbeeld" om aan "een walslurp" uit te leggen waarom er een kreet is zoals :
" Wie nog nooit gevaren heeft, weet NIET hoe een zeeman leeft"

Noem je dat trouwens geen "oxymoron" of zo???? :lol: " ALLES goed voor elkaar en TOEN viel de schroef er af" :lol: :roll: :mrgreen:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Ton van der Sluijs

Re: Zeilreis rond de wereld door 13 jarige

Bericht door Ton van der Sluijs »

Mogge Harry :-D
Ja, alles goed voor elkaar; maar toen na onderzoek bleek en het verhaal van een van de vorige eigenaars uit het driemanschap, dat er eerst een Sabb in heeft gestaan met een klapschroef, toen een Farymann, en nu komt het, de 25mm schroefas een cone aangedraaid is van 20mm met m16 draad, men erachter is gekomen dat de klapschroef niet toereikend was voor 22pk. Om dat op te lossen heeft de handige man een conische bus in de grotere 15duims schroef gezet en de handel aangetrokken.... Dan is het niet vreemd, dat wij met een stuk net in de schroef het 20mmasje inde nek breken! Dan kun je nog zo precies zijn met alles en alles gekeurd hebben, dat soort dingen zie je niet. :cry:
wat is nou in godsnaam een oxymoron?
ed ijzendoorn
Berichten: 136
Lid geworden op: 02 nov 2008 15:15

Re: Zeilreis rond de wereld door 13 jarige

Bericht door ed ijzendoorn »

Ton,

Heb "het" ff voor je opgezocht. Via wikipedia kwam ik op het volgende uit:

Oxymoron:
Een oxymoron is een speciaal geval van de paradox: daar is wel een zekere tegenspraak aanwezig, maar bij nadere beschouwing lost die tegenspraak zich op. Bij de oxymoron blijft de spanning van het betekenisverschil echter in stand. Een oxymoron wordt vaak bewust aangewend voor retorische, poëtische of andere esthetische doeleinden. Dat is een verschil met de contradictio in terminis: ook dat is een tegenspraak, maar dan een waarbij de spreker zichzelf aantoonbaar tegenspreekt, en dus een ondeugdelijk argument hanteert.

Ogenschijnlijke grapjes in de woordvorm
Een ander verschijnsel vindt men wanneer de samenstellende delen van een woord elkaar lijken tegen te spreken. Dit zijn geen oxymorons:

boosaardig (boos en aardig)
leedvermaak (leed en vermaak)
volledig (vol en ledig/leeg)
volledigheidshalve (vol, ledig/leeg en half)
volwassen kind (volwassen en kind)
-aardig betekent hier niet: "vriendelijk", maar "naar zijn aard". Tussen leed en vermaak is geen tegenspraak: het leed wordt gevoeld door één persoon, het vermaak daarover door een andere. -ledig betekent niet "leeg", maar "van leden": iets wat volledig is, bezit alle leden. Kind kan betekenen: "onvolwassen persoon", maar ook: "zoon of dochter", ook als die volwassen is.

Etymologie
Het woord oxymoron is afgeleid van de Griekse woorden oxys ("slim, scherpzinnig") en moros ("dom, onzinnig"). Het is daarmee een autologische (zelfverwijzende, zie zelfvervuller) term: oxymoron is immers zélf een "oxymoron", en heeft dus ook betrekking op zichzelf.
Ton van der Sluijs

Re: Zeilreis rond de wereld door 13 jarige

Bericht door Ton van der Sluijs »

Hey Ed :-D :-D
Bedankt voor de uitleg ik denk , Harry zijn grapjes kennende een óxymoron is een "persluchtdebiel" Omdat ik gedoken heb zocht ik het in die woordspeling :mrgreen: :mrgreen: hahahahahahhaha
Mooi, wéér wat geleerd 8)

Soms heb je alles voor elkaar en al ben je dan nog zo precies, op het "controlfreakerige' af en blijkt er een verborgen addertje onder het gras te zitten........
sander
Berichten: 428
Lid geworden op: 17 feb 2005 23:13

Re: Zeilreis rond de wereld door 13 jarige

Bericht door sander »

Ik zeg maar zo Dick, ze zeggen zoveel op TV ;) Hoelang was je donateur, zonde dat je geen KNRM redder aan de wal meer bent. Voor het exacte getal aan geld wat er binnen komt en uit gaat verwijs ik je naar het volgende bestand, het jaarverslag over de afgelopen jaren:

http://www.knrm.nl/10wie_wij_zijn/20jaa ... icle=14599

en

http://www.knrm.nl/10wie_wij_zijn/20jaa ... icle=14536
Groeten Sander
dickwfm

Re: Zeilreis rond de wereld door 13 jarige

Bericht door dickwfm »

sander schreef:Ik zeg maar zo Dick, ze zeggen zoveel op TV ;)

Ja en dit soort zaken blijken niet geheel goed te intreperen te zijn door leken, als je deze echt gaat doorlichten gedaan door experts zul je andere dingen zien.

discussie gesloten van mijn kant

allemaal een goed uiteinde en een gezond 2011 toegewenst vanuit Warffum

Dick


Gesloten