VMBO, MBO en HBO zeevaartscholen - stageplaatsen

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
ketelbinkje

Bericht door ketelbinkje »

Ik zeg altijd maar: 'Na de hel komt de machinekamer'

mvg John

Ragnar
Berichten: 519
Lid geworden op: 21 jul 2004 22:52
Locatie: Doha, Qatar

Bericht door Ragnar »

en of het nou zo gezond is om je hele leven in de olie dampen te zitten is ook nog maar de vraag.

Mag zo meteen ook nog 88 dagen in dat hol afdalen, maar daar horen jullie donderag meer over in een apart topic.
Jorgvandooren

Bericht door Jorgvandooren »

Dat is oud-Hollandsch inderdaad. :wink:

Ik denk dat de techniek de meesten aanspreekt, misschien dat ze de brug saai vinden ofzo?
Het lijkt mij allebei super, zowel brug, machinekamer als aan dek werken.
All-round zeeman :)

In het begin was ik ook liever voor wtk gegaan maar vind nu het maroff gebeuren minstens zo interresant.
Valentijn!

Bericht door Valentijn! »

Nou ik wilde juist voor de brug gaan maar dat technische is ook leuk.

Maar goed dat ze de marof in het leven hebben geroepen.
Ragnar
Berichten: 519
Lid geworden op: 21 jul 2004 22:52
Locatie: Doha, Qatar

Bericht door Ragnar »

Valentijn! schreef:Nou ik wilde juist voor de brug gaan maar dat technische is ook leuk.

Maar goed dat ze de marof in het leven hebben geroepen.
Zoek maar eens een baan als Marof, zal je vies tegenvallen. Er zijn nog maar enkele reders die met dat systeem varen (en dan willen ze HBO Marof's) zal volgend jaar ook wel afnemen.
Jorgvandooren

Bericht door Jorgvandooren »

Alleen P&O vaart volges mij alleen nog met Marofs, maar of dit alleen HBO'ers zijn weet ik niet.
Ik weet wel dat bij bijvoorbeeld de HAL, ze stuurlieden en wtk's vragen met de opleiding Marof. Of zou dit te maken hebben met het feit dat dat de enigste zeevaartopleiding(tot nu toe) is.
Nono

Bericht door Nono »

P&o nedlloyd is inderdaad de enige die met het marofs vaart, die beide disciplines hun gehele term uitvoeren. Ze nemen tegenwoordig ook mbo'ers aan.

Wel zijn er een aantal reders die ook met marofs varen, maar dan vaar je de ene term als stuurman en de volgende als wtk.
Jorgvandooren

Bericht door Jorgvandooren »

Kijk dat laatste lijkt mij dus super. De ene keer in de vetput aan t werk, en de volgende reis als stuurman op de brug.
Dan komt het Maroff idee nog een beetje terecht.
Jammer dat niet meer rederijen dat doen, maar eigenlijk ook wel logisch.
Beter een goede wtk/stuurman dan een minder goeie Maroff.
Oebele

Bericht door Oebele »

Ha mensen,

Ik ben geslaagd voor me marifoonpapiertje, en das een lekker gevoel!
morgen nog ff klein vaarbewijs + VBA en dan hebben we het eerst weer gehad.... afijn, ga nu eerst ff vieren dat ik geslaagd ben! :D

de mazzl Kabeljauw
Gebruikersavatar
Vaerderij
Berichten: 1935
Lid geworden op: 28 nov 2004 09:53
Locatie: Spoolde, Zwolle

Bericht door Vaerderij »

ANWB site:
In het cursusseizoen 2003-2004 worden de examens voor zowel Vaarbewijs 1 (VB1) als Vaarbewijs Aanvullend (VBA) op de volgende data gehouden:

20 november 2004
5 februari 2005
16 april 2005
18 juni 2005
Vanavond niet naar de disco
Anne


Plaats reactie