Mooie Tankers

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
skipper63

Re: Mooie Tankers

Bericht door skipper63 »

Hi Rob...en anderen...; om niet onder valse vlag te varen...het was mijn broer...m.f.d. becx die als stuurman bij Shell voer.(van 1962 tot ik denk...1995 toen de shell vloot werd omgevlagd)
Ik had het ook graag gewild...maar...niet slim genoeg... :(
Als compensatie later dan maar psycholoog geworden....een mens moet toch wat..ha ha
Maar...heb dan wel weer het officiele zeilvaart diploma stuurman kleine zeilvaart aan de zeevaartschool te Enkhuizen gehaald.
Zooo..ik kan weer rustig met een schoon geweten (heb ik dat????) gaan slapen
groet allen

Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14448
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Mooie Tankers

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Zooo..ik kan weer rustig met een schoon geweten (heb ik dat????) gaan slapen
Als compensatie later dan maar psycholoog geworden....een mens moet toch wat..ha ha
Psycholoog............en...........een schoon geweten......noemen we dat geen " contradiction in terms"....in de een of andere fraaie Griekse of Latijnse kreet????? :mrgreen:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Jos Komen (R.I.P)

Re: Mooie Tankers

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Ik kan me heel goed voorstellen dat je als psycholoog beroepsmatig geïnteresseerd bent in dit topic.
Tankeritis is echt voer voor psychologen. :)
Maar het is een onschuldige afwijking, je was gewoon prettig gestoord en kunt er heel oud mee worden. :wink:
Jos Komen (R.I.P)

Re: Mooie Tankers

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

louis holleman schreef: Met de sparks nog in het kraaienest voorop, incl. lulpijp naar de Midscheeps die altijd eerst leeggeblazen moest worden in het aangezicht van de 3e stuurman voor je iets kon melden.
jdbvos schreef:De schipper was zó gewend om in de vooruit te wonen, dat ze voor hem speciaal een eigen hokkie hebben gebouwd....
Het zal dus wel een hokkie voor de Sparks geweest zijn, Jan. :)
louis holleman

Re: Mooie Tankers

Bericht door louis holleman »

Dat had ik gisteren/eergisteren al geschreven. Lekker van alle clubs ontdaan voorin zitten. Kon je nog een flink rondje buiten rondlopen ook. Je moest natuurlijk wel bier afschuiven naar de MK om verwarming en andere attributen te hebben. Net zoals op de Reuzin van Zwartsluis waar ik in de winter van 69 alleen boven zat en men in de vetloods had besloten de sparks ff van het CV systeem te verwijderen. Dat kostte toen ff wat....
skipper63

Re: Mooie Tankers

Bericht door skipper63 »

Eén broer van de tankervloot was meer dan genoeg om mensen met tankeritus voorgoed af te schrijven als onbehandelbaar:lol:
rob niezing (R.I.P.)

Re: Mooie Tankers

Bericht door rob niezing (R.I.P.) »

Môgge,

Joop foutje, Tja kan gebeuren het is geen drama, toch :!: maar het blijft toch het zelfde, je broer ken ik ook niet.

Gezichten doen meer als namen reeds :(

Gr. Rob
skipper63

Re: Mooie Tankers

Bericht door skipper63 »

@ Harry H.....
er IS een verschil tussen een psychopaat...die vaak een wat minder schoon geweten heeft....en ....een psycholoog...hoewel ik de eerste zal zijn die toegeeft dat er soms een ragfijne scheidslijn tussen zit :wink:
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10609
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Mooie Tankers

Bericht door jdbvos »

Tja....
Fons Jansen wist dat verschil al heel mooi aan te geven:
Bij de paat zit erruguns een schroeffie los of zo, en heeft dan een 'koppie wrong'....
De loog schrijft daar een boek over, en heeft dan copy-right....
:lol: :lol:
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14448
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Mooie Tankers

Bericht door Harry G. Hogeboom »

:mrgreen: :lol: :roll: :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"


Plaats reactie