Mooie Tankers
-
- Berichten: 283
- Lid geworden op: 05 jan 2007 22:10
- Locatie: ede
Re: Mooie Tankers
hey hey
wat betreft de boel binne takelen oke maar tegenwoordig zijn de bierfusten en dozen bier taboe op de ch ned koopvaardij is wel een schande
groet sijmpie
wat betreft de boel binne takelen oke maar tegenwoordig zijn de bierfusten en dozen bier taboe op de ch ned koopvaardij is wel een schande
groet sijmpie
- Harry G. Hogeboom
- Berichten: 14385
- Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
- Locatie: Canada
Re: Mooie Tankers
DAT gaat veeeel te vlug Jacob........smeerolie overpompen dient vooral kassie an te gebeuren.....more days more $$$in mijn tijd gooiden we ze plat aan dek,direct via een trechter leeg laten lopen in de bunkerpijp. Grote prop onder, met de kleine prop boven in het vat de uitvloeisnelheid regele
en uuuh Sijmpie......je bent dus duidelijk TE laat geboooorn Het was vroegaaah op Den Christelijke Koninklijke Nederlandse Langen Omvaart......vooral met de wijsheid van achteraf .....lang niet overal "Rozengeur met Chinese Maneschijn" en al helemaal niet op de toenmalige " Reuzen van Heusden".......maaaar ik heb er EN werken geleerd EN wel ervaring opgedaan waar ik mijn hele verdere leven veeeeel plezier en oook vooral " veeel rente" van heb gehad.......EN.... " we hadden bier!.....zelfs KOUD bier!! niet altijd HET beste bier......maaaaar BIER! met net zoveel borreltjes van Blanhenheim & Nolet erbij als je maar lustte EN meestal nog wel een maatje voor een koud potje na de wacht ook.Wat je dus vooral NIET moest doen.....was.....teveel bier zuipen en iemand anders voor je wachie op laten draaien.......DAT was dus geeen goed idee!!! ......DAT werd dan heeeel snel geregeld zonder verdere inmenging of geneuzel van " Personeelszaken"
Op pakkiesbootjes met een lijndienstje werd er veelal geneuzeld met "2 potjes max/persoon/per dag"........maaaar daar deden we a/b van de Reuzen dus nooit aan mee. Veeel in de tropen gevaaaarn waar de hofjood zonder maar te vragen een doossie per dag koud zette voor zwetende massinissies......dan slikken de zoutpillen wat makkelijker.
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
"Don't sweat the small stuff"
Re: Mooie Tankers
Smeerolievaten leegpompen met lucht...Op die Atlantic Line schepen deden die slimmerikken niet aan leegpompen maar aan "leegblazen"! Het vat werd met een ketting takel boven de vulopening met trechter aan dek gehangen en moest dan leeglopen. Dat ging natuurlijk helemaal niet snel daar we net uit N.Y. vertrokken waren en de temp. maar enkele graden boven 0 was. Dan werd de luchtslang op het gat van de kleine dop aangesloten en zette men er een pietsie luchtdruk op. Ging dus niet veel vlotter dus een pietsie meer. Weer een pietsie erbij en je raad het al, vat knalt uit elkaar en hooppies smeerolie via het spuigat de zee in. Heb ze vaak geadviseerd om twee dagen te wachten omdat we dan in water van 24 C zouden zitten en die koude olie ook een stuk warmer zou zijn. Maar zoals eerder gemeld werd er nooit naar gratis advies geluisterd . Op die manier toch bij elkaar heel wat smeerolie in zee zien verdwijnen.
Groeten, K.Brouwer.
Groeten, K.Brouwer.
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8142
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Mooie Tankers
Ze konden er ook nog antennes van de radio dienst op kwijt.kraanmeloochemconstructie achterop
De FRONAPE begon zoals eerder al eens gezegd in 1949/1950 en daarna volgdeVervolg FRONAPE
er een lange weg tot aan 1998 en het opging in de toen in 1997 samengevoegde
PETROBRAS TRANSPORTE S.A. - TRANSPETRO. (BR)
Vandaar ook al regelmatig FRONAPE schepen met een BR schoorsteen
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8142
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Mooie Tankers
FRONAPE vervolg
-
- Berichten: 518
- Lid geworden op: 03 sep 2006 17:02
Re: Mooie Tankers
Kijk, die "Brotas" hierboven (of hieronder afhankelijk van je instellingen ) heeft ook zo'n loopkat kraantje aan de achterkant accommodatie:
Het is een best wel veel voorkomende oplossing voor de vaatjes Skol in dit geval.
Het is een best wel veel voorkomende oplossing voor de vaatjes Skol in dit geval.
"Beauty is in the eye of the beholder"
-
- Berichten: 283
- Lid geworden op: 05 jan 2007 22:10
- Locatie: ede
Re: Mooie Tankers
Hey hey
Wat dat koude bier betreft : hadden we zat van , geneuzel met 2 a 3 potten per dag prima, maar vanuit vertrek Amsterdam zaten e ter hoogte van LasPalmas al "" Rood"" voor de hele reis.
maar gingen gewoon door en op de thuisreis 6 weken later was de stores leeg .
groet sijmpie
Wat dat koude bier betreft : hadden we zat van , geneuzel met 2 a 3 potten per dag prima, maar vanuit vertrek Amsterdam zaten e ter hoogte van LasPalmas al "" Rood"" voor de hele reis.
maar gingen gewoon door en op de thuisreis 6 weken later was de stores leeg .
groet sijmpie
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8142
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Mooie Tankers
FRONAPE vervolg
wordt vervolgd
wordt vervolgd
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8142
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Mooie Tankers
FRONAPE vervolg
wordt vervolgd- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8142
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Mooie Tankers
FRONAPE vervolg
Deze reis een paar 'oudjes'. +
De volgende de GOIAZ komt van de NDSM werf in Amsterdam. +
En de MINAS GERAIS komt ook van de NDSM werf in Amsterdam + wordt vervolgd
Deze reis een paar 'oudjes'. +
De volgende de GOIAZ komt van de NDSM werf in Amsterdam. +
En de MINAS GERAIS komt ook van de NDSM werf in Amsterdam + wordt vervolgd