Mooie Tankers
Re: Mooie Tankers
Klopt helegaar.hij leg al an de zuurstof
Ik doe alleen nog wat simpele dingetjes op Kombuispraat en doe het verder heel rustig aan.
- Harry G. Hogeboom
- Berichten: 14438
- Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
- Locatie: Canada
-
- Berichten: 3818
- Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
- Locatie: Brasil
Re: Mooie Tankers
Zo`n ''zwembak'' hadden we ook op een van de Ogden tankers,...maar dan nòg dichter tegen de schoorsteen opbouw aan.Je leuter trilde uit je zwembroekie....heb er maar èèn keer gebruik van gemaakt
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Re: Mooie Tankers
Prachtige omschrijving van het trillen op de poop, Mart!Je leuter trilde uit je zwembroekie.
-
- Berichten: 3818
- Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
- Locatie: Brasil
Re: Mooie Tankers
Tja Jos.....ouwe Mart mag dan nu wel een ouwe tuinman zijn(zie foto), maar als de geest uit de fles komt en in mijn bekkie,beschrijf ik de toestanden toen en nu nog best aardig.
- Bijlagen
-
- WIN_20180614_09_58_13_Pro.jpg (44.52 KiB) 4982 keer bekeken
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
- Harry G. Hogeboom
- Berichten: 14438
- Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
- Locatie: Canada
Re: Mooie Tankers
Dat zal dan wel een Presidentiele Geest zijn Mart Ik zie dat je de winterjas er bij aan hebt......frisjes in Braziel en de bananen soms bevroren??maar als de geest uit de fles komt
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
"Don't sweat the small stuff"
Re: Mooie Tankers
De T2 tanker Capo Emma.
IDNo: 5103417 Year: 1943
Name: MANASSAS Type: Tanker Flag: USA DWT: 16613 Ship Design: T2-SE-A1
Country of build: USA Builder: Sun Location of yard: Chester, Pa
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1TE-15
48 EMMA - 64 CAPO EMMA
BU La Spezia 5.78
IDNo: 5103417 Year: 1943
Name: MANASSAS Type: Tanker Flag: USA DWT: 16613 Ship Design: T2-SE-A1
Country of build: USA Builder: Sun Location of yard: Chester, Pa
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1TE-15
48 EMMA - 64 CAPO EMMA
BU La Spezia 5.78
- Harry G. Hogeboom
- Berichten: 14438
- Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
- Locatie: Canada
Re: Mooie Tankers
Potje na de wacht,
Pak de Leuning…die mot vol.
Bij tijd en wijle werd er vroegaah op democratische wijze door de Chef van de wacht besloten dat ik me als vrijwilliger had aangemeld en dat het “ Kouwe Potje na de wacht” plaatsvond in mijn assistenten hutje en ik als 7e massinist en DUS jongste aanwezige er voor moest zorg dragen dat de prullebak met lege bierflessies op tijd werd geleegd EN er nieuwe kouwe voorraad bier moest worden aangedragen als dat de meer Snr. aanwezige heren zo beliefde….”In de stijl van Heeee Lange haal nog eens FF wat koud bier, teken maar voor mij”…..OF erger….” Hee Lange, wees eens gastvrij en trakteer je bezoek eens op een koud pilsje”…….dan pleurde ik normaliter die prullebak met lege flessies leeg over de muur, zo’n 4 stappen buiten mijn hutje-zie plattegrondje-…….ECHTER….bij de meer serieuze gelegenigheden werd er dan al ras besloten dat “in dit unieke geval” de flessies maar vast “plat op de leuning” moesten worden gelegd, “ Ge wiet mar nooit” was ook toen reeds het devies!!!
Zie hieronder a) de originele plattegrond van de gang met de 5e wtk hutjes en b) de gang zoals ie later was omgebouwd ten tijde van mijn assistenten tijd. De Rode lijn in de gang was een deur en de GELE lijnen geven aan waar de leuningen in de gang zaten.
DUS….in eerste instantie moest ik dan de flessies plat op de leuning neerleggen en werd er vrijwel gelijk besloten dat de leuning ook VOL moest!! Dat was een kwestie van “ er even voor gaan zitten”……maaar werd in feite als “ niks bijzonders” beschouwd. Tegen de tijd dat het wat krap werd met vrije leaning lengte kondigde ik dat dus aan EN moest het besluit worden genomen OF ik de reeds lege flessies –veelal Tuborg toendertijd—rechtop moest gaan zetten om meer vrije leuning lengte te maken…….OF …gezien de omstandigheden –welke veelal met de toestand van de MAN van Ome Cor had te maken- dat er van verdere “ produktie van lege bierflessies” maar werd afgezien…..OF…..” Zet ze maar rechtop Lange, de leuning mot FF vol”
En zooo is dat toen gekomen.Uiteraard bleef ik in mijn hutje met de cholere zooi zitten als de maten weer vertrokken.
Pak de Leuning…die mot vol.
Bij tijd en wijle werd er vroegaah op democratische wijze door de Chef van de wacht besloten dat ik me als vrijwilliger had aangemeld en dat het “ Kouwe Potje na de wacht” plaatsvond in mijn assistenten hutje en ik als 7e massinist en DUS jongste aanwezige er voor moest zorg dragen dat de prullebak met lege bierflessies op tijd werd geleegd EN er nieuwe kouwe voorraad bier moest worden aangedragen als dat de meer Snr. aanwezige heren zo beliefde….”In de stijl van Heeee Lange haal nog eens FF wat koud bier, teken maar voor mij”…..OF erger….” Hee Lange, wees eens gastvrij en trakteer je bezoek eens op een koud pilsje”…….dan pleurde ik normaliter die prullebak met lege flessies leeg over de muur, zo’n 4 stappen buiten mijn hutje-zie plattegrondje-…….ECHTER….bij de meer serieuze gelegenigheden werd er dan al ras besloten dat “in dit unieke geval” de flessies maar vast “plat op de leuning” moesten worden gelegd, “ Ge wiet mar nooit” was ook toen reeds het devies!!!
Zie hieronder a) de originele plattegrond van de gang met de 5e wtk hutjes en b) de gang zoals ie later was omgebouwd ten tijde van mijn assistenten tijd. De Rode lijn in de gang was een deur en de GELE lijnen geven aan waar de leuningen in de gang zaten.
DUS….in eerste instantie moest ik dan de flessies plat op de leuning neerleggen en werd er vrijwel gelijk besloten dat de leuning ook VOL moest!! Dat was een kwestie van “ er even voor gaan zitten”……maaar werd in feite als “ niks bijzonders” beschouwd. Tegen de tijd dat het wat krap werd met vrije leaning lengte kondigde ik dat dus aan EN moest het besluit worden genomen OF ik de reeds lege flessies –veelal Tuborg toendertijd—rechtop moest gaan zetten om meer vrije leuning lengte te maken…….OF …gezien de omstandigheden –welke veelal met de toestand van de MAN van Ome Cor had te maken- dat er van verdere “ produktie van lege bierflessies” maar werd afgezien…..OF…..” Zet ze maar rechtop Lange, de leuning mot FF vol”
En zooo is dat toen gekomen.Uiteraard bleef ik in mijn hutje met de cholere zooi zitten als de maten weer vertrokken.
- Bijlagen
-
- Hutje-7eMeester-OrigineelPlan.jpg (188.58 KiB) 4718 keer bekeken
-
- Omgebouwd Hutje-7eMeester.jpg (193.06 KiB) 4718 keer bekeken
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
"Don't sweat the small stuff"
Re: Mooie Tankers
De Berna 1952.
IDNo: 5042481 Year: 1952
Name: BERNA Type: Tanker Flag: PAN DWT: 19021
Country of build: ITA Builder: Riuniti Adriatico Location of yard: Monfalcone
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1D-14.5
BU Gandia 20.3.75
IDNo: 5042481 Year: 1952
Name: BERNA Type: Tanker Flag: PAN DWT: 19021
Country of build: ITA Builder: Riuniti Adriatico Location of yard: Monfalcone
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1D-14.5
BU Gandia 20.3.75
- Erikdepooter
- Berichten: 631
- Lid geworden op: 23 jan 2012 12:25
- Locatie: Driebergen-Rijsenburg
Re: Mooie Tankers
Hee, Harry,
Nou herinner ik me, dat ik als leerling op de Mitra ook opdracht kreeg om al die bierflesjes te verzamelen, ze vervolgens oranje te schilderen en ze dan kon gebruiken voor het loggen buiten boord.
Ze gingen hoe dan ook over de muur. Net als alles wat we kwijt wilden. Alleen de slops niet (meer).
Nou herinner ik me, dat ik als leerling op de Mitra ook opdracht kreeg om al die bierflesjes te verzamelen, ze vervolgens oranje te schilderen en ze dan kon gebruiken voor het loggen buiten boord.
Ze gingen hoe dan ook over de muur. Net als alles wat we kwijt wilden. Alleen de slops niet (meer).
"Vol vooruit - Vol achteruit - Stop - Klaar met machine, da's alles".. (Meinhart v.d. Vliet, Commodore Esso Tankvaart Mij, Ras Tannurah 1982, over de kunst van het manoeuvreren)