ATLASGRACHT.

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 685
Lid geworden op: 22 jul 2004 00:47
Locatie: Dalfsen

Bericht door Eric »

Volgens mij mag je zonder bedrijfsklare FFB niet eens varen......
Groeten,
Eric
Rust Roest
Maar Roest Rust niet.

Gast

Bericht door Gast »

Daar zou je gelijk in kunnen hebben eric.
maar ik weet ook dat het vaker gebeurd,zelf heb ik het alleen mee gemaakt op een p en l type daar heb je 2 dichte redingssloepen die je ook als MOB boot gebruikt,ook deze ffb is ook Mob.
vaak was het eentje in de kuil en de ander de volgende reis,je hebt anders geen gelegenheid om ze goed onder handen te nemen,en het touwwerk buiten om ter vernieuwen en te verfen.
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Ronny, prima deze reportage!
Kun je het reisschema van de Atlas hier ook plaatsen? Het staat wel ergens, maar ben het even kwijt....
All the best
Jos
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Ik zag dat de foto van de Vrije val boot verwijderd is, maar als er NOODZAKELIJK ONDERHOUD nodig is, dan doe je dat toch op een rustige oversteek?
Op de Erasmusgracht lag die aan de wal, omdat het groot survey was.
Ik neem aan dat bij een dokbeurt met alleen knippen en scheren daar geen tijd voor is.
Om de hoeveel tijd is er tegenwoordig Groot Survey?
Vroeger om de vier jaar en dat werd altijd een jaartje uitgesteld.
En aan dek staat hij volgens mij ook prima, als je hem echt nodig hebt blijft tie altijd drijven als je de sjorringen losgoooit.
All the best
Jos
Gast

Bericht door Gast »

Hoi jos dat had ik ook al gezegd zal hem morgen weer terug plaatsen de webruimte heb ik opgeruimt om de splietschepen te plaatsen waar ik op gevaren heb,en heb toen alles weggegooid maar heb hem nog wel onder mijn doc.
Gast

Bericht door Gast »

Foto staat er weer hoor.
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Ronny,
Mooie foto's van die ouwe pokkesloot.
Ik vond het altijd maar niks, dat Suezkanaal, maar als ik de foto's nu weer zie....Afijn je kent dat wel.
Bedank Jan Jaap en doe hem mijn hartelijke groeten.
En wat is nu precies de bestemming van de Atlas?
All the best
Jos
Gast

Bericht door Gast »

Caronte italie,ik kan geen vloot gegevens van die bak krijgen.
heb helaas daar geen loggegevens van moet maar verandering in komen denk ik,zal kijken maandag of ik daar wat aan kan doen.
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Ronny, ik begin het net een beetje door te krijgen, maar het volgende snap ik niet helemaal, ik bedoel dat draaien is dat van B6 naar S6?
na wat schotten en tussendekken gedraaid te hebben
All the best
Jos
ronny

Bericht door ronny »

hoi jos.

dit bootje heeft pontons,die heb je zien liggen aan dek op de erasmus in het dok.
deze worden ook als graanschot/seperatieschot gebruikt.
deze moeten weer afgebroken worden en dan weer als tussendek gaan dienst doen.
maar in dit geval zullen ze ergens in het ruim of aan dek opgestapeld worden,daar ze weer bulk gaan laden.
misschien heeft jaco nog een mooie foto van zo'n graanschot op de a-e type.


Plaats reactie