Ik denk dat de techniek de meesten aanspreekt, misschien dat ze de brug saai vinden ofzo?
Het lijkt mij allebei super, zowel brug, machinekamer als aan dek werken.
All-round zeeman
In het begin was ik ook liever voor wtk gegaan maar vind nu het maroff gebeuren minstens zo interresant.
Valentijn! schreef:Nou ik wilde juist voor de brug gaan maar dat technische is ook leuk.
Maar goed dat ze de marof in het leven hebben geroepen.
Zoek maar eens een baan als Marof, zal je vies tegenvallen. Er zijn nog maar enkele reders die met dat systeem varen (en dan willen ze HBO Marof's) zal volgend jaar ook wel afnemen.
Alleen P&O vaart volges mij alleen nog met Marofs, maar of dit alleen HBO'ers zijn weet ik niet.
Ik weet wel dat bij bijvoorbeeld de HAL, ze stuurlieden en wtk's vragen met de opleiding Marof. Of zou dit te maken hebben met het feit dat dat de enigste zeevaartopleiding(tot nu toe) is.
Kijk dat laatste lijkt mij dus super. De ene keer in de vetput aan t werk, en de volgende reis als stuurman op de brug.
Dan komt het Maroff idee nog een beetje terecht.
Jammer dat niet meer rederijen dat doen, maar eigenlijk ook wel logisch.
Beter een goede wtk/stuurman dan een minder goeie Maroff.
Ik ben geslaagd voor me marifoonpapiertje, en das een lekker gevoel!
morgen nog ff klein vaarbewijs + VBA en dan hebben we het eerst weer gehad.... afijn, ga nu eerst ff vieren dat ik geslaagd ben! :D
ANWB site:
In het cursusseizoen 2003-2004 worden de examens voor zowel Vaarbewijs 1 (VB1) als Vaarbewijs Aanvullend (VBA) op de volgende data gehouden:
20 november 2004
5 februari 2005
16 april 2005
18 juni 2005
Vanavond niet naar de disco
Anne