Mooie Tankers
- Harry G. Hogeboom
- Berichten: 14439
- Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
- Locatie: Canada
Re: Mooie Tankers
Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid, ik ben die gozer nooit vergeten en dat was dus niet vanwege " de positieve indruk"....om het hier nu maar "kort en vooral licht van toon" te houdenEen (oud) SS-er ?
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
"Don't sweat the small stuff"
Re: Mooie Tankers
De Mission San Francisco 1945.
IDNo: 2248850 Year: 1945
Name: MISSION SAN FRANCISCO Type: Tanker Flag: USA DWT: 16613 Ship Design: T2-SE-A3
Country of build: USA Builder: Marinship Corp Location of yard: Sausalito
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1TE-16
collision (ELNA II) Delaware River 7.3.57 & BU Baltimore 1958
IDNo: 2248850 Year: 1945
Name: MISSION SAN FRANCISCO Type: Tanker Flag: USA DWT: 16613 Ship Design: T2-SE-A3
Country of build: USA Builder: Marinship Corp Location of yard: Sausalito
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1TE-16
collision (ELNA II) Delaware River 7.3.57 & BU Baltimore 1958
Re: Mooie Tankers
De Supertanker Serenia 1961 van de Royale Schelp.
In 1977 was het nog maar een shuttletankertje.
IDNo: 5320596 Year: 1961
Name: SERENIA Type: Tanker Flag: GBR DWT: 67850
Country of build: GBR Builder: Vickers-Armstrongs Location of yard: High Walker
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1ST-16
[1977 cv to shuttle tanker]
BU Kaohsiung 4.9.87
In 1977 was het nog maar een shuttletankertje.
IDNo: 5320596 Year: 1961
Name: SERENIA Type: Tanker Flag: GBR DWT: 67850
Country of build: GBR Builder: Vickers-Armstrongs Location of yard: High Walker
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1ST-16
[1977 cv to shuttle tanker]
BU Kaohsiung 4.9.87
Re: Mooie Tankers
De Scapbay 1960
IDNo: 5232206 Year: 1960
Name: MEQUINENZA Type: Tanker Flag: ESP DWT: 19370
Country of build: ESP Builder: Ast de Cadiz Location of yard: Cadiz
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1D-14
72 SCAPBAY - 74 MASTER STATHIOS
fire & explosions 30.45S/30.47E 12.1.75 & BU Kaohsiung 20.7.76
IDNo: 5232206 Year: 1960
Name: MEQUINENZA Type: Tanker Flag: ESP DWT: 19370
Country of build: ESP Builder: Ast de Cadiz Location of yard: Cadiz
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1D-14
72 SCAPBAY - 74 MASTER STATHIOS
fire & explosions 30.45S/30.47E 12.1.75 & BU Kaohsiung 20.7.76
- Erikdepooter
- Berichten: 631
- Lid geworden op: 23 jan 2012 12:25
- Locatie: Driebergen-Rijsenburg
Re: Mooie Tankers
Hierbij de oogst van de "dagcruise" met de "Pride of Hull" tijdens de Havendagen Rotterdam.
Voor de echte liefhebbers: de foto’s zijn sterk verkleind. Je mag het origineel bij mij opvragen.
Niet allemaal even mooi. Zonder midscheeps bijvoorbeeld, maar ja, ik mot ze érgens kwijt . . .
De Advantage Arrow (Voordeelpijl?)
Maersk Tangier
Bomar Vesta
Crystal Diamond
Lone Star (Eenzame ster?)
Seaways Kilimanjaro (No smoking, do it right . . . do what right??)
Voor de echte liefhebbers: de foto’s zijn sterk verkleind. Je mag het origineel bij mij opvragen.
Niet allemaal even mooi. Zonder midscheeps bijvoorbeeld, maar ja, ik mot ze érgens kwijt . . .
De Advantage Arrow (Voordeelpijl?)
Maersk Tangier
Bomar Vesta
Crystal Diamond
Lone Star (Eenzame ster?)
Seaways Kilimanjaro (No smoking, do it right . . . do what right??)
- Bijlagen
-
- BSC01453.JPG (165.71 KiB) 4684 keer bekeken
-
- BSC01454.JPG (187.77 KiB) 4684 keer bekeken
-
- BSC01455.JPG (192.43 KiB) 4684 keer bekeken
-
- BSC01456.JPG (208.2 KiB) 4684 keer bekeken
-
- BSC01504.JPG (189.84 KiB) 4684 keer bekeken
-
- BSC01521.JPG (128.64 KiB) 4684 keer bekeken
"Vol vooruit - Vol achteruit - Stop - Klaar met machine, da's alles".. (Meinhart v.d. Vliet, Commodore Esso Tankvaart Mij, Ras Tannurah 1982, over de kunst van het manoeuvreren)
Re: Mooie Tankers
De Sivas 1945, een T1 tankertje, bezig met het op oude ambachtelijke wijze gassiefree maken.
IDNo: 5330486 Year: 1945
Name: PLACEDO Type: Tanker Flag: USA DWT: 4205 Ship Design: T1-M-BT2
Country of build: USA Builder: Jones Construction Location of yard: Panama City
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1D-10
47 SIVAS - 80 AKSOY
BU Aliaga 5.88
De Stanvac had ook van deze tankertjes.
viewtopic.php?f=1&t=3627&start=160
IDNo: 5330486 Year: 1945
Name: PLACEDO Type: Tanker Flag: USA DWT: 4205 Ship Design: T1-M-BT2
Country of build: USA Builder: Jones Construction Location of yard: Panama City
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1D-10
47 SIVAS - 80 AKSOY
BU Aliaga 5.88
De Stanvac had ook van deze tankertjes.
viewtopic.php?f=1&t=3627&start=160
Re: Mooie Tankers
Deze lag gisteren in de Botlek de Bow Firda
De Bow Triumph werd gisteren bij Vlaardingen gesleept
Cor boer
De Bow Triumph werd gisteren bij Vlaardingen gesleept
Cor boer
- Bijlagen
-
- corboer
- P9064123.jpg (162.03 KiB) 4587 keer bekeken
-
- corboer
- P9064124.jpg (168.19 KiB) 4587 keer bekeken
-
- corboer
- P9064128.jpg (155.81 KiB) 4587 keer bekeken
-
- corboer
- P9064131.jpg (139.34 KiB) 4587 keer bekeken
Re: Mooie Tankers
Er was eens een mooie tanker...de Llandaff 1953.
Helaas werd deze mooie tanker omgebouwd tot lelijke bulkfiets.
Single Ship Report for "5388782"
IDNo: 5388782 Year: 1953
Name: LLANDAFF Type: Tanker Flag: GBR DWT: 18080
Country of build: GBR Builder: Lithgows Location of yard: Port Glasgow
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1D-14.5
[1961 cv to bulk carrier, 12339gt/15780dw] - [1976 Lg 222.1/213.2m, 16712gt] - 60 WHEAT KING - (barge 1987 as BULK CAT, in 1989 renamed BRUGSE 1)
hulked 1987 at Rotterdam & BU Chittagong 11.10.89
Helaas werd deze mooie tanker omgebouwd tot lelijke bulkfiets.
Single Ship Report for "5388782"
IDNo: 5388782 Year: 1953
Name: LLANDAFF Type: Tanker Flag: GBR DWT: 18080
Country of build: GBR Builder: Lithgows Location of yard: Port Glasgow
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1D-14.5
[1961 cv to bulk carrier, 12339gt/15780dw] - [1976 Lg 222.1/213.2m, 16712gt] - 60 WHEAT KING - (barge 1987 as BULK CAT, in 1989 renamed BRUGSE 1)
hulked 1987 at Rotterdam & BU Chittagong 11.10.89
Re: Mooie Tankers
Het lijkt wel een oud vrouwtje:
ook zo rimpelig .
groeten
Jan van der Pluijm
ook zo rimpelig .
groeten
Jan van der Pluijm
Re: Mooie Tankers
Ja, je kunt de spanten tellen.
Ik denk dat het komt omdat bulkfietsen vaker leeg de Noord-Atlantic overgingen en dus meer stampten en paaltjes pikten, ook omdat ze minder ballast in konden nemen dan tankers.
Maar ik kan het natuurlijk mis hebben...
Ik denk dat het komt omdat bulkfietsen vaker leeg de Noord-Atlantic overgingen en dus meer stampten en paaltjes pikten, ook omdat ze minder ballast in konden nemen dan tankers.
Maar ik kan het natuurlijk mis hebben...