VMBO, MBO en HBO zeevaartscholen - stageplaatsen

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14358
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: VMBO, MBO en HBO zeevaartscholen

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Helemaal eens met de vorige spreker.
Begrijp ik dat goed?...........op m'n ouwe dag een vonkentrekker die het " met mij eens is" :oops: :mrgreen: Zorgelijke ontwikkelingen :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"

sparks
Berichten: 241
Lid geworden op: 09 feb 2015 22:52

Re: VMBO, MBO en HBO zeevaartscholen

Bericht door sparks »

Geen paniek, foutje sorry :mrgreen:
Car93

Re: VMBO, MBO en HBO zeevaartscholen

Bericht door Car93 »

Onder voorbehoud van een positieve uitslag van de medische keuring ben ik inmiddels toegelaten tot de Hz te Vlissingen. Vanaf september gaat het dus eindelijk echt beginnen. :)
Nu nog even afwachten wanneer de instanties een vrije studio beschikbaar hebben en dan kan ik verhuizen.
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10539
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: VMBO, MBO en HBO zeevaartscholen

Bericht door jdbvos »

Veel succes Car !
Je krijgt er geen spijt van !
Het is nog altijd het mooiste vak van de wereld: de wijdse zee, de zon op de kop, haren in de wind, en een (meestal !) zacht rollend schip onder de voeten, de dolfijnen in jouw golven, een zootje zeekippen om je heen, en vliegende vissen die een goed heenkomen zoeken.....
God, ja ! Het mooiste beroep van de wereld !
En als je dan "in de techniek" zit: al die natuurkundige wetten en scheikundige processen, die je zo droog hebt moeten leren, zie je dan in één geweldige apotheose in lawaai en uitstralingen jouw boot voortstuwen.....als een dirigent stuur je dat.
Alles wat je hebt geleerd valt dáár in ene zomaar op z'n plekkie !
Wow !

...en niet te vergeten: 's nachts lekker stiekum roetblazen...... :lol:
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
Allen
Berichten: 4840
Lid geworden op: 26 feb 2010 12:24

Re: VMBO, MBO en HBO zeevaartscholen

Bericht door Allen »

STC Hanze Maritiem
STC001.JPG
STC001.JPG (127.99 KiB) 6288 keer bekeken
STC002.JPG
STC002.JPG (288.92 KiB) 6288 keer bekeken
STC002a.JPG
STC002a.JPG (359.22 KiB) 6288 keer bekeken
Grtn @Allen
Car93

Re: VMBO, MBO en HBO zeevaartscholen

Bericht door Car93 »

Ik zit met een dilemma, wie weet kunnen jullie me daar bij helpen :).
Ik woon op dit moment in Engeland waardoor ik ook hier eventueel naar een zeevaartschool zou kunnen.
Daardoor heb ik 2 keuzes op dit moment.

Optie 1: Terug naar Nederland verhuizen en de Maritiem Officiers opleiding aan de HZ te Vlissingen volgen en daar mijn diploma behalen zoals ik eerst van plan was voor dit schooljaar.

Optie 2: In Engeland een 'cadetship training program' volgen bij 1 van de aangesloten cruiseliners. Na afloop van die opleiding heb ik mijn vaarbevoegdheid voor stuurman. Vervolgens zou ik in jaar 4 instromen bij een university en daar een jaar nautical science studeren. (Bachelor halen zodat het diploma in Engeland dezelfde waarde heeft als die in Nederland).



Beide trajecten zijn 4 jaar, dus qua tijd maakt het niet veel uit.
Wat zouden jullie kiezen?
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10539
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: VMBO, MBO en HBO zeevaartscholen

Bericht door jdbvos »

Als je liever de praktijk doet, en theoretisch een ietsje minder aantrekkelijk lijkt, doe je die Engelse versie.....
Heb je lol aan eerst de theorie, dan zou je de Nederlandse versie misschien beter kunnen doen.
Dus, met een hands-on mentaliteit doe je de 'werken&leren-methode', daar is niets mis mee.
Voordeel is, wanneer het je om één of andere duistere reden niet bevalt, je vroegtijdig "ten halve kunt keren, inplaats van ten hele dwalen"....
Anderzijds wordt vaak wel meer waarde gehecht aan iemand die 'klaar is' met de theorie, en alleen z'n vaartijd nog moet halen, is mijn (misschien verouderde) idee....
Maar hoe je het wendt of keert: het uiteindelijke doel blijft hetzelfde
Oost, west...ook best
barneyvdberg
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 aug 2016 19:34

Praktijk examen matroos

Bericht door barneyvdberg »

Beste leden.

Ik kan aan het werk op een Duitse binnenvaart tanker.

Nu wil ik het praktijk examen matroos doen(60 vaardigen/portfolio/praktijk examen)

Nu is mijn vraag of iemand hier ook weet of je deze opleiding kan volgen op een Duits schip als Nederlander zijnde.

Mvg Barney van den Berg
samwisbrun
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jun 2017 12:06

Stageplek gezocht

Bericht door samwisbrun »

Mijn naam is Sam Wisbrun
Momenteel zit ik in het 2e jaar van de opleiding stuurman waterbouw (bagger), mbo-niveau 4 op het Scheepvaart Transport College in Rotterdam. Mijn interesse in deze opleiding komt door de aanleg van de 2e Maasvlakte. Als jonge jongen kon ik daar altijd met enthousiasme naar kijken. Door de hobby's zoals zeilen wist ik zeker dat ik later voor mijn werk iets op het water wilde gaan doen. Over een tijdje zou ik voor mijn opleiding op stage moeten. Helaas is het mij nog niet gelukt om een stage plek weten te bemachtigen. Voor de éérste stage moet ik circa 150 vaardagen hebben in een periode van september 2017 tot en met eind januari 2018.
Deze stage zou moeten op een Zeewaardig schip. Het maakt niet uit welk type!
Kent u toevallig mensen/bedrijven die werk hebben in de zeevaart, of zit u zelf in de zeevaart en u mocht een stage plek weten?
Dat hoor ik natuurlijk graag van u!
Voor mijn cv of andere vragen kunt u contact met mij opnemen.
Zou u dit bericht zo veel mogelijk willen delen, dan is er meer kans dat dit bericht bij de juiste persoon terecht komt. Alvast bedankt voor uw tijd!
Met vriendelijke groet,
Sam Wisbrun
Ik ben ook te vinden op LinkedIn. https://www.linkedin.com/in/sam-wisbrun-875619129/
Bergingsduiker
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 okt 2017 20:41

Verdiensten uitzendbureau

Bericht door Bergingsduiker »

Hoi

Ik vroeg me af wat je per dag ongeveer vangt als marof werkend voor het uitzendbureau


Plaats reactie