Mooie Tankers
Re: Mooie Tankers
Het is in ieder geval niet de van Linschoten, Arnold.
Hoe het schip wel heet en of tie in Heusden is gebouwd weet ik ook niet.
Hoe het schip wel heet en of tie in Heusden is gebouwd weet ik ook niet.
Re: Mooie Tankers
De Naess Lion of Naess Tiger van de Nederlandse Norness Scheepvaart Maatschappij in Amsterdam gok ik.
Re: Mooie Tankers
Inderdaad, de Naess Tiger, Hank.
IDNo: 5245526 Year: 1958
Name: NAESS TIGER Type: Tanker Flag: NLD DWT: 24800
Country of build: NLD Builder: Royal Schelde Location of yard: Flushing
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1D-14
68 CARBO TIGER - 70 ANCO NORNESS - 74 STOLT EAGLE
BU Pusan 13.5.77
IDNo: 5245526 Year: 1958
Name: NAESS TIGER Type: Tanker Flag: NLD DWT: 24800
Country of build: NLD Builder: Royal Schelde Location of yard: Flushing
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1D-14
68 CARBO TIGER - 70 ANCO NORNESS - 74 STOLT EAGLE
BU Pusan 13.5.77
Re: Mooie Tankers
Heb ik me in de luren laten leggen. Bij de foto stond Van Linschoten. Maar bedankt voor de rectificatie.
Groet Arnold.
Groet Arnold.
Re: Mooie Tankers
Zoiets overkomt mij ook wel eens, Arnold.
Voor de liefhebber: de Texaco Amsterdam, gebouwd in Amsterdam en in twee gedeeltes te water gelaten.
Na 11 jaar alweer gesloopt.
IDNo: 7203651 Year: 1972
Name: TEXACO AMSTERDAM Type: Tanker Flag: PAN DWT: 233326
Country of build: NLD Builder: Nederlandsche D&SB Location of yard: Amsterdam
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1ST-16
[launched in two parts - aft 30.10.71, fore 31.12.71]
BU Kaohsiung 21.12.82
Voor de liefhebber: de Texaco Amsterdam, gebouwd in Amsterdam en in twee gedeeltes te water gelaten.
Na 11 jaar alweer gesloopt.
IDNo: 7203651 Year: 1972
Name: TEXACO AMSTERDAM Type: Tanker Flag: PAN DWT: 233326
Country of build: NLD Builder: Nederlandsche D&SB Location of yard: Amsterdam
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1ST-16
[launched in two parts - aft 30.10.71, fore 31.12.71]
BU Kaohsiung 21.12.82
Re: Mooie Tankers
Een mooi Texaco tankertje.
IDNo: 5357393 Year: 1962
Name: TEXACO SKANDINAVIA Type: Tanker Flag: NOR DWT: 21502
Country of build: NOR Builder: Fredriksstad MV Location of yard: Fredrikstad
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1D-15
90 STAR SKANDINAVIA - 92 SKANDI
BU Alang 12.7.92
IDNo: 5357393 Year: 1962
Name: TEXACO SKANDINAVIA Type: Tanker Flag: NOR DWT: 21502
Country of build: NOR Builder: Fredriksstad MV Location of yard: Fredrikstad
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1D-15
90 STAR SKANDINAVIA - 92 SKANDI
BU Alang 12.7.92
Re: Mooie Tankers
gr. Bas
Re: Mooie Tankers
Inderdaad een mooie tanker, Bas.
De Caltex Eindhoven was een van de vijf 32000 tons "supertankers" van de NPTM.
De eerste was de Caltex Rotterdam, in 1956 gebouwd bij Wilton F'Noord.
De laatste was de Caltex Naples, in 1961 ook bij Wilton gebouwd.
De Caltex Arnhem en de Caltex Eindhoven zijn in Japan gebouwd.
De Caltex Amsterdam ook in Rotjeknor.
Ik heb in 1961-1962 op de Caltex Rotterdam en de Arnhem als leerling gevaren toen ze nog geen airco hadden, wel van die ronde draaibare blowertjes in het onderdeks, waarmee er alleen maar warme lucht in je hut geblazen werd.
Pas in 1962 werd er op de Caltex Arnhem tijdens dokking in Malta airco geïnstalleerd die op de blowertjes werd aangesloten.
Maar als leerling had ik daar wel een hut aan de voorkant van de midscheeps en een eigen toilet en douche.
De Caltex Rotterdam en de Arnhem waren de enigen die nog ronde patrijspoorten op de brug hadden, vergelijkbaar met T2 tankers, alleen meer poorten.
De Caltex Rotterdam was uitstekend afgewerkt, in de accomodatie overal eerste klas mahoniehout, terwijl de Arnhem in de accommodatie uitgerust was met het zelfde grijze pisbakkenstaal wat ze op T2 tankers hadden.
De Caltex Eindhoven was een van de vijf 32000 tons "supertankers" van de NPTM.
De eerste was de Caltex Rotterdam, in 1956 gebouwd bij Wilton F'Noord.
De laatste was de Caltex Naples, in 1961 ook bij Wilton gebouwd.
De Caltex Arnhem en de Caltex Eindhoven zijn in Japan gebouwd.
De Caltex Amsterdam ook in Rotjeknor.
Ik heb in 1961-1962 op de Caltex Rotterdam en de Arnhem als leerling gevaren toen ze nog geen airco hadden, wel van die ronde draaibare blowertjes in het onderdeks, waarmee er alleen maar warme lucht in je hut geblazen werd.
Pas in 1962 werd er op de Caltex Arnhem tijdens dokking in Malta airco geïnstalleerd die op de blowertjes werd aangesloten.
Maar als leerling had ik daar wel een hut aan de voorkant van de midscheeps en een eigen toilet en douche.
De Caltex Rotterdam en de Arnhem waren de enigen die nog ronde patrijspoorten op de brug hadden, vergelijkbaar met T2 tankers, alleen meer poorten.
De Caltex Rotterdam was uitstekend afgewerkt, in de accomodatie overal eerste klas mahoniehout, terwijl de Arnhem in de accommodatie uitgerust was met het zelfde grijze pisbakkenstaal wat ze op T2 tankers hadden.
Re: Mooie Tankers
Iedereen gevlucht:volle kracht achteruit en niemand meer op de brug. Groet,Arie.