Mooie Tankers

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14358
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Mooie Tankers

Bericht door Harry G. Hogeboom »

KEYSTONE CANYON entering Port Valdez.
Mooie Oliepot Hans, bedankt.........memoreees uit vervlogen tijden :lol: 'tis maar goed dat ik toen Theodorus niet kende, anders hadden "we" dat ding gelijk gescrapt!! :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"

Gebruikersavatar
Erikdepooter
Berichten: 630
Lid geworden op: 23 jan 2012 12:25
Locatie: Driebergen-Rijsenburg

Re: Mooie Tankers

Bericht door Erikdepooter »

Jos schreef:
een zeer hinderlijk zoemend en via de fundering resonerend geluid.
Juist ja. Ik ben weer bij, Jos. Dankjewel.
Daarom was ik destijds ook zo voor het wonen in de midscheeps op de K- en C- Shellboten. Dan had je minder last van al de herrie van de collegae Jan en Harry ;-)
Theo ziet je volgende station trouwens ook al uit de mist opdoemen: de Prins Hendrikstichting voor bejaarde zeelui. Die heeft natuurlijk makkelijk praten, daar tussen de feta, taztziki en de olijven. :mrgreen:

Maar hou m in de lucht, je sociale praatje-pot forum en veel woonplezier op je nieuwe stek!
En voordat ik weer verwijten krijg over off-topic: nog een fotootje van een mooie tanker.
De Cinulia, 1978 in Rouen aan de Seine.
Bijlagen
Cinulia Rouen 1978 kl.jpg
Cinulia Rouen 1978 kl.jpg (124.38 KiB) 3762 keer bekeken
"Vol vooruit - Vol achteruit - Stop - Klaar met machine, da's alles".. (Meinhart v.d. Vliet, Commodore Esso Tankvaart Mij, Ras Tannurah 1982, over de kunst van het manoeuvreren)
Jos Komen (R.I.P)

Re: Mooie Tankers

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

De Cinulia heeft het lang (31 jaar) volgehouden. :wink:

Cinulia.jpg
Cinulia.jpg (225.55 KiB) 3724 keer bekeken
DNo: 5072955 Year: 1955
Name: CINULIA Type: Tanker Flag: NLD DWT: 12985
Country of build: NLD Builder: P.Smit Jr Location of yard: Rotterdam
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1D-13
BU Serang 4.7.86
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14358
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Mooie Tankers

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Dan had je minder last van al de herrie van de collegae Jan en Harry
Volgens mij ben jij ook een joppie als jachtverhalen ophangende politicus misgelopen dePoter, je draait de werkelijkheid achterstevoorn om die aan je eigenste mooie en vroegaah als leerling ge-indoctrineerde jachtverhaal aan te passen. Ik heb dus om te beginnen slechts op mederne olie-potten gevaarn, ALLES achterop.......IK weet dus nait beeeter zogezeid. WAT ik echter heel goed heb onthouden waren de haast emotionele en nostalgische gesprekken die ik heb aangehoord van mijn oudere en Snr. collega's massinisten in het pikheethok, waar ze dan over " DE gouden dagen en goede oude tijden van weleer" spraken toen die donderse stuurlui achterop niks hadden te zoeken en er slechts even mochten komen bij het " voor en achter" en " DE rust" weer terugkeerde als ze weer naar de midscheeps waren opgelazerd. :roll: Bij Hoge uitzondering werd er dan wel eens eentje toegelaten in de bar op het achterschip, maar dat gebeurde slechts als ie eerst een Sparks of ander lid van de midscheepse crowd als afgezant met een doossie bier had gestuurd.Snr. Hwtk's toendertijd hadden gevallen meegemaakt waar ze echt op hun strepen waren gaan staan en slechts stuurlui met eeen enkel streeepie daar toelieten, de rest van de nautische gouwuh mouwuh hap moest in de midscheeps verblijven!Als bewijs werd aangevoerd dat daar de telefoonhokkies op de kippeloop nog een overblijfsel van was, eerst bellen voor je bij de deur naar de accommodatie komt.Nogmaals het was van voor mijn tijd en ik weet daar zelf niks van, maar deze steeds weer terug kerende nostalgische verhalen maakten op mij als 7e en nog zeer groene massinist een bijzondere indruk. IK herinner me dat ik toen een keer - niet beter wetende- in het pikheethok aan de Baas vroeg " Wat er dan allemaal mis was met die stuurlui en waarom "ze" dan in de midscheeps moesten blijven" waarop mij in niet mis te verstane bewoordingen door de 2e werd medegedeeld om mijn klep dicht te houden en de baas niet over de zijk te jagen EN de zijne niet open te breken en DAT soort ontiegelijk stomme vragen hier NOOIT meer te stellen anders kon ik OOK oprotten naar de midscheeps bij dat zooitje. Je snapt dat zoiets een behoorlijke en zeer langdurige en ook blijvende indruk maakt op de blanke ziel van een jonge, onbedorven en aankomende massinist, " het ware" heppik nooit weten te achterhalen :mrgreen: :roll:
Ik begreep van een oudere en zeer beknijsde 3e meester die me in goed vertrouwen vertelde dat het allemaal zijn oorsprong had in het feit dat vroegaah in de zeiltijd die stuurlui " Heer en Meester" waren op het achterschip, maar bij de intrede van de mesjanisatie konden ze dat niet meer bijbenen en werden ze door het Technische Intellect daar verwijderd naar een hokkie in de midscheeps waar ze ook dan tegelijk konden sturen :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
Knisten
Berichten: 455
Lid geworden op: 24 mar 2005 15:57
Locatie: Abbeville, LA, USA

Re: Mooie Tankers

Bericht door Knisten »

Die afgezant moest dan echt wel van "Radeloos Holland" komen Harry. Altijd bereid geweest voor een gesprekkie met mamma-san via PCH, ongeacht het tijdsip van dag of nacht, maar ja, wij waren ook niet van "Den Christelijken Langen Omvaart". Wij liepen in zwembroek naar keuze en stonden klaar voor elkaar, of dat nu aan dek of in de machinekamer was... liever zelfs, dan dat getwitter in de spreeuwenkooi. Laat het hele zwikkie maar achteruit, veel gezelliger !

Met vriendelijke groeten,
Dirk
Old sailors never die, they just fade (or drive) away...
73 Knisten
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14358
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Mooie Tankers

Bericht door Harry G. Hogeboom »

:lol: :lol: 8) :roll: :mrgreen:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
Erikdepooter
Berichten: 630
Lid geworden op: 23 jan 2012 12:25
Locatie: Driebergen-Rijsenburg

Re: Mooie Tankers

Bericht door Erikdepooter »

Harry schreef:
Bij Hoge uitzondering werd er dan wel eens eentje toegelaten in de bar op het achterschip
Nou, ik heb anders vaak genoeg meegemaakt dat de WTK's na hun wacht juist naar de midscheeps kwamen om even te genieten van die heerlijke rust!
Ver van de machine, hun Bilsomwatjes uit de oren gevist en komen genieten van slechts het serene het geluid van het ruisen van de airco. Je zag ze dan helemaal opbloeien en onderuit gezakt in mijn hutje met hun kouwe klets tot rust komen. Zo leek het wel een zeiljacht!
Al lulden sommigen je dan weer je de oren van de kop, waardoor het effect weer wat teniet werd gedaan :lol: .
En voor Dirk: Die pantoffels die de Sparks droeg, maakten het huiselijk tafereel compleet!
"Vol vooruit - Vol achteruit - Stop - Klaar met machine, da's alles".. (Meinhart v.d. Vliet, Commodore Esso Tankvaart Mij, Ras Tannurah 1982, over de kunst van het manoeuvreren)
Bob R.I.P.
Berichten: 3142
Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
Locatie: Langedijk

Re: Mooie Tankers

Bericht door Bob R.I.P. »

Die pantoffels had hij aan om de rust niet te verstoren.
Van de Cinulia is de inventaris van de radiohut bewaard gebleven.
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14358
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Mooie Tankers

Bericht door Harry G. Hogeboom »

onderuit gezakt in mijn hutje met hun kouwe klets tot rust komen
Verhaal van een politicus :lol: :lol: Nooit het volledige beeld. Zeg t'r nou maar gelijk bij dePoter dat die arme donders rood stonden en dat je ze met een koud kletsje naar je hokkie had gelokt! :roll: :lol: :mrgreen:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
Knisten
Berichten: 455
Lid geworden op: 24 mar 2005 15:57
Locatie: Abbeville, LA, USA

Re: Mooie Tankers

Bericht door Knisten »

Sheesh, alleen de geraniums en de sansevieria ontbreken nog aan dit huiselijke tafereel.
De enige pantoffels die ik ooit gezien heb behoorden toe aan "pantoffel-helden" en die zag
je nooit of te nimmer voor een neut, laat staan voor een kouwe klets om die afgrijselijke
smaak van de B & N weg te spoelen. Niet voor en niet achter. "Sparks, een tandje terug daar
in die spreeuwenkast, of zet em anders effe op de Wereld-omroep, dan hebben wij er ook nog
wat aan". En toen werd het toch nog gezellig !

Met vriendelijke groeten,
Dirk
Old sailors never die, they just fade (or drive) away...
73 Knisten


Plaats reactie