VMBO, MBO en HBO zeevaartscholen - stageplaatsen

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Mennojan

Re: Leerlingen MBO en HBO zeevaartscholen!!

Bericht door Mennojan »

Hoi Sander,

Ik heb net een reisje als 2e stuurman erop zitten voor Redwise, een nieuwbouw hopper (140 meter) van Kinderdijk naar Shanghai :)

Waar zijn Ketelbinkje, Jorg en de rest eigenlijks allemaal gebleven?

Jos Komen (R.I.P)

Re: Leerlingen MBO en HBO zeevaartscholen!!

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Bij sommige rederijen mogen de bemanningsleden niets op openbare forums publiceren over hetgeen zich aan boord afspeelt.
Dan gaat de lol er gauw af.
Jammer maar helaas. :(
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Leerlingen MBO en HBO zeevaartscholen!!

Bericht door v+d »

Nou,doe dan de stapverhalen maar,ook leuk!
Jos Komen (R.I.P)

Re: Leerlingen MBO en HBO zeevaartscholen!!

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Als ze tegenwoordig de wal opgaan moeten ze soms blazen als ze terugkomen van de wal. :(
Tja, wat valt er te vertellen na een avondje met alleen maar cola....
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Leerlingen MBO en HBO zeevaartscholen!!

Bericht door v+d »

Het moet niet gekker worden :oops:
sander
Berichten: 428
Lid geworden op: 17 feb 2005 23:13

Re: Leerlingen MBO en HBO zeevaartscholen!!

Bericht door sander »

Ja, en meestal is dat niet het geval. Jammer dat er zo gereageerd wordt op dit topic...... Het gaat hier ook over de Zeevaartschool studenten, dus die (nog) niet varen of gevaren hebben.
Groeten Sander
Gebruikersavatar
jandezeeman
Berichten: 550
Lid geworden op: 21 jul 2005 22:09
Locatie: Hellevoetsluis/Doha

Re: Leerlingen MBO en HBO zeevaartscholen!!

Bericht door jandezeeman »

[quote="Jos Komen"]Bij sommige rederijen mogen de bemanningsleden niets op openbare forums publiceren over hetgeen zich aan boord afspeelt.

Zou dat zijn, omdat ze anders geen hond meer krijgen :shock:

Gr, Jan
Op een stille zee kan iedereen stuurman zijn.
Ragnar
Berichten: 519
Lid geworden op: 21 jul 2004 22:52
Locatie: Doha, Qatar

Re: Leerlingen MBO en HBO zeevaartscholen!!

Bericht door Ragnar »

Kijk nog regelmatig op dit forum maar, voel er niet echt veel voor om op sommige topics te reageren. Moderne scheepvaart en offshore is interessant voor mij, die ouwe barrels die al 50 jaar niet meer op het strand van India liggen, interesseert mij niet zoveel. Zo heeft iedereen zijn ding hier.

@ Jan, het is waar, bij de meeste companies staat het hedendaags in je contract, bij sommige zelfs een extra papiertje tekenen. Wat men in de koopvaardij heeft te vertellen? eten is slecht, cockroaches in het ruim en lange werktijden, niet de wal op mogen, zelfde als een walslurp betaald krijgen, lekker met de dames op stap in Zuid-Amerika. Het is zo slecht nog niet maar, de hedendaagse reder (op een paar uitzonderingen na) moet zich eigen verantwoorden aan die arme tandartsen en boertjes die hun laatste spaarcentjes in dat bootje steken, hopend op een rijk pensioen :lol: Als die boot dan 3 maanden zonder werk ligt begint het gezeur. Sommige mensen leren het nooit, ipv dat ze met een reputable rederij in zee gaan, kiezen ze voor zo'n gladjakker die 25 feeders in twee jaar laat bouwen op andermans geld, Kopen mensen weg van Flinter (Daar zit een hoop kennis) in de hoop op een top-winst. Daarnaast maakt men nog een paar flitsende websites en doen we net alsof we top-leaders zijn in de subsea/offshore industrie. (DOF Subsea, Subsea 7, Solstad, Sea Trucks, Heerema en Vroon kunnen het zonder en doen het goed) en maar hopen dat onwetende mensen hun arme spaarcentjes erin steken. Laat het een waarschuwing zijn voor diegene.

Jan de meeste van dit forum zitten op Facebook en daar kan je vollop meegenieten van de cockroaches die in de accomodatie rondkruipen. Succes.
jessti

Maritiem College Velsen

Bericht door jessti »

Hallo en welkom op het forum waar ik vooral foto's ga plaatsen van mijn school en hoe het er gaat.
Je kan hier ook gewoon vragen stellen over de school en ik zal ze beantwoorden.
Gr, Jesper
Jos Komen (R.I.P)

Re: Leerlingen VMBO, MBO en HBO zeevaartscholen

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

HIER de link naar de school van Jesper. :wink:


Plaats reactie